Onze dochter van 7 maanden heeft verborgen reflux en KMA. Voor het eerste krijgt ze medicatie en voor het tweede kreeg ze Hero Allergy Care. Op advies van de kinderarts zijn we de Allergy Care gaan afbouwen en gewone flesvoeding gaan gebruiken en dat ging heel goed. Sinds twee weken is ze zelfs volledig over. Maar sinds een dag of vijf zijn de nachten weer een probleem, terwijl ze voorheen de klok rond sliep. Eerst leek het door haar verkoudheid te komen, maar nu twijfelen we daar toch aan. Ze laat weer dezelfde dingen zien als in het begin: meer last van lucht in de buik, slikken, onrustig zodra ze ligt etc. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat dit nu nog komt door de verandering van de voeding?
Hier ook een zoontje met KMA. Toen wij terug overstapten op koemelk ging het eerst ook goed, maar helaas na anderhalve week toch weer uitslag. Dus het zou inderdaad best kunnen dat het eerst wel goed lijkt te gaan en dan opeens toch niet...
Daar waren we al bang voor. Arm grietje! We zijn inderdaad vandaag weer terug gegaan naar de andere voeding. Zijn jullie kinderen later nog over de KMA heen gegroeid?
Volgens onze diƫtiste was het een goed teken als het zo lang duurde voordat de reactie opkomt... Wij mochten vanaf dat moment wel sporen gaan geven (producten waar koemelk in verwerkt is), maar wel weer terug naar de Nutramigen. En sindsdien geven we Tobias dus af en toe iets met melk erin en dat gaat allemaal goed. Over een half jaar moeten we weer gaan proberen...
Dat lijkt me idd een kea reactie. Onze oudste was er met 1,5 jaar volledig overheen. We zijn nooit scheutig geworden met koemelkproducten bij hem, omdat ik ervan overtuigd ben dat koemelk helemaal niet zo gezond is, maar hij reageert nergens meer op (overigens wel op andere eiwitrijke producten zoals garnalen, watermeloen en aardbeien!) Onze jongste drinkt dieetvoeding vanaf ongeveer 4 weken en we gaan bij een maand of 14 kijken hoe het ermee staat. Eerder wil ik absoluut niet gezien onze ervaring met de oudste en dat was ok voor de ka. Goed dat je de dieetvoeding weer opgepakt hebt