Goedemorgen, Rosalie is nu bijna 5 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Heel af en toe krijgt ze een paar hapjes gepureerde groente, gewoon om even te proberen (en omdat het zo leuk is). Maar dit krijgt ze echt erbij en niet als vervanging van de borstvoeding. Als ze straks 6 maanden is moet ze natuurlijk wel echt groente en fruit gaan eten. Maar hoe doe ik dat dan, in combinatie met borstvoeding? Vervangt zo'n fruitpotje 's morgens en een groentepotje 's middags een borstvoeding? En ben ik dan dus ineens 2 borstvoedingen per dag 'kwijt'? Of moet ik dit heel anders aanpakken? Ik kan wel informatie vinden over schema's enzo, maar dit gaat altijd over flesvoeding... Of is dat gewoon hetzelfde? Sorry voor de stortvloed aan vragen. Snap het gewoon niet meer... Alvast ontzettend bedankt voor de reactie! Groetjes, Linda
Hallo Linda, In het begin hoef je zeker geen borstvoeding te laten vallen hoor. De bijvoeding speelt vaak pas vanaf ongeveer 8 maanden een grotere rol en kan er een voeding minder gegeven worden. Groeten Eveline