Maximale tijd tussen voedingen.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Judi, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ons mannetje slaap gelukkig 's nachts door op sommige situaties na, maar wij mogen echt niet klagen. De maximale tijd dat het kind niets eet stond/staat op 6 uren. Ik lees vaker dat mensen hun kind gerustig 8 of meer uren achtereen laten slapen.

Wat is de maximale tijd zonder voeding?

6 uur, wanneer je kind om de 3 uur eet
    8 uur, wanneer je kind om de 4 uur eet
    Zo doe ik het en klopt dat?

2. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Nee hoor volgens mij maakt dat niet uit heeft meer met gewicht ed te maken. Ons meisje slaapt 12 uur achter elkaar maar krijgt overdag wel om de 3 uur een voeding omdat ik met om de 4 uur niet aan het dag totaal kom ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje sliep met 6,5 week van 23:00 tot 8:00... op bv. Niets aan de hand... heeft wel met gewicht inderdaad te maken. Hij woog rond de 5 kilo denk ik..

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae sliep al vrij snel (met 8 weken) van 7 tot 7 door (alleen haar speen wilde ze dan nogal eens) . Als ze helder zijn en alert, kan het geen kwaad en het gewicht is een redelijke leidraad. Per kilo, 2 uur als ik het me goed herinner.
    Maar fae sliep dus ook wat langer door dan wat die richtlijn aan gaf, maar ze deed het er prima op.

5. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik laat haar snachts gewoon slapen tot ze zelf komt voor de honger.

normaal slaapt ze van 9 tot 8 en vandaag zelfs tot 10! :D

Overdag geef ik elke 4 uur voeding, soms als ze echt lekker diep slaapt laat ik het uitlopen tot 5 uur maar dat komt echt zelden voor.

kmoet zeggen dit bevalt ons beide erg goed!

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Idem dito hier. Op 6 weken sliep Noa al 8 uur door (en liet hij zo'n 10 u tussen twee voedingen)! Mij is gezegd in het ziekenhuis dat er overdag niet meer dan 4 uur mocht tussen zitten maar dat ik hem 's nachts mocht laten slapen (werd geen maximum op gezet)... ze zeiden dat hij wel zelf wakker zou worden als hij honger had. Overdag moest ik hem wel wakker maken om geen dag/nachtverwarring te krijgen!

7. Judi, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hier ook een doorslaper van ongeveer 8 uurtjes snachts. Overdag slaapt hij weinig en zit er ongeveer 3 / 3,5 uur tussen de voedingen.

Hij weegt nu 4700 gram, dus ik denk dat hij met zijn gewicht prima die 8 uurtjes kan maken. Anders zou hij zelf wel komen toch?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het regeltje wat ze hier in het ziekenhuis gebruiken is:
    Het aantal pond gewicht is het aantal uren dat er 's nachts tussen de flesje mag zitten (met een max van 12 uur).
    Dus bij 4 kilo=8pond=8uur.

Nou heeft ons zoontje dat nooit gehaald. Die werd ruim voor die grenswaarde zelf wel wakker ;)

Deel Deze Pagina