Dag Teddy Ik had graag je mening geweten over het volgende: Mijn zoontje is vijf weken te vroeg geboren en kon daardoor niet live aan de borst drinken. In het ziekenhuis een paar keer geprobeerd maar de verpleegsters vonden het beter om hem niet te vermoeien en volledig de fles te geven. We zijn inmiddels bijna zes weken verder en dit gaat goed. Hij drinkt zeven keer zo'n 90 à 110 cc, poept en plast goed, komt goed aan en lijkt een tevreden baby te zijn. Alles gaat dus goed maar ik zou hem toch zo graag live kunnen voeden. Ik heb er een lactatie deskundige bijgehaald om dit uit te proberen. Hij kan aan de borst zuigen en volgens haar is het gewoon een kwestie van volhouden. Ik kreeg nu de tip om hem 10 dagen alleen maar de borst aan te bieden en hem te voeden op verzoek. Het gaat eigenlijk best wel goed maar ik maak me toch een beetje zorgen. Hij drinkt flink van de borst en lijkt tevreden te zijn na de voeding. Nu was ik nieuwsgierig hoeveel hij dronk en heb ik hem bij de vorige voeding gewogen voor en na de voeding. Hij had maar 50cc gedronken terwijl hij aan de fles meestal 100cc dronk. Ik weet dat dit niet erg is en dat hij gerust wat vaker mag drinken zodat hij ook aan zijn hoeveelheid komt. Maar hij meldt zich gewoon niet vroeger. Hij blijft om de drie uur om eten vragen. Krijgt hij zo niet te weinig binnen en gaat hij zo niet afvallen ipv bijkomen?
Hallo Mie, Grappig dat je zegt "het gaat best goed, maar maak me toch een beetje zorgen" Ik vind het heel stoer dat je gewoon bent gaan aanleggen op verzoek. Hoe vaak drinkt hij gemiddeld per etmaal? Voor en na de voeding wegen is zeer onbetrouwbaar. Bovendien is het maar 1 moment op de dag. Beter kun je dagelijks wegen op een vast moment op de dag. Je baby moet gemiddeld 20-40 gram per dag aankomen. Maar hij zal de ene dag wat meer en de andere wat minder groeien. Je hebt nu gisteren gewogen. Was hij gegroeid tov de vorige keer wegen? Hoe gaat het met poepen en plassen? Je kunt met dit soort vragen ook gewoon je eigen LK bellen of mailen. Als het goed is zal ze daar niks extra voor rekenen.
Bedankt voor je antwoord Teddy! Het is inderdaad een contradictie maar dit is het hem waarschijnlijk net. Alles gaat goed maar ik blijf maar piekeren als het wel echt goed gaat. Hij drinkt echt heel regelmatig, deze nacht wou hij bijna om het uur en vandaag zat er soms wel vijf uur tussen. Hij was 40 gram aangekomen in een dag dus dat was oké. Hij plast nog vaak genoeg alleen zijn poepen was iets geminderd. Ik denk dat ik idd nog maar eens mijn LK laat langskomen. Soms wil ik haar niet teveel bellen omdat ik me dan zo'n aansteller voel maar uiteindelijk is ze er maar om te helpen he. Als is het maar voor mijn eigen gemoedsrust... Nogmaals bedankt!