Goedenavond dames Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat een uitvaartverzekering wel erg handig is Dus ben ik op dit moment bezig om een uitvaartverzekering voor zowel mezelf als voor mijn vriend af te sluiten. Nu vragen ze voor welk bedrag ik verzekerd wil worden en zat ik zelf te denken aan zo'n 8000,- euro. Dit stijgt dan jaarlijks met zo'n 2%. Is dit een beetje een reëel bedrag? Vind het allemaal maar een lastig. Bedankt alvast.
Wij zijn voor 9500 euro verzekerd geloof ik. Direct een hoger bedrag omdat de premie per maand meer wordt naarmate je ouder wordt. Ik was al voor een deel van dat bedrag verzekerd via mijn ouders, mijn man had helemaal geen uitvaartverzekering en nu dus wel. Kinderen zijn gratis meeverzekerd, maar beide wel een eigen polis. Zijn voor het gemak uitgegaan van een begrafenis, bij een crematie zijn de kosten doorgaans minder hoog.
Ik ben inderdaad ook uitgegaan van een begravenis. Denk dat ik maar ga voor 9000. Aangezien die jaarlijks stijgt met 2% denk ik wel dat dit een goed bedrag is.
Wij zijn ook voor 8000 verzekerd, is prima voor nu. Je kunt er altijd 1 bij nemen of hem bij sommige verhogen.
We hebben gekozen voor een hoge levensverzekering. Niet enkel dus voor de uitvaart, maar ook om de 1e jaren zonder een dubbel inkomen rond te komen. En mochten we beiden tegelijkertijd te komen overlijden, dan is er genoeg voor de kinderen later.
Ik ben voor 12.000 euro verzekerd. Sta nog steeds bij mijn moeder op de polis dus laat dat mooi zo staan. Mijn vriend is heel laag verzekerd, rond de 5.000 en die laten we aanvullen tot 8.000 dus denk dat je met 8.000 wel goed zit hoor.
Wat ook belangrijk is, is of het geld wordt uitgekeerd of dat je het bij hen moet besteden. Veel uitvaartverzekeringen zijn gekoppeld aan een uitvaardondernemer en die vragen echt bizarre bedragen voor alles. Op dat moment staat je hoofd er niet naar om "moeilijk" te doen, maar als je weet hoe hoog de kosten van werkelijk elk detail kosten, dat is echt niet normaal.
Ik heb hem tijdje terug afgesloten voor mij en mijn zoontje (tot 18 jaar mee verzekerd), voor 10.000 euro. Dit had ik zo bedacht: Stel ik of mijn zoontje komt te overlijden binnenkort dan wil ik hoe dan ook dat we begraven worden. Nou als je de kosten beetje op een rijdtje zet voor een begravenis dan kom je al snel op 10.000. Stel wij mogen gewoon oud worden dan hoef ik op latere leefdtijd niet meer begraven te worden maar dan mogen ze mij laten cremeren. Ik heb de verzekering telefonische afgesloten omdat ik niet wouw dat mijn uitvaart bedrag en dus maand bedrag elk jaar stijgt Dus ik heb nu een vast bedrag wat ik tot mijn 65e betaal en krijg als ik dan nog leef die 10.000 gestort op mijn rekening. Als ik die leefdtijd mag bereiken is dat een mooi spaarpotje waar ik in verhouding veeeeel minder dan die 10.000 in heb gestopt. Als ik voor mijn 65e overlijdt dan wordt het totale bedrag gewoon op onze rekening gestort.. zo ook voor mijn zoontje als hij komt te overlijden voor zijn 18e. We hebben 0 verplichtingen bij de verzekeraar.
Heb je dan een gemengde verzekering (keert uit bij overlijden voor de einddatum of bij in leven zijn bij einddatum) of een overlijdensrisicoverzekering (keert alleen uit bij overlijden voor einddatum? Het nadeel van een gedeelte van een overlijdensrisicoverzekering reserveren voor de kosten van de uitvaart is dat een overlijdensrisicoverzekering niet levenslang loopt, maar vaak maar voor max. 30 jaar. Na de einddatum heb je dan niets meer en als je op die leeftijd (en wellicht in een wat minder goede gezondheid) nog een uitvaartverzekering moet aangaan dan betaal je heel wat meer (als het überhaupt nog mogelijk is) aan premie. Om te bepalen welk bedrag je als uitgangspunt moet nemen kun je het beste een uitvaartkostenmeter invullen (via Google even zoeken). De kosten van een uitvaart is namelijk afhankelijk van heel veel factoren, waaronder de regio. Een begrafenis in de regio waar ik woon is al snel minimaal 10.000,- en dan doe je nog niets geks.