hoeveel Slapen jullie baby's overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjes, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik heb een vraagje over slapen. Wat is normaal. Ik ben zo benieuwd hoeveel jullie babay's ongeveer slapen overdag. Ik heb namelijk het idee dat chiem weinig slaapt.
    In de wandelwagen wil hij vaak wel een uurtje of zo in slaap vallen. maar overdag in bed is echt een drama.
    Ik denk dat chiem overdag van het einde van de ochtendslaap om 10:30 ongeveer 3 keer een uurtje soms wat meer soms wat minder slaapt. Hoe doen jullie baby's dat. En moe zijn en niet slapen is huilen :(
    En hebben jullie tips om Chiem overdag in zijn bed in slaap te krijgen???? :( :(:
    ''s Nacht wordt hij ook regelmatig wakker, met een speen valt hij dan wel weer in slaap. maar ik moet vaak toch 2/3 keer uur bed om de speen terug te leggen. Herkennen jullie dit en hebben jullie tips voor mij

2. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Esosa slaap overdag ook bijna niet behalve als ik een stuk ga lopen. Of als ik zelf bek af ben en ff wil slapen hem naast mij op bed leggen.

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris heeft overdag ook maar hazeslaapjes....meer niet, maar ze wordt er niet hummig door....

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan was in het begin heel onrustig en kon de rust niet vinden. Het slapen ging dan ook heel slecht. Na een periode van inbakeren en regelmaat, gaat het nu fantastisch. Het ritme zit er heel goed in.

Rond 7.30 wordt Milan wakker en na de fles, spelen etc gaat hij rond 8.45 weer naar bed om tot 10.30 te slapen. Dan in bad of wassen en het zelfde ritueel van fles en spelen. Dan weer slapen van 12.15 tot ongeveer 14.00. Dan meestal aan het eind van de middag rond 16.15 nog zo'n 3 kwartier slapen en dan de laatste fles om 19.15 en om 20.00 naar bed.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    cailtin slaapt nog 2 keer overdag

na haar ochtend flesje ongeveer om 8.00 en om 13.00
    en dan s'avonds om 7 uur a 1/2 8 tot de volgend ochtend
    maar is cailtin al bijna 8 mnd :)

cailtin was altijd een woelwater dus erg onrustig ik heb haar dan ook tot 5 mnd ingebakerd gehad en sliep toen als een roosje en best vaak

ze kan nog lekker slapen :)

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ook wij kunnen regelmatig de speen in zijn mondje doen. Want zodra die speen eruit valt gaatie het eerst zelf proberen maar als het um niet lukt wordie driftig en idd het is lastig als je ook lekker wilt slapen maarja ik heb geen tips voor je.

Dus als iemand tips heb kan ik ze ook wel gebruiken ;)

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt slaapt smorgen na haar eerste flesje van 8u nog tot een uur of 12. Dan heeft ze er niet zoveel zin meer in en leg ik haar ff lekker in de box of in dr wippertje. Meestal gaan we rond een uur of 15 in bad en dan slaapt ze na haar flesje weer tot een uur of 19. En dan pas na de laatste fles van 22u weer.

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte sliep vrij veel, meestal na elke voeding. Nu heeft ze 2 en vaak zelfs nog 3 slaapjes.

1e slaapje na haar fruithap om 09.30 uur
    2e slaapje na de lunch om 13.00 uur
    3e slaapje na het warm eten zo rond 17.00 uur

Het laatste slaapje is helemaal afhankelijk van wat we die dag doen. Zijn we de hele dag thuis dan wil ze vaak nog wel even slapen. Ze slaapt dan tot 18.30 uur ongeveer. Gaat dan in bad en krijgt daarna haar laatste fles. Gaat meestal rond 20.00 uur naar bed. Soms wat later en slaapt door tot de volgende ochtend waar we haar meestal rond 08.00 uur wakker moeten maken.

9. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout slaapt ook weinig overdag. Smorgens slaapt hij wel, hij houd van uitslapen net als zijn mama ;) Om een uur of 6 komt hij voor de eerste voeding, en dan leg ik hem daarna weer terug in zijn bedje, en dan komt hij weer rond 10 uur. De rest van de dag is hij wakker, af en toe een hazen slaapje van een kwartiertje maar meer niet. Hij gaat savonds om 22 uur in bad en daarna krijgt hij nog een voeding en daarna gaat hij zijn bedje in en slaapt lekker door tot smorgens vroeg. :D

10. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Dus eigenlijk is mijn kindje helemaal geen "bijzonder"geval. Als ik dat zo lees...gelukkig, Maar omdat ik geen vergelijking heb, en je hoort dat baby slapen en eten, dacht ik dat chiem dat veel te weinig deed. Maar het valt me enorm mee, misschien moet ik me niet zo druk maken !!!!!!
    Bedankt jullie stellen me enorm gerust, ookal mag je niet vergelijken...

Deel Deze Pagina