Nikki is s'avonds meestal veel wakker en is dan ook erg hongerig. Ik had haar gisteravond om 19:00 uur nog gevoed. Daarna heb ik haar in bed gelegd maar dit was geen succes dus kwam ze weer beneden. Rond 21:30 werd ze huilerig dus heb ik haar mee naar boven genomen, pyama aangedaan en wilde ik haar op bed voeden (dit ritueeltje hebben we elke avond alleen verschillen de tijden nog wel eens) Maar Nikki wilde helemaal niet drinken, ze ging er van huilen. Toen mijn man haar bij zich had viel ze in slaap. We hebben toch nog een keer geprobeerd om haar te laten drinken maar ze wilde echt niet. We hebben haar in bed gelegd en ik heb de wekker 8 uur na de laatste voeding van 19 uur gezet, dus om 3 uur. We moesten haar toen wakker maken voor een voeding, ze dronk toen goed. Hoeveel tijd mag er eigenlijk tussen zitten? Is 8 uur nog steeds de max? Of hadden we haar nog kunnen laten liggen? 19 uur is nog vroeg in de avond, maar ze had wel 7 voedingen gehad en ik meenden dat dat het minimum aantal voedingen was.
Mij is altijd verteld dat wat je kindje op de dag tekort komt, halen ze 's nachts in. Dus als ze honger heeft word ze vanzelf wakker. Ik zou de gok gewoon eens wagen en ze laten slapen. Ik ben zelf niet zo van het wakker maken van je kindje. Slaap hebben ze tenslotte ook hard nodig. En als ik zo naar de leeftijd van je kindje kijk, dan denk ik dat ze misschien wel gewoon gaat doorslapen. Zeker als ze 7 voedingen op een dag krijgt.