Zo dat was even schrikken. Dacht ik toch echt dat mijn salaris doorbetaald wordt tijdens zwangerschapsverlof. Blijkt nu dat er een maximum aan vast zit van 172,48 euro per dag Weten jullie hoe het zit met lease auto en de vergoedingen die je daarvoor krijgt? Of is dat werkgever afhankelijk?
Heb geen idee wannabee. Heb er helemaal niet bij stilgestaan. Wel balen als je minder krijgt dan je dacht.
Bij ons krijg je gewoon uitbetaald wat je normaal ook maandelijks krijgt. Maar heb geen lease auto of reiskosten want woon 10 minuuten van mijn werk vandaan.
Er is , blijkt nu een wettelijk maximum vastgesteld. als je maer verdient dan betreffende bedrag, heb je pech. Het gaat alleen op als je meer verdientdan zo'n 3500 Euro bruto per maand. Dat geldt natuurlijk wat maar voo weinig mensen. Maar mijn hypotheek en andere uitgaven zijn wel afgestemd op dat hogere bedrag. (Mijn vriend verdient en werkt minder dan ik) Nou ja, we vinden er vast wel een oplossing voor.
Dan staat mij ook zo'n onaangename verrassing te wachten wannabee. Mooi sjips. UWV betaalt nu mijn salaris ivm ziekte en dat is wel het volledige bedrag. Raar dat dat dan miv mn verlof anders zou zijn. En precies wat je zegt, je maandelijkse vaste lasten zijn wel op dit inkomen gebaseerd. Nou ja, we merken het aan het einde van deze maand wel.
Ik krijg gewoon mijn normale loon doorbetaald, alleen de reiskosten vervallen dan, maar dat was toch niet veel.
Ik vind dat wel raar hoor dat maximum per dag. Ik snap wel dat ze vinden dat wanneer mensen meer verdienen ze wat meer af moeten/kunnen staan maar als idd je hypotheek e.d. erop gebaseerd zijn is dat wel lastig.. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden.
Ik dacht dat dit geldt alleen voor de zwangerschapsuitkering die je ontvangs tijdens je werkloosheid.. en niet als je gewoone baan hebt.. Raar.
Je kan het vinden op www.szw.nl dan kopje werk en daarna zwangerschaps verlof. informatie voor werknemers, Gaat het salaris tijdens de verlofperiode gewoon door? en dan maximum dagloon.
Maar dit is discriminatie van een vrouw!? Wat moet doen een gezien die gebaseerd is op de incomen van een vrouw die verdient 10000 per maand? Is dit onzin of is dit onzin?
Ja, ik verdien niet zo veel dat ik boven dat maximum uit kom, maar ik vind het wel vreemd. Je betaald toch ook je premies naar dat inkomen en als je dan van een regeling gebruik wil maken, dan krijg je het niet. Misschien tijd voor een proefproces tegen het UWV
Ik heb de site van het SZW ook nog eens doorgelezen, maar volgens mij is het meer pech voor de werkgever. Als werknemer heb je gewoon recht op je salaris (evt zonder reiskosten en onkstenvergoeding). Gedurende het zwangerschaps- en bevallingsverlof ontvangt de werknemer een uitkering ter hoogte van 100% van haar dagloon. Doorgaans betaalt de uitvoeringsinstelling de uitkering aan u, zodat u het loon van de werknemer kunt blijven doorbetalen. Er geldt wel een maximum dagloon. (bron: http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... 64#7120500) Als je het dus zo leest, dan is het dus pech voor de werkgever als die een vrouwlijke medewerker in dienst heeft die meer dan het max.dagloon verdiend. Een vrouw die zoveel verdient zal het ook wel dubbel en dwars waard zijn! Groet van Kiki
Ja, het ziet er naar uit dat de werkgever dan gewoon minder krijgt dan hij moet uitbetalen. Het max. geldt trouwen voor WW, WIA en WAO, maar daar val je toch als zwangere neit onder of wel soms.
Dus dit zou betekenen dat de vrouw krijgt 100% van haar laatst verdiende salaris en het verschil tussen de uitkering en haar loon wordt vergoed door de werkgever? Is dat correct? Dit zou logisch zijn en eerlijk.
mm, ik ben nog niet helemaal overtuigd en ik vind het ook niet helemaal eerlijk. Ik werk voor een superklein bedrijfje en voel me er niet lekker bij te weten dat ik ze op kosten jaag. Dit bedrijf is namelijk erg goed voor me!