einde kolfrecht en doorgaan met bv, hoe??

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mizz Bunny, Mar 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hallo dames,

Ik zit met het volgende.
    Mijn dochter is nu een dikke 6 maanden en geniet nog van de borstvoeding. Nu stopt over een kleine 3 maanden mijn kolfrecht op mijn werk en ik vraag mij af hoe dan verder. Ik wil nog niet stoppen met borstvoeding en vraag mij af hoe anderen dit hebben gedaan. Op het ogenblik kolf ik nog 2 keer tijdens een werkdag en dit is dan net genoeg voor 2 voedingen bij de oppas.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,795
    19,000
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    In de komende maanden gaat het weer even hard qua groei / ontwikkeling van je baby. Nu geef je waarschijnlijk alleen nog maar melk als drinken. Maar tegen die tijd dat je kolfrecht stopt, kun je ervoor kiezen om haar ook ander drinken aan te bieden. Je zou dan bijvoorbeeld nog één keer in de pauze kunnen kolven zodat je één fles melk mee kunt geven en op het andere dronkmoment bijv. water, thee, sterk verdunde roosvicee of diksap kunt laten geven.
    Je productie is tegen die tijd ook stabiel genoeg om het met één keer kolven of zelfs zonder kolven eem werkdag te kunnen redden, zonder dat ke productie terugloopt.

3. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Tiel
    OK, maar das lastig want werk gemiddeld 4 tot 5 dagen per week. Ik ben de kostwinner in ons gezin.
    Kolven in de pauze wordt lastig want dan komen vaak de huisartsen visite lopen en merk nu al dat collega's scheve ogen beginnen te krijgen omdat ik nog steeds kolf cq bv geef...

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Je zou ook je baas kunnen vragen of je er nog een tijd mee door mag gaan. Eventueel blijf je dan die tijd langer op je werk of haal je de tijd op een ander moment in.

Ik weet dat dit bij ons geen issue zal zijn. Ik werk flexibele tijden en kan het grotendeels zelf indelen. Alleen vervalt de urencode.

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Tiel
    Nou denk niet dat mijn baas ermee akkoord gaat om langer door te gaan. Die stond al te juichen toen ik een borstontsteking had omdat ze ervan uit ging dat ik toen wel zou stoppen met bv geven....

6. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ja maar je hebt toch gewoon recht op pauze? En of je nou een eindje gaat wandelen, een broodje gaat eten of je kolft, dat moet toch niet uitmaken?

7. Monkey82

Monkey82 Actief lid

Aug 9, 2013
    464
    0
    16
    Echt te belachelijk voor woorden zeg pfffffff

Ik werk in de zorg en mijn 2 werkgeefsters geven mij juist alle mogelijkheid om te kunnen kolven. Tijdens de bv-periode van mijn 2e mocht ik zelfs gewoon 2x per dag blijven kolven nadat mijn kolfrecht al afgelopen was, in hún tijd!

Maar je hebt wel gewoon recht op onbetaalde pauze, dus zou daar lekker gebruik van maken. Pech voor hen!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Jouw pauze is jouw pauze!
    Wat jij daarin doet lijkt me toch echt jouw eigen zaak...

Je zou s'ochtends ook iets eerder kunnen beginnen. Alvast wat dingen doen zodat je dat iets meer ruimte geeft in je pauze.

Ik ben bij oudste dochter gestopt omdat ik gewoon niet beter wist..zo jammer!
    Bij jongste zoon ben ik doorgegaan met 1 kolfmoment op de dag.
    Rond de 12 maanden was ook dit niet meer nodig
    Thuis 4 x per dag borstvoeding
    Was geen probleem voor mijn productie!
    Dus gewoon proberen! :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 9 maanden kunnen de meeste kinderen de afwezigheid van hun moeder wel overbruggen met vast voedsel en een kolfbeurt. En dat kan in jenlunchpauze, dat mag je baas niet weigeren. Check je CAO, want in sommige beroepsgroepen mag je een jaar kolven.
    Kolf je niet voldoende, dan mag een kind van 9 maanden ook wat aangelengde koemelk. Yoghurt en kwark kan al met 6 maanden.

Share This Page