Hongerige baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Koraal82, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Mijn zoontje is nu ruim 2 weken oud en heeft veel honger. Hij weegt 3.5 kilo en krijgt flesjes van 90/3 die hij meestal helemaal opdrinkt (soms blijft er 15 staan). Hij zou eigenlijk 7 flesjes moeten krijgen maar hij wilt er 8 (precies om de 3 uur). Als hij 8 flesjes krijgt en gemiddeld 90 drinkt dan krijgt hij op een dag 720 ml melk binnen terwijl hij volgens die formule van het CB maximaal 630 ml mag hebben (3.5 * 180). Hij krijgt dus structureel te veel. Zou dit erg zijn? Ik mocht overigens wel van het CB flesjes van 90/3 geven maar zij gingen er vanuit dat hij dan vanzelf naar 7 flessen zou gaan, echter dat is niet het geval.

Daarnaast merk ik dat ik hem meestal voor zijn laatste fles (23.00 uur) wakker moet maken. Soms zit er dan wel 4 uur tussen. Maar voor de flessen die daarna komen meldt hij zich wel weer precies om de 3 uur. Eigenlijk zou ik dus liever hebben dat er snachts meer tijd tussen zit. Kun je dit sturen? Zal wel niet haha maar vraag het toch ff voor de zekerheid :D.

2. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Sommige baby's willen gewoon vaker drinken en drinken soms ook meer.
    Ik zou eerlijk gezegd hem om 23 uur niet wakker maken en dan kijken wanneer hij uit zichzelf komt.
    Vaak hebben baby's wel een periode op een dag/nacht dat ze een langere slag maken tussen de voedingen. Door hem wakker te maken haal je hem misschien uit dat ritme.
    Je hebt wel kans dat hij dan om 1 uur komt. Maar het kan ook zijn dat hij er nog langer tussen laat. Op tijd naar bed dus!
    Ook moet je kijken hoe lang hij over zijn flesje doet. 20 minuten is echt het minimum. Als hij sneller drinkt geeft hem dat onvoldoende tijd om verzadiging te voelen dus tankt hij door.
    Succes

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Met twee weken oud 8x 90/3 is prima hoor. Keurig dat hij er 3 uur tussen laat zitten. Ikzelf heb wel altijd (en doe ik nog steeds) wakker gemaakt voor de laatste fles. Ook bij de oudste. En ze doen het er allebei prima op en vind het zelf ook prettiger, er komt daardoor regelmaat.

Deel Deze Pagina