Hormonen van de leg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tsarola, 8 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsarola

Tsarola Lid

16 okt 2019
    8
    2
    3
    Vrouw
    Ik had dit ook bij anticonceptie geplaatst maar is hier misschien beter leesbaar?

Hallo dames en misschien heren geen idee of die er ook op zitten!

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest omdat mijn hormonen compleet van de leg zijn. Ik ben een dame van 31 die altijd erg stabiel is geweest in haar hormoonhuishouding en menstruatie.

Nou heb ik in augustus onbeschermd sex gehad en heb ik de map gebruikt. Daarna nog een keer of 3 sex gehad maar hij kwam niet daad werkelijk klaar. Na ongeveer een maand kreeg ik gevoelige borsten.. Niet helemaal sterk op de maag en rare klachten.. Wel gewoon ongesteld geworden. 2 maand later verspringt ineens mijn menstruatie van de 23e naar de 10e (overtijd.. De 23e miste ik en werd het pas de 10e). Dat bleef stabiel maar ik bleef vage klachten houden.. Moe.. Niet sterk op de maag.. En puisten!! Nooit in mijn leven heb ik puisten gehad en nu heb ik puisten en dan elke keer een stuk 3 puisten tegelijk. Dat pruttelde zo verder met soms buikpijn klachten... Last van de spieren in heupen gebied.. Vaag dus.. Nu ben ik deze maand ineens de 4e ongesteld geworden! Zonder aanleiding.. Voor het verspringen van mijn menstruatie was ik altijd een week heftig ongesteld! Maar dan echt.. Maar nu is het 2 dagen een bloeding waarvan ik denk oke er komt wat uit.. Van alle verschoningen zit maar 1 tampon redelijk vol.. Ik heb continu rare borrels in de buik.. En behalve door de feestdagen natuurlijk ben ik aangekomen ondanks dat ik juist op de lijn let (al langere tijd dus lijkt mij geen oorzaak van de klachten... Ik ben bekent met pds en weet dus ook dat deze klachten daar niks mee uit te staan hebben)

Dokter wist niet wat ze er van moet vinden dus laat ter uitsluiting van cysters maar een echo maken‍♀️ september oktober testen gedaan die waren negatief.. Ook bloedtest.. Dus word ik nu gek of hoe zit dat ‍♀️

Echo duurt even voor ik terrecht kan.. Vandaar mijn vraag hier of iemand het herkent.. Ik dacht op een forum als dit zijn er vast ervaringsdeskundigen op het gebied van hormonen!

margarethd vindt dit leuk.
  2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Welk dieet volg je?

Misschien een rare vraag. Maar dit kan wel degelijk van belang zijn.

Ikzelf had altijd een korte LF. Nu ben ik een jaar geleden ketogeen gaan eten. De eerste maanden was het bij mij ook van de leg, maar het heeft zich nu gestabiliseerd en ik heb eindelijk een "normale" LF van tussen 12 en 15 dagen.
    Let wel: ik krijg genoeg calorieën binnen (minimaal 1500 tot 2500 per dag, afhankelijk van mijn lichaamsbeweging).

Diëten kan dus enorme invloed hebben op je hormonen en door te weinig eten kun je aankomen. Misschien is dat iets om eens naar te kijken voor je je echo hebt?

Deel Deze Pagina