Maximum hoeveelheid opvolgmelk

Discussion in 'Flesvoeding' started by Rosado, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ha meiden, ben ik weer met een vraagje ;).

Ayla krijgt nu 2 flessen van 210+7 en 2 van 180+6. Deze flessen gaan allemaal op. Over 1,5 week is ze 6 maanden en ga ik over op de opvolgmelk. Ik heb begrepen dat ze van de opvolgmelk maximaal 800cc mogen. Met de flessen zoals ze die nu krijgt gaat ze daar overheen. Als ze straks 6 maanden is ga ik ook beginnen met bijvoeden, maar aangezien ik fruit/groente in stukken ga aanbieden (dat is iig de bedoeling) en geen potjes ga geven zal ze van de bijvoeding niet veel binnen krijgen. Maar nu ben ik dus bang dat ze dan niet genoeg heeft aan de 800cc opvolgmelk.
    Uiteraard zou ik pap kunnen gaan geven, aangezien dat (denk ik) meer vult, maar ik ben niet zo van de pap ;) en had eigenlijk niet echt in de "planning" om dat te gaan geven.

Eigenlijk is mijn vraag: Waarom die max van 800cc? En is het erg als ze structureel iets meer krijgt (met de huidige hoeveelheid voeding zou ze 70cc per dag over de max van 800cc gaan)?

2. adi

adi Niet meer actief

bij opvolgmelk is 800cc eigenlijk met dezelfde reden als 1`liter bij voeding nr1. Vanwege hoeveelheid toevoegingen in melk die de niertjes aankunnen.

Overigens verzadigt opvolgmelk meer dan nr 1, dus kan het zijn dat je dochtertje het dan prima kan met 4x 200cc

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

je zal zien dat ze al snel minder wil drinken van de opvolgmelk wanneer de vaste voeding toeneemt. Het is helemaal niet erg om een tijdje iets meer te geven maar kijk eens hoe het gaat met 4 x 180ml

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Thanx voor de snelle reactie dames!

@ Adi: Ah, eigenlijk een hele logische reden dus voor de max van 800cc. En het vult dus meer, wist ik niet...weer wat geleerd.

@ Cygnet: Ik ga denk ik idd maar eens (als het zover is) 4x180+6 proberen.

Share This Page