7 maanden en spugen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mvl, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo,

Ik heb ook een vraagje; ons zoontje is nu ruim 7 maanden en is heel makkelijk en vrolijk. Alleen spuugt hij nog steeds geregeld. Omdat hij natuurlijk heel veel op zijn buik ligt, gebeurt dit ook makkelijker.

Het is geen boog spugen, maar meer elke keer bij een boer komt er wat mee. Soms zelfs aardige plasjes melk, maar ook bij fruit en groente.

Is dit nog normaal op deze leeftijd? Of moet ik daarmee naar de huisarts? En gaat dat een keer over?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het kan voorkomen dat kindjes van zijn leeftijd spugen. Zo te lezen word je zoontje actiever waardoor hij waarschijnlijk ook makkelijker wat voeding terug geeft. Zolang je kindje tevreden is en goed groeit is het geen probleem.
    Op het moment dat je kindje ziek lijkt, met kracht en in grote hoeveelheden spuugt is het verstandig de huisarts in te schakelen. Het spugen wordt meestal minder met het ouder worden.

Groeten,
    Astrid

3. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hij groeit goed en is tevreden. En inderdaad wordt hij nu een stuk actiever. Alleen dat spugen heeft hij al vanaf dag 1. En de laatste dagen is het weer veel meer. Maar hij hoest ook en is verkouden, misschien komt dat dan daardoor.
    Hij spuugt niet met kracht en in bogen.

Bedankt voor je antwoord. Dan weet ik dat ik er niet mee naar de huisarts hoef te gaan.

Share This Page