Hoi, Gister voor het eerst bambix biscuit papje gegeven. Volgens de gebruiksaanwijzing moet er voor de fles 160ml water met 7 eetlepels bambix in. Mijn zoon kreeg het echt niet uit de fles en heeft het uiteindelijk maar van een bordje gegeten. Wie gebruikt dit nog meer en welke verhoudingen gebruik je? Moet ik anders een andere speen genruiken ofzo? Ik heb nu de 3 standenspeen van avent. Ik kan er wel minder bambix in doen, maar vraag me af of er dan wel voldoende opvolgmelk inzit. Daarbij drinkt mijn zoon de laatste fles normaal half slapend en vind ik het dus niet handig om het van een bordje te geven.
Die verhouding is toch bedoeld voor een bord pap en niet voor de fles? Ik gebruik gewone bambixgranen, en in de fles gaan hier 3-4 schepjes (schepjes van KV), en in bord 7 eetlepels
ik had hetzelfde probleem... ben maar overgestapt op de kant en klareversie maar onze dochter krijgt het niet zo veel..(1 of 2 keer per week) Op de verpakking staat trouwens uit drinkbeker of fles te geven..
volgens de verpakking is het uit een bordje 130cc met 7 eetlepels en uit de fles 160cc met 7 eetlepels. Ben net even gaan testen hoe ik de goede dikte krijg en dan kom ik op 170cc water met 10 schepjes (schepjes vd kunstvoeding) en kom dan precies op 200cc. Zou dit goed zijn? (Die 7 eetlepels zijn 15 schepjes vd kunstvoeding).
Bedankt voor de reacties, maar ik zie net dat het kant en klaar maar €0,11 per liter duurder is dan dat ik het zelf maak, dus ik koop de kant en klare voortaan.