Te veel melk? Sterke toeschietreflex?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rapunzel, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Mijn zoontje laat tijdens het drinken veel melk weglopen. Hij neemt dan een grote teug, laat los en laat alles weglopen, dit doet hij een paar keer en drinkt dan weer even gewoon. Ook loopt er veel melk langs zijn lippen terwijl hij drinkt. Mijn borsten zijn het grootste gedeelte van de dag 'vol', 's avonds kan ik pas echt zeggen dat ze soepel zijn, ook heb ik regelmatig last van flinke lekkage :)
    Heb ik te veel melk, of kan hij het gewoon niet bijhouden tijdens het drinken?

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    (Te)veel melk zou kunnen, sterke toeschietreflex ook. Wat hier goed werkte was zoon tegen de zwaartekracht in te laten drinken: ik half liggend/zittend, hij op zijn buik op mijn buik liggen. Maakte hij een betere hap en kon hij de sterke stroom beter handelen. Google maar eens op biological nurturing.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Blijven volhouden, na 3 maand is het vele malen beter op elkaar afgestemd kan ik nu uit ervaring zeggen. Hier was het ook teveel en te snel, het spoot eruit, ze gleed met haar natte mondje van de tepel etc. Nu is het veel beter en heb ik ook niet meer de hele dag het gevoel met enorme meloenen te lopen ;)

4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @ miepmiep83: Bedankt voor de tip! Ik heb het gisteren meteen geprobeerd, maar dat werd een grote kliederboel :p De melk liep er toch gewoon uit, mijn hele borst nat en mijn zoontje zijn gezicht zat ook helemaal onder :)

@ MamaVanAnne: Fijn om te horen dat het beter word, wat jij zegt herken ik helemaal, alleen is het nu voor mijn zoontje heel frustrerend dus laat hij ook vaak los, hij kan er echt boos van worden.

Deel Deze Pagina