Hoe zit het ook alweer met het aantal ml wat een baby per dag mag drinken? Is dat nog steeds maximaal een liter (ivm nieren toch?) of is dit alweer achterhaald? Mijn zoontje van 4,5 maand (8,2 kilo!) drinkt 5 flessen van 210/7 en de laatste met twee schepjes rijstebloem. Nu heeft hij net nog 90 cc extra gedronken... Hongerwolf! Nu lijkt hij de laatste dagen hier niet genoeg aan te hebben... We willen hem dit weekend ook langzaam laten wennen aan bijvoeding. Forte voeding kopen? Andere tips zijn welkom
ben heel benieuwd, want sinds ik ben over moeten stappen naar Friso (ivm niet leverbare kv merk) komt Finn verdikkeme om de 2,5 - 3 uur en drinkt dan ook 210/7 weg. Helaas ontkom ik ook niet aan die laatste fles (geprobeerd maar was drama). Heb nog geen rijstebloem toegevoegd omdat me dat niet handig lijkt in combinatie nutriton. Anyway, lees dus ff mee
Lees "overal" dat het meer om het aantal schepjes voeding gaat? En niet het aantal ml... Lastig hè Brabantsmeisje? Mijn zoon heeft/drinkt ook Friso Ze schelen maar twee dagen zie ik
Het gaat om de schepjes idd, en die max is 30. Je zit nu op 35 en afgelopen dag dus zelfs op 38? Dat is wel echt teveel. Rijstebloem zorgt regelmatig voor meer onrust, dus ik zou -voor je andere voeding gaat proberen- eerst eens zien wat er gebeurt als je de rijstebloem weglaat. Qua calorieen voegt het weinig toe, dus voor doorslapen maakt het weinig uit als dat er niet in zit.
Gewicht maal minimaal 120ml, gemiddeld 150 ml en maximaal 180ml is het aantal ml op een dag. 30 schepjes Max Maar 5x210/7 (235) dan zit je er te veel over heen niet alleen scheppen maar ook ml... Of schenk je terug tot 210? Gaaf je standaard voeding? Er bestaat ook iets voor hongerige baby's.... Mss dat een optie. Zou rb achterwege laten aangezien je kleintje al 8,2 kg weeg, heeft het niet nodig daarvoor. Of doe je het voor het doorslapen? Je gaat starten met bijvoeding maar dit gaat in principe zeker tot 6 maanden geen fles vervangen....
Uiteindelijk gaat de formule niet meer op maar dan hebben ze ook het gewicht bereikt waardoor ze genoeg reserves hebben om door te slapen/ of omdat melk essentieel is en de hoofdlijn is maar wel met een Max van 30 scheppen... Met 6 maanden ga je naar nr 2 dat is maximaal 24 scheppen (Max 4x 180/6=200 ml) dus de hoeveelheid ml zul je moeten gaan minder mbt melk. Water, lauwe thee mag natuurlijk altijd tussendoor mits het drinken van melk niet verminderd
Rijstebloem geven we indd voor het doorslapen, maar helpt dus ook niet echt Is dus niets qua calorieën begrijp ik? Vannacht na die dikke flessen van gisteren kwam hij ook gewoon om 4 uur en slurpte een fles leeg... Ga dan vanaf vandaag wel naar 200 ml en 6 schepjes en starten met bijvoeden. Hij krijgt Friso HA, dus misschien afbouwen naar voeding voor hongerige baby's? Bijvoeden vervangt indd (nog) niets, maar "vult" misschien wel weer wat meer?!
Ik zou overstappen naar forte voeding. Mijn dochter was ook een hongerige baby, en kreeg forte met standaard gemengd. 4 scheppen forte en 2 standaard. Flessen van 180/6. Ik deed er ook een schepje jbpm bij om het in te dikken. Hier heeft ze het goed op gedaan, en ben naderhand af gaan bouwen met de forte. Toen alleen nog standaard met jbpm.
Hoi Ik had hetzelfde met mijn zoontje. We zijn langzaam overgestapt van HA naar standaard, dat was wel beter voor hem aangezien HA licht verteerbaar is. Daarnaast gebruik ik nog steeds een level 1 speen zodat hij het niet te snel opdrinkt. In de laatste fles doe ik een schepje rijstemeel van Biobim, dat vind hij echt superlekker!! Dan wel met een grotere speen. Wij waren ook snel aan het bijvoeden omdat het gewoon niet ging met 5 flessen. Dus nu een fruithapje en groentehapje per dag en sindsdien gaat het wel...
Wij gaan nu ook afbouwen naar Standaard en nu sinds twee dagen groente aan het geven... We gaan het zien