Mayonaise

Discussie in 'Voeding' gestart door lob, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Het feit dat de term "mayonaise" niets oplevert tijdens het zoeken, zegt volgens mij al wel genoeg ;).

Mijn vriend vindt het de normaalste zaak van de wereld om onze peuter van 2 mayonaise te geven bij de friet.
    Dat doe je toch niet?
    Ik word af en toe zo moe van die onenigheden over gezond eten die ik met mijn vriend heb, en hij kan het dan ook nog eens zo spelen alsof ik veel te streng ben in dit soort dingen.

Geven jullie dit wel eens aan je kind (+2 jaar)?
    Nee toch?!?!

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zou niet weten, waarom je 't met mate niet aan je kindje zou kunnen geven. Let wel; met mate, net zoals alle slechtere dingen in 't leven ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sorry..... Van de week heeft Lisa een frietje met mayonaise op. Ze krijgt ook al wel eens hagelslag. Ze is net 1 jaar.

Ik ben echt van m'n geloof af gevallen hoor, met Eva was ik heel streng. Maar Lisa heeft 6 maanden volledige sondevoeding gehad en ik ben al blij dat ze nu gewoon lekker eet en drinkt (voornamelijk wel gezond hoor ;)). En daarbij ziet ze Eva wel eens lekkere dingen eten, het is moeilijker vind ik daardoor om haar dat dan te ontzeggen.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    lob, ik zou eerder kiezen voor wat ketchup.... maar ach, als je niet heel vaak friet eet kan een keertje mayo of fritessaus ook geen kwaad lijkt me.
    (en wat is vaak, voor een 2jarige vind 1x per week wel vaak. Ik bedoel dan 1x per maand ofzo).
    Zeker niet als je ook wat groenten en een vleesje erbij hebt.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja onze dochter van 2 krijgt ook geen mayonaise, maar best weleens dingen die ook niet zo gezond zijn. Maar ze heeft volgens mij ook nog pas 1 keer een frietje gegeten. En ergens denk ik, als je dan toch al een frietje geeft dan kan dat kleine beetje mayonaise ook geen kwaad.

Oudste twee krijgen overigens ook geen mayonaise meer, maar zijn dol op bijv tomatenketchup. Ze krijgen geen mayonaise meer omdat ze als ze het gegeten hebben helemaal onder de rode vlekken zitten in hun gezicht en das geen gezicht.

Verder zijn we met de jongste ook iets makkelijker dan met de oudste, ze hebben namelijk pas geleden alle 3 voor het eerst eeen lange vinger op.

Denk dus dat als onze jongste hier weer eens een frietje zal krijgen ze er best iets van een sausje bij mag.

Maar nee, gezond is het niet natuurlijk :)!

Liefs Hanneke.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    hier krijgt ze ook gewoon saus bij de friet hoor. net wat we hebben. Vetten zijn ook gezond he;)
    Zie niet in waarom niet eigenlijk?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    80% vet, evenveel vet als boter of margarine. Dat doe ik op hun brood, dus waarom niet een beetje mayo bij de friet?

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn dochter vindt mayo niets. Die enkele keer dat ze eens een frietje krijgt, eet ze er graag appelmoes bij ( volgens mij zit de smaak voor die combi bij kinderen in de genen :p )

Maar ja..ze is wél weer dol op knoflooksaus...en dan stinken uit d'r giegel :$!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter lust geen mayonaise, dus ze eet het hier nooit, maar als ze het wel zou lusten dan mocht ze gerust wat bij haar frietjes. Die ene keer dat we friet eten maakt het mij niet uit.

10. adi

adi Niet meer actief

Ik geef echt geen mayo, niet zozeer voor de vetten, maar vooral vanwege zoveel eieren.

Hier mogen ze heel af en toe een frietje. Alleen lusten zij geen friet van de friettent, of versgebakken friet. De enige frietjes die ze ooit echt opgegeten hebben zijn die van de MCDonalds.
    Daar gaf ik ze cremé fraishe bij, vind ik een gezonder alternatief op mayo.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn zoontje eet wel mayo en curry of ketchup bij de patat,

het is niet zo dat we dagelijks of wekelijks patat eten, dus hij krijgt dat gewoon bij ons,

gister bijv waren we bij mijn schoonvader, (opa dus;)) lekker buiten op de boerderij frietpot aan.... en opa vroeg of hij er saus bij mocht.... tuurlijk joh doe maar, en een genieten wat hij dan doet lekker in het zonnetje in het midden van het grasveld !!

nee dat beetje saus mag dan ook wel van mij. alleen is het al dat ik kan genieten van dat genietende koppie van hem :)

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Leuk dat jullie reageren! Ik had echt flauw idee wat anderen over dit onderwerp dachten. Mischien doe ik er toch wel veel te moeilijk over... is ook niet iets waar ik van te voren over nagedacht had, maar mijn gevoel zei dat het niet juist was.
    We eten eigenlijk bijna nooit friet, dus vaak zal ie het nooit krijgen.

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik doe het hier nog niet, maar dat is meer omdat ik zoiets heb van: hij vindt het zonder mayo ook nog heeeeerrrrlijk, dus mayo kan altijd nog!

Wij eten ook praktisch nooit friet (of iets wat erop lijkt waar je mayo bij eet). Als we het eten, mag hij gerust wat frietjes mee-eten, maar saus is gewoon nog niet zo nodig.

Laatst had meneertje wél wat chilisaus op zijn tortilla... dat vond ie lekker!!

Gewoon stapje voor stapje en als je het wel doet, gewoon met mate, dan kan het allemaal niet zoveel kwaad!

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons meisje heeft weleens een frietje gehad, en dan krijgt ze ze gewoon zonder saus.... Vind ze lekker! Waarom saus toevoegen als ze het zonder ook lekker vinden ?

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik geef geen mayo, vraag mij niet waarom. Op de een of andere manier vind ik het niks voor kindjes;) Maar ze krijgt wel appelmoes of kethup bij de friet.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Omdat Eva een frietje met mayo (van mij, want Eva vindt mayonaise niet echt lekker) voor Lisa's neus hield en probeer dan maar eens te zeggen: nee Lisa, dat mag je niet. Lisa vond het trouwens ook niet echt lekker.

Maar daarentegen probeert Lisa ook komkommer omdat Eva dat eet ;)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    hier krijgt ze saus omdat ze ons dat ook ziet eten. en ik het een heerlijk gezicht vindt, dat hele snoetje onder de saus. (en zo krijgt ze toch niks binnen)

Ach, ik maak er niet zo'n punt van. Ze eet 1x per week "weekendvoeier", mag ze vaak zelf kiezen. Ze eet voor de rest heel goed, krijgt voldoende groente en fruit binnen, dus ik vind het allemaal wel best.

18. fafje

fafje Niet meer actief

mijn moeder gaf mij wel es mayo..maar dan bepaalde zij hoeveel..was meestal een druppel op mn bord haha...en daar moest ik het mee doen..

was meer voor het idee en dat ik het ook mocht..

af en toe, ach ja..wat is af en toe..sommige mensen vinden het heel normaal elke week patat te eten, dus die kleine ook, dat vind ik weer erg veel

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoezo niet? Is gewoon plantaardige olie en 1 eidooier.

't Is dat mijn zoontje allergisch is voor ei, anders had hij dat gewoon gemogen.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk ergens ook zoiets van als we dan toch al 'slecht' bezig zijn door een keertje frietjes te eten, dan kan die 'slechte' mayonaise er ook nog wel bij.

Daarbij wat is eigenlijk gezond en ongezond? Hoezo is bijv friet met mayo ongezond wanneer de rest wel gewoon gezond is? De 'ongezonde' dingen behoren naar wat ik geleerd heb gewoon binnen een 'gezond' dieet te passen.

Pas wanneer je 5 van de 7 dagen friet met mayo etc eet, ja dan is het ongezond, maar wanneer het met mate is vind ik eigenlijk niet eens dat je kan zeggen dat je je kindje ongezonde voeding geeft, omdat je het wel degelijk een gezonde variatie aanbied.

(en die variatie hoeft niet perse met friet natuurlijk maar oke bedoel het ook meer in het algemeen maar met deze friet als voorbeeld :p).

Deel Deze Pagina