Maximum dagloon bij zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door wannabe, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    Volgens mij is dit 'grapje' over dat dagloon en maximale vergoeding gebaseerd op het feit dat je geen reiskosten, overuren, targets of allerlei extraatjes/bonussen tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof krijgt. Daarom is je loon dus minder....denk ik althans....

groetjes
    Nicole

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En volgens mij is het geen "grap".

Als ik uitga van een dagloon van €172
    Hoe wordt dat dan berekend, x 20 (gemiddeld aantal werkdagen per maand) dus 20 x 172 = 3440 bruto per maand.
    Of is het voor elke dag verlof? 172 x 365 : 12 = 5232 bruto per maand?

misschien toch maar eens met personeelszaken overleggen over het hoe en wat.

@mesaana: als het bedrijf goed voor jou is, dan zul jij wel errug goed voor het bdrijf zijn, want vaak gaat het in goede tijden ook een beetje jou kant op, maar in slechtere tijden gaat het direct naar de medewerkers toe. (mijn ervaring toen ik nog in de IT zat)

Groet van Kiki

3. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    @Kiki: Ik ben inderdaad goed voor het bedrijf! :D Hoe wist je dat ik in de IT zit?

Ach, je hebt natuurlijk gelijk wat betreft het geld. Maar ja, dat schuldig voelen is iets wat ik rationeel niet nodig vind, maar gevoelsmatig is het een hele andere zaak!

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    haha dito hier, IT :) wel een groot bedrijf overigens.

Ze weten hier nog niet dat ik zwanger ben ( ik wacht tot de echo volgende week). Daarna ga ik het zo snel mogelijk uitzoeken.

Ik heb ook nog leaseauto, 25% variabel salaris en nog meer van dat soort interessante regelingen die vermoedelijk niet uitbetaald worden tijdens zwangerschaps verlof.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Don't worry, toen je indertijd je contract ondertekende tekende je voor een bepaald maandloon.
    Ongeacht wat de UWV aan je werkgever vergoedt, is de werkgever gewoon verplicht om je je loon uit te betalen, en zal de rest dus uit eigen zak betaald moeten worden (ik snap opzich de maximum grens van de UWV wel, alleen hoeft de werknemer daar niet de dupe van te worden).

Je werkgever draait er dus voor op!

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Caithlin79 ik hoop het. Nog evne een weekje wachtne en dan is het één van de eerste vragen die ik ga stellen :)

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Voor de IT-dames, dat kun je tussen de regels door lezen ;)
    Verder zijn er natuurlijk ook niet zo gek veel bedrijfstakken waar je veel loon kan krijgen.

Groet van kiki

Deel Deze Pagina