Maximum zuivel baby 12 maand

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Roxx79, Aug 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

Jul 2, 2011
    49
    0
    0
    Ik heb begrepen dat kinderen van 12 mnd iig 300 ml zuivel binnen moeten krijgen. Als ik het goed heb, mag dat gewone melk zijn ipv opvolgmelk en yoghurt e.d.. Maar zit er ook een maximum aan de hoeveelheid?

Mijn zoontje krijgt nu 3 flessen van 200 ml melk en een toetje van 100 ml yoghurt. Ik denk zelf dat dat gewoon kan, maar wil het toch graag voor de zekerheid weten van jullie.

Vast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Roxx79,

In verband met de hoeveelheid eiwit mag je 300-500ml groeimelk geven, zoals NESTLÉ Dreumesmelk 1+ (vanwege het verlaagde eiwitgehalte) of maximaal 300ml aan gewone melk (producten) per dag. Je zou er dus toch verstandig aan doen om de flesvoeding te gaan afbouwen.

groet,
    Anne

3. Roxx79

Roxx79 Lid

Jul 2, 2011
    49
    0
    0
    Bedankt voor je advies, we doen nu 2 flessen van 150 ml en yoghurt. Binnenkort gaan we over naar 1 fles en yoghurt.

Hoeveel moet hij minimaal binnen krijgen aan melkproducten? En moet hij verplicht opvolgmelk blijven drinken of kunnen we deze achterwege laten?

Vast bedankt voor de reactie.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Roxx79,

Jouw kindje heeft ongeveer 300 ml aan melk (producten) nodig per dag.

Groet,
    Anne

Share This Page