Haai, Ben ik weer . Mijn zoontje van bijna 9mnd met het volgende schema: 8u 180/6 11u 2 stuks fruit 12u 1 broodje + diksap 16u 180/6 17.30u warme hap en water 20.30u 210/7 En rond middernacht 90/2. Geef ik water of speen, dan oorlog . Opgeteld teveel opvolgmelk voor een baby van 9 maanden? Wat kan ik veranderen qua schema? Groetjes van zonnestraal
Beste Zonnestraal77, Je zit een beetje aan de hoge kant met het geven van opvolgmelk. Het beste kan je overdag flesjes met 180 ml water en 6 schepjes voeding geven. Voor meer verzadiging kan je in de avond een paar schepjes pappoeder toevoegen zodat je kindje beter doorslaapt. In de ochtend kan je ook pap geven dus een paar lepepltjes bij de fles of eventueel een bordje maken. Als papsoort kan je kiezen voor rijstebloem of een variant met tarwe daarin. Wil je in de ochtend geen pap geven dan kan je natuurlijk ook een halve boterham geven. Zo heeft je kindje een goed begin van de dag. Bij het fruithapje kan je ook nog wat te drinken aanbieden zoals water of slappe thee zo krijgt je zoontje ook genoeg vocht binnen. Groet, Saskia
Ok thanks!!! Dacht ik al. Geef ik 's ochtends 180/6 èn een halve boterham??? Of moet ik deze fles minderen??? Ja die nachtfles moet eraf, maar krijgen het niet voor elkaar . Ik zal 210/7 geven om 21u met pap, en dan 's nachts water...kijken of dat lukt. (tot nu toe niet)
Is dit ook ok? Zoontje krijgt trouwens Pepti. 8u 210/7 11u fruit 12u broodje en water of diksap 15.30u Nijntje-koekje of rijstwafel met water of diksap 17.00u warme hap 20.00u 210/7 En dan 90/2 'snachts waar we alles aan doen om deze eraf te krijgen .
Beste Zonnestraal77, Het schema is prima. Het gaat er ook om wat voor jou en jouw zoontje het beste werkt. Groet, Anne