Over naar Pepti 2 en vraag over tarwepap

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Boefjesmamma, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    We zijn vandaag naar het CB geweest, maar daar ben ik helemaal vergeten te vragen hoe het zit met Pepti 2.

Mijn zoontje is zondag 6 maanden en sinds hij 4,5 maand is, krijgt hij potjes. Vanaf deze week ook potjes van 6+maanden.
    Hij zit nu op 4x180/6 (soms 3x180/6 en 1x210/7). Plus groente en fruit erbij.

Vorige keer bij het CB te horen gekregen dat we met 6 maanden over kunnen naar Pepti 2 en toen werd er iets gezegd over dat het in eerste instantie nog gemengd moest worden met Pepti 1 en over hoe precies zei ze: dat staat allemaal op het pak.
    Maar op het pak staat niks :(
    Dus vandaar dat ik het hier even vraag (anders bel ik morgen met CB of Nutricia).

Vandaag kregen we vandaag te horen dat we mochten beginnen met een broodkorstje (ik wil eerst beginnen met tarwepap), zodat we naar 3 flessen kunnen. Mijn vraag is hoe ik dat met de pap moet doen? In 1x een grote portie of de hoeveelheid langzaam opbouwen zodat hij er aan kan wennen?

Alvast bedankt voor de hulp!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt beginnen met half om half mengen, dat is niet noodzakelijk hoor.

Wanneer je met pap begint kun je inderdaad het beste beginnen met 1 of 2 eetlepels en het rustig opbouwen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina