Mayonaise

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Doortje28, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Hoi meiden,

als ik me niet vergis is mayonaise bereid met rauwe eieren.
    Mogen we dit als zwanger zijnde dan wel gewoon eten of eigenlijk niet?

Hoop dat jullie het antwoord hebben!

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    sjah, theoretisch gezien niet, maar ik vind dat wel ver gaan hoor. Heb gewoon mayo gegeten!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja hoor, mag je gewoon eten. Ik weet niet of het waar is dat alle mayo gemaakt is van rauwe eieren, maar sowieso is de salmonellavergiftiging die je er van op zou kunnen lopen niet schadelijk voor je ongeboren kind, alleen zelf word je er hondsberoerd van.

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    in bijv calve mayo zit maar 6% eigeel...dus een kans op salmonella vergiftiging is wel zooooooooo klein....En ik denk maar zo ben er nog nooit ziek van geworden dus waarom nu ineens wel! gewoon lekker van genieten!

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    alleen voor vers gemaakte mayo moet je uitkijken. Daar zitten waarschijnlijk rauwe eieren in.

Maar alle mayo's uit de supermarkt zijn gewoon veilig hoor! Anders zou je ze nooit zo lang kunnen bewaren.

6. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Super, bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik hier weer volop van genieten de volgende x, thnx!

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik eet het ook gewoon, ooit nooit bij nagedacht eigenlijk. Maar zoals ik al lees, tis lang houdbaar dus ja..zal wel goed komen;)

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    En dan nog, rauwe eieren zijn niet gevaarlijker voor zwangeren dan voor niet-zwangeren. Het is niet te vergelijken met rauw vlees ofzo.
    De salmonella bacterie is voor ons heel vervelend, maar de baby krijgt er niks van.

9. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer ook af en toe aan mezelf te denken... :D
    Zit persoonlijk niet zo te wachten op een voedselvergiftiging! ;)

Overigens heb ik wel eens gelezen dat er in rauwe eieren ook de listeria bacterie kan zitten.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    In een goed restaurant even vragen, uit een potje zijn de eieren gepasteuriseerd en niet meer rauw. Lekker eten dus

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha dat snap ik, maar dan zou het een advies voor iedereen zijn en niet per se voor zwangeren. Daar doelde ik op :)

12. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi dat begrijp ik!
    Ik ben zelf sowieso (zwanger of niet) nogal een muts waar het op rauwe eieren aan komt
    :)

13. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mayo uit de supermarkt is gewoon gepasteuriseerd, dus geen problemen met lysteria of salmonella. Alleen geen zelfgemaakte eten, of die maken met gepasteuriseerd eigeel (van die cups van danegg, meestal rond de feestdagen bij de meeste supers te krijgen)

Deel Deze Pagina