Hoi, Toch nog even een vraagje over de "maximum" hoeveelheid flesvoeding per dag. Van onze kraamhulp kregen wij het welbekende rekensommetje 150 x aantal kg van je kindje. In ons geval nu 150 x 5,1 kg= 765 cc per dag. Maar als ik het pak van Nutrilon zou volgen dan is dat 5-6 kg: 5 x 200 cc= 1000 cc per dag. Nu weet ik wel dat dat richtlijnen zijn en dan je je er niet te veel op moet vast pinnen, maar ik vind het verschil zo groot. Je zou bijna denken dat 1 van de 2 dan misschien wel verkeerd is, of je kind wordt ondervoed of overvoed. Wat houden jullie aan qua richtlijn? Meer richting het welbekende rekensommetje of meer richting Nutrilon?
idd, de 30 schepjes aanhouden of een liter voeding... Anders zou je als je kindje 8 kilo is teveel geven.. 8 x 150 = 1200 cc..
Wij hebben altijd die richtlijn (150*gewicht) aangehouden, en daarnaast gewoon op gevoel/verzoek. Sowieso kon C niks met die aantallen flessen op het pak. Hij was al snel 5 kilo, en moest volgens de verpakking naar 5 flessen, terwijl hij het liefst 7 kreeg. Nou dan kreeg hij van mij dus 7 kleinere flesjes..