Speciale voeding tegen krampjes?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by vaddie, Mar 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hallo,

Ik geef bv. Maar sinds deze week hebben we 1 bv vervangen voor fv. Ook krijgt ze regelmatig nog bijvoeding. (max 60cc per keer) Denk dat de verhouding nu ongeveer 90 % bv en 10% fv is.

Helaas heeft mijn dochter veel last van krampjes. Ben al aan het experimenteren geweest met mijn eetpatroon maar dat heeft weinig tot geen invloed. Nou zag ik toevallig van de supermarkt dat er nutrilon voeding tegen krampjes is. Ze krijgt nu gewone nutrilon.

Heeft het zin om haar die te geven?
    Ook omdat die speciale voeding een stuk duurder is.

Ze zal in de komende tijd meer fles krijgen omdat ik eind april weer moet gaan werken en niet kolf.

En nog een vraag: ze drinkt nog steeds met tepelhoedjes. Kan dit kwaad?
    Volgens diverse mensen is dit af te raden.Deze week dus geprobeerd weer 'gewoon' te voeden. Nu meteen weer flinke tepelkloven.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

op zich is het geen probleem om met tepelhoedjes te voeden. Het zou nu ook wel zonder moeten kunnen, maar blijkbaar is ze er zo aan gewend dat ze niet goed aanhapt als je ze niet gebruikt. als je graag zonder tepelhoedjes wilt voeden zou ik je aanraden een keer een lactatiekundige mee te laten kijken. Dan kan ze je tips geven over het aanleggen.
    Krampjes; alle baby's hebben ze, de een meer dan de ander. Borstvoeding is het best, gelukkig geef je dat volop. Lukt het je misschien om volledig borstvoeding te geven? Dat zou nog enige verbetering kunnen geven denk ik. Je hoeft niet die speciale voeding te kopen. En ook niet op je eigen eten te letten, meestal komen de krampjes echt door het uitrijpen van de darmen. veel knuffelen en bij je dragen!

Mirjam

Share This Page