Toch starten IUI ondanks BMI te hoog

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MarianneE, Oct 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarianneE

MarianneE Lid

Oct 5, 2008
    15
    0
    0
    Ik moet 22 oktober voor een prikinstructie naar het ziekenhuis, heb mij medicatie al moeten halen bij de apotheek (Puregon & Pregnyl). Begrijp ik dan goed dat je daar voor de 1e x hormonen gaat spuiten? Start dan ook de 1e poging? Mijn BMI is nog te hoog. BMI 37 en moet 35 zijn. Na het gesprek de assistente nog gevraagd omdat de arts er op hamerde dat er toch nog gewicht afmoet, maar de ass. zij nee het gaat echt beginnen. Mochten zelfs zelf de datum uitkiezen voor prikinstructie. Wij lopen onder behandeling bij het Amphia in Breda.

Groetjes Marianne ;)

2. Bij de prikinstrucite oefen je alleen maar! Dus nog niet met Puregon en Pregnyl. Bij mij gaf ze instructies hoe te spuiten, waar te spuiten en de verdere verloop van de behandeling.

3. WickedWitchy

WickedWitchy Actief lid

Aug 14, 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Een prikinstructie is echt alleen maar uitleg hoe te prikken.
    Word ook niet met medicijnen gedaan maar met een zoutoplossing.

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier ook een te hoog BMI hoor (identiek aan dat van jou bij aanvang van de behandeling). Tuurlijk werd er wel gezegd dat het beter was af te vallen (en ik ben inmiddels wel 15 kg kwijt), maar het was in ons geval ook geen beletsel om te beginnen.

Gelukkig maar... maar ik denk ook dat ze kijken waaraan de verminderde vruchtbaarheid ligt. In ons geval lag dat duidelijk bij mijn mannetje en ik was al een keer zwanger geworden. Als het aan mij had gelegen, was het verhaal denk ik anders geworden.

Groetjes,
    Josien

5. MarianneE

MarianneE Lid

Oct 5, 2008
    15
    0
    0
    Ok, ja ze hameren er erg op, maar aan de andere kant laten ze ook blijken wel snel te willen starten. Bij mij is PCO in lichte vorm geconstateerd en bij mijn partner verminderde zaadkwaliteit. Bedankt voor je antwoord! ;)

Share This Page