Hai Eveline, Omdat mijn dochter van 17 maanden oud voortdurend verkouden is, geef ik haar nu wat extra vitaminetabletten. Ze krijgt twee keer per dag een multivitamine van optimax met o.a. 43 mg vitamine C per tablet, en ze krijgt ook een kauwtablet vitamine C van Roter (50 mg vitamine C). Kindjes van haar leeftijd schijnen daar één per dag van te mogen (ik heb ze telefonisch benaderd om dit te vragen). Mijn dochter krijgt nu dus in totaal 136 mg vitamine C binnen op een dag. Mijn vraag is daarom hoeveel vitamine C een dreumes van haar leeftijd eigenlijk mag op een dag? Is 136 mg teveel, of mag je juist méér geven? En welke vitaminen, voedingsmiddelen en gewoonten dragen nog meer bij aan een goede weerstand? Citrusvruchten is ze helaas niet echt dol op... Alvast dank voor je reactie!
Hallo Jesminn, Je kindje heeft per dag 40 mg vitamine C nodig. Wanneer je meer geeft, plast je kindje het teveel wel uit hoor. Het is beter om in ieder geval niet meer dan 2 gram per dag te geven. Probiotica is goed voor de weerstand van je kindje, je kunt speciale preparaten voor kindjes kopen. Groeten Eveline