KMA dieet en je eigen voeding, hoe...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 2jees, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Meiden, ik volg al een tijd een koemelk/eiwit/sojavrij dieet.

Rond een week of 7 was ik het zo zat dat onbedaarlijke gehuil, niet te troosten, osteopaat gehad, groeide ineens niet goed meer, in overleg met de verpleegkundige van het CB koemelk weggelaten. Na één week niet echt beter, week er na soja en eiwit ook, Veel verbetering!

Na 3 weken gestopt maar het was weer mis. daarom de draad weer opgepakt tot nu toe.
    Gaat heel goed maar ik merk wel als ik iets 'verkeerds' eet.

Vandaag ben ik bij een dietiste geweest om te kijken naar tekorten in mijn eigen voeding.

Nu moet ik dus HA KV drinken.. Is dat altijd zo? bedoel.. doen ze dat bij alle allergische mensen of alleen bij de voedenden? Anders lijkt het me nogal apart.. Kreeg ook een multivitaminepotje mee maar als ik aan 500cc KV kwam hoefde dat misschien niet (meer).

Ik vind het wat vaag. ik kon meer noten gaan eten of wat extra vlees(waren), ook omdat ik geen vis lust, staat dus even los van deze allergie.

Hoe hebben julllie dat gedaan die (langere tijd) een dieet volgden? Moet dit echt zo, het is namelijk kótsvies spul..
    dat dieet houd ik wel vol, maar die KV niet denk ik..
    Het lijkt ook of mijn dochter er op reageert, dat was in principe niet mogelijk maar nooit helemaal uit te sluiten, er is nog een zwaardere variant natuurlijk..

Graag ervaringen... Wil natuurlijk geen tekort en zéker mn dochter niet.

kan je productie er ook minder van worden trouwens? Dat vroeg ze me, had het eerst niet direct gemerkt maar ze regelt momenteel wel bedacht ik me daarna. Alleen drinkt ze niet als er niks komt dus de productie verhoogt niet echt dan.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bleh! Ik dronk hier sinaasappelsap met calcium en nam daarnaast een multivitamine. Verder opletten dat je voldoende vetten binnen krijgt.
    Maar no way dat ik kv ging drinken!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Huh, in HA kv zit toch gewoon koemelkeiwit?! Zou ik zeker niet drinken hoor!
    Ik moest gewoon zorgen voor aanvullend calcium (Appelsientje heeft bv sinaasappelsap met toegevoegd calcium, rijstemelk en amandelmelk mocht ik ook). Verder at ik veel noten. That's it.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Zie je wel, daar zat ik ook aan te denken, wat apart. Het is nog hardstikke duur ook en bovendien, kv bij een proBv moeder is wat apart.. voor MIJ tenminste wil niemand beledigen maar bedoel, anders gaf ik het beeb toch wel, net zo makkelijk..

Hypoallergene voeding is verknipt en zou in principe moeten kunnen.

maarre.. hoe kom ik er weer vnaf, heb binnenkort weer een consult en ben niet zo om snel iets te zeggen..

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Kreg trouwens wel die tip van amandelen en rijstmelk dat heb ik nog niet gekocht, maarre.. straks heb ik nog een overdosis! ;)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Verknipt is bij KMA niet altijd genoeg. Mijn dochter kreeg tijdelijk Nutramigen AA, dat is volledig op basis van aminozuren, dus een stap verder dan 'verknipt'. (Gelukkig daarna weer succesvol bv kunnen geven, nu nog steeds, inmiddels reageert ze niet meer op koemelk :) )

7. 2jees

2jees Niet meer actief

#7 2jees, 6 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2013
    Nee dat zei ze ook, maar ze dacht wel dat ik het me verbeelde denk ik ;)

En de productie weet iemand daar iets over?

Fijn trouwens dat het zo goed ging! En overgroeid. best ook wel snel toch?

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb het wel meer gehoord. Dat de voedende moeder aan KV ging :) Vind het niet zo gek. Ik zou het zelf liever uit een pilletje halen ;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh guts ik had ook zo'n megadomme dietiste...ik moest maar pepti gaan drinken, ja lekker zeg doe het zelf! Probleem met in Nederland opgeleide dietisten is dat ze nogal eenzijdig opgeleid worden.

Je kunt prima leven zonder zuivel, ik voelde me zelf ook fitter toen ik met zuivel stopte vanwege de bv. Gewoon zorgen dat je veel groene groenten eet, eventueel een calciumpreparaat als je je zorgen maakt, en gezond eten. Ik heb goede dieettips gekregen van o.a. Stefan Kleintjes, maar heel veel kun je al vinden als je een beetje websurft.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

ja ik heb al veel gevonden lang leven internet want begeleiding heb ik nergens vandaan ;)

Ik weet dt sommige mensen geen melk drinken maar nu skip je we ále zuivel en melksporen he is toch anders denk ik?

Zo zijn er nog steeds mensen waar ik (nu niet maar vorige keer) melk te drinken kregen speciaal omdat ik voedde..

manlief zegt dan, so what koe drinkt toch ook geen glaasje melk maar écht alleen water en geeft toch melk! Euh.. ja maar die zijn er voor gemaakt?? Haha ben geen koe maar ook vrouwen zijn 'zo' gemaakt.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Volledig koemelkvrij is ook gewoon mogelijk, je kunt het prima vervangen. Het is een beetje onze cultuur dat we zoveel eten en drinken met koemelk, terwijl lang niet iedereen er goed op reageert (maar daar komen mensen vaak pas achter als ze koemelkproducten laten staan; ik voel me ook echt fitter nu ik alleen af en toe kaas eet en verder geen melkproducten!).

12. 2jees

2jees Niet meer actief

maar daarom ging ik juist naar die dietiste om te weten waarmee ik dat kon vervangen. waarom weet zij dat dan niet?

Vandaar ik voel me ook gewoon echt prima, was bij de oudste wel anders.. En nu ook zeer gebroken nachten.. Ze vroeg juist hoe het met me ging, of ik moe was enzo, gewicht verloor, (daardoor..) toch apart?!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nederland is een zuivelcultuur, en de opleiding is erg cultuurbepaald.
    Verder, met het risico dat men mij weer fanatiek vindt...kijk eens wie de (hoofd)sponsoren van de beroepsvereniging zijn...
    NVD | Sponsors

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik kreeg bij mijn oudste ook dat advies van de diëtiste. No way dat ik die zooi ga drinken. In groene groenten zit ook calcium. Ik nam gewoon een multivitamine, at voldoende groenten en fruit en heb niet het gevoel dat ik iets tekort kwam. Ook nu weer op koemelkvrij dieet bij mijn dochter, ik moet eerlijk zeggen dat ik de melkproducten echt niet mis en voel me veel fitter dan toen ik nog melk dronk. Als ik bak (pannenkoeken, cake, taart) pak ik amandelmelk. Vind ik nog lekkerder ook. Het krijgt een zoetere smaak dan met koemelk, dus hoef je ook minder suiker toe te voegen. Ik zeg: win-win!

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Bedankt allemaal! Ik ga ook amandelmelk proberen.

Ik eet nu meerdere dingen niet natuurlijk, dat scheelt. ga deze week ei introduceren.

eten jullie ook nooit toetjes dan?

link van Dirksmama bekijk ik nog een keer nu ff geen tijd ;)

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Qua toetjes eten wij meestal fruit, en ik maak ook wel eens een toetje met rijst, kaneel en bruine suiker voor mezelf. En ik maak ook wel eens zelf ijs, gewoon van veel fruit en wat suiker. Veel supermarkten verkopen ook sorbetijs! AH citroen is erg lekker :)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor toetjes vind ik kokosmelk of kokosroom ook lekker. En amandelmelk. Als is dat niet handig als je noten moet laten staan. Havermelk levert ook mooie pannenkoeken en puddings op.

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben gelukkig niet zo'n fan van toetjes. Ik eet liever fruit: dus dat mis ik ook niet.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

dank jullie wel! Moet helaas het dorp uit voor amandelmelk dus maar in het weekend voortaan.

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier verkopen ze amandelmelk van Alpro gewoon bij de supermarkt.

Deel Deze Pagina