Wij hebben een nieuwe tv gekocht na 20 jaar te hebben gedaan met onze Sony. Er zit op poort 1 een kpn digitale tv box en op poort 4 een PlayStation. We hebben gekozen voor een uitgebreide tv een best dure ook nog dus gisteren aangesloten. En wat denk je? de Samsung herkent de tv box niet. Elke keer zegt hij: geen signaal op poort 1 . Alles zit er goed in. Ps4 op poort 4 doet het wel. maar dus geen tv. Stekkers werken dat is het probleem niet. Tv kastje werkte prima op de Sony. Wat nu? baal er flink van.
Afhankelijk van hoe oud je TV kastje is. Als deze nog steeds met draad aangesloten moet worden zou ik een nieuwe aanvragen. De meeste zijn nu draadloos, en je TV vermoed ik ook. Kans is aanwezig dat je TV deze niet meer herkend. Overigens sowieso een tip om 1x per 2-3 jaar je modem en kastje te vervangen bij je aanbieder.
Wij hebben een smart tv nu. Kastje is van december toen ik het abbo afsloot bij kon. Is een nieuwe zoals ik het online kan vinden. Inmiddels nu wel beeld , heb in de instellingen wat veranderd. maar beeld springt regelmatig voor een seconde of 2 op zwart en ook dan even geen geluid en gaat dan weer verder. Maar goed dat jullie het aangeven, het zou natuurlijk ook draadloos kunnen. Weet alleen niet hoe dat dat dan met mijn abbo zit van kpn. maar moet de tv eerst aanmelden op een Samsung account waarvan ik uiteraard het wachtwoord niet meer weet. En de we reset ontvang ik niet in mijn mail. Zucht het zou eens gewoon makkelijk kunnen.
kan het zijn dat je hdmi kabel niet goed is? Voor nieuwere TV's werken de "oude"HDMI kabels zoals jij beschrijft, met onderbrekingen. Zou je zonder kastje willen kijken dan zou je via KPN een kaart kunnen aanvragen voor achterin je TV, de tv moet hier dan wel geschikt voor zijn anders heb je daar niets aan helaas. Mogelijk heb je met zo'n kaart ook minder functionaliteiten. Ik heb hier ook KPN en een redelijke nieuwe TV. Bij mij was het opgelost door een goede nieuwe HDMI kabel. Zo uit mijn hoofd zou je een HDMI kabel moeten gebruiken die 4K ready is
Inmiddels al veel geprobeerd maar helaas kunnen we via het kastje niet kijken. Via de kpn app lukt redelijk maar loopt vaak vast als je een programma hebt terug gekeken en dan weer naar live tv terug wilt. Zie zo even geen oplossing. Las dat ook kastjes van ziggo in combinatie met een nieuwe tv deze storing kan geven. Echt enorm vervelend.
Kpn geeft een aantal opties die we konden proberen maar stuurt ons nu door naar de mediamarkt ook omdat onze oude tv wel op het kastje werkte. Er gaat iets niet goed tussen het kastje en de tv en de tv is nieuw dus ligt het daar volgens hun. En uiteraard weet mediamarkt het ook niet. Behalve optie om van poort te wisselen, nieuwe kabel, alle ecostanden uit etc etc.
Ik zou het tv abbo opzeggen bij kpn als dat mogelijk is en dan kijken via de app nlziet. Heeft veel meer functies en is goedkoper. Heb je ook geen kastje of kaartje of weet ik veel. Vaak kun je bij nlziet eerst een proef abbo aanvragen.
Maar hebben jullie ook andere kabel en andere poorten geprobeerd. Want als je dit nog niet hebt gedaan wat ik al eerder opperde dan weet je ook niet of bijv die poort kapot is. En als die poort kapot is dan moet de mediamarkt de tv gewoon vervangen.