Hey Sannie, je bent ook zwanger? want op halfactief staan doe ik zowieso al nu ik zwanger ben. meer gaat momenteel al niet. savonds best wel moe. Jij niet? op hoeveel weken zit je? x Pina
Fijn dit topic. Ik ben nog maar heel pril zwanger en behoorlijk sportief. Hardlopen, body attack( = voor de mensen die dat niks zeggen een behoorlijke interval training op de sportschool. Veel rennen, springen, piekmomenten), body pump. En ik maakte me dus een beetje zorgen over of ik wel zou kunnen blijven sporten. Op internet kan ik weinig info vinden, maar hier ben ik al een stuk wijzer geworden. Belangrijkste is denk ik het luisteren naar het lichaam. Het eerste trimester niet alleen maar willen verbeteren, maar gewoon blij zijn dat je nog lekker kan sporten. Ik besef me wel dat de intervaltraining(body attack) niet al te lang door kan gaan, daar zit je als niet zwangere ook vaak aan een maximale hartslag vanwege de piekmomenten. Maar gewoon een lekker rondje hardlopen op een gemiddelde hartslag moet dus zeker nog kunnen. Ik merkte trouwens wel dat ik me afgelopen week tijdens het sporten fitter dan fit voelde...apart hé.. Meiden, bedankt voor de info in dit topic. Sukses met de sport en de zwangerschap. groetjes! Mick
Hee meiden, Vind het leuk als jullie nog eens laten horen hoe het nu met het sporten gaat? Ik ben helaashelaas toch gestopt met het lopen, ben/was nog zo misselijk, en elke inspanning leidt nu ieg tot "wcpotknuffelen"... Misschien zou het rennen nog wel zijn gelukt, maar ik kon het niet opbrengen. Ik heb eigenlijk wel het voornemen om ergens na de 12 weken wel weer heel rustig aan iets te gaan lopen, en zien hoe dat dan nog gaat. Lijkt me altijd beter dan niets?? Liefs, Babel
Hallo sportieve meisjes Ik ben nu 5.5 weken zwanger en probeer ook gewoon door te sporten vind het alleen wel af en toe eng. Ik heb 2 mk gehad en een gezonde dochter in geen van die zwangerschappen heb ik gesport terwijl ik wel sportief was. Nu wil ik het dus wel volhouden mede omdat ik de vorige zwangerschap 25 kilo aankwam. Gisteravond bodypump gedaan ging eigenlijk wel goed maar je gebruikt dan toch wel veel je buikspieren kan dat dan geen kwaad? Verders doe ik aan hardlopen binnen en buiten en op de crosstrainer om warm te worden. Het is bij mij ook al gauw alles of niks dus ik hoop het dit keer echt vol te houden.
Heyhey, gefeliciteerd wuppie met je zwangerschap! Leuk dat je lekker doorsport. Je lichaam geeft zelf wel aan wat het wel en niet aankan. Ik ben vandaag weer lekker wezen klimmen. Het ging dan wel voor geen meter, maar heb wel veel plezier gehad en daar draait het om he Liefs Elea