Denk dat ze bedoelt dat Geref. Mensen ook naar de Efteling gaan en dus dat niet geënte mensen er ook heen gaan. Hmm ik voel een discussie aankomen; mogen mensen die niet geënt zijn naar de Efteling? en pls ga hier niet serieus op in dit was als grapje bedoelt!!
Misschien is t omdat mijn zoontje niet meer in die hele jonge leeftijd zit, maar ik zou er eigenlijk niet eens zo bij stil staan en dus gewoon gaan. Of ben ik dan erg naïef?
Het is buiten, dat lijkt me een stuk veiliger dan binnen in de supermarkt. Vlak bij de Efteling heb je wel Sprang-Kapelle, volgens mij zijn ze daar niet zo van het prikken...
Even off-topic. Wij gaan aankomende zaterdag voor het eerst met de kleine naar ouwehands dierenpark Rhenen. Nu is hij 8 1/2 maand en heeft dus nog niet de bmr prik gehad. Nu komt het: Juist in Rhenen is de uitbraak groot . Zou het mogelijk zijn dat als ik het cb bel, en dit uitleg dat hij deze prik eerder zou kunnen krijgen? on-topic: Misschien een oplossing om te vragen of de prik eerder kan?
Dat zou je kunnen doen maar dan ben je waarschijnlijk te laat! De BMR prik heeft maximaal 10 dagen inwerktijd! Meeste kindjes worden er ook pas ziek van 7 tot 10 dagen na het prikken en het is zo een gemene dat het overgrote deel er ook echt ziek van wordt is mij verteld.
Ts vroeg of er een risico was om mazelen op te lopen in de Efteling. Iedereen weet dat in streng gereformeerde kringen deze ziekte op dit moment heerst. Van deze groep zul je niet hele familie's aantreffen in de Efteling. Er zullen er heus wel heen gaan, maar niet allemaal massaal. Ik zou trouwens mijn kind niet eerder laten enten voor 1 attractiepark/dierentuin bezoek.
ik voel me nu een beetje een idioot dat ik daar niet over nagedacht heb dus ik vind de vraag van ts helemaal niet gek Wij zijn vorige week naar dierenpark Rhenen geweest met onze dochter ( maart 2012 ) en ik heb er geen moment bij stil gestaan toch zou ik denk ik wel gaan, veelal buiten dus ik zou er niet heel erg bang voor zijn al is jullie kindje nog wel wat jonger natuurlijk..
Ik zou er denk ook niet bij stilstaan denk. Zou gewoon gaan hoor. Anders kun je wel binnen blijven zitten tot hij de prik gehad heeft.
Mijn zus laat haar kinderen inenten en wat denk je? Gisteren bleek zoontje mazelen te hebben! Huisarts gebeld, die heeft het ook geconstateerd. GGD belde haar op, ze moest doorgeven waar ze overal geweest was. Het kwam in 5% van de geënte kinderen voor dat ze toch mazelen kregen! Maar daar hoor je in de media niet over! Over het algemeen waren de symptomen dan wel minder, maar een jongetje bij haar in de buurt was er echt goed ziek van! En, nee, ze woont niet in de bible-belt... Zelf heb ik de oudste drie wel laten inenten, maar met de jongste gaan we nog een tijdje wachten. Het is allemaal zulke zooi wat ze erin spuiten en zó veel, ik heb er geen zin in! De pharmaceutische industrie vaart weer wel bij deze situatie.
De symptomen zijn minder zeg je, wat als je hem niet gehaald had en de symptomen waren zoals ze horen te zijn bij mazelen? En hoelang was dat na dat vaccin? Misschien toeval dat die het al bij zich had?
Het jongetje is 5, dus heeft `m al 4 jaar geleden gehad. Bij hem waren er milde symptomen, maar bij dat andere jongetje waren de symptomen vergelijkbaar met gewoon mazelen! Aan een griep-epidemie sterven meer mensen dan aan mazelen, maar de media en de ph.industrie maakt de mensen bang.
Dus als ik het goed begrijp is hij vier jaar geleden geënt en jij denkt dat die na vier jaar nu pas last van zijn prik heeft? Die heeft gewoon een flinke tik van de mazelen dan en mag heel blij zijn dat die dus die enting heeft anders waren het gewoon mazelen geworden. Of begrijp ik je nu verkeerd
Nou, sorryje hoeft niets vet te maken over de media. Dat jeeen infectieziekte toxh kunt krijgen als je gevaccineerd bent is bekend hoor. Het is alleen wel zeldzaam, en de ziekte verloopt veel milder dan bij een niet-gevaccineerd kind. Wachten nu is op de oproepen voor mazelenparty's van antroposolen.
Je begrijpt me inderdaad helemaal verkeerd: Ik bedoel dat hij 4 jaar geleden de prik heeft gehad en ONDANKS DAT, nu toch de mazelen heeft. En dat GGD zegt dat dit in 5 procent van de geënte `gevallen`voorkomt. Maar dat je wèl héle verhalen en veroordelingen richting de bible-belt hoort, maar dat je in de media niks hoort over die 5 %! En om nu extra te gaan vaccineren terwijl er mazelen heerst lijkt me ook niet zonder gevaar: dat hebben ze bij de polio-epidemie jaren geleden ook gedaan met desastreuze gevolgen: mensen die onwetend al besmet waren en daar bovenop nog een enting kregen...
Het maakt ook nogal een verschil, 5% van de geënte kinderen krijgt alsnog mazelen, versus bijna 100% van kinderen als er helemaal niet geënt wordt (niet per se in één enkele uitbraak, maar over de jaren heen). Dat lijkt me een behoorlijk effectieve vaccinatie dan. Die 5% wordt beschermd door z'n omgeving, die wel ingeënt is en waarin mazelen dus ook niet kan rond gaan. Dan kun je je hele leven mazelenvrij doorkomen. Totdat je in een omgeving komt waarin dat virus wel rondgaat. Het gaat mij te ver om mensen erom te veroordelen, maar als grotere concentraties mensen ervoor kiezen om niet in te enten, tasten zij de bescherming aan van de 5% voor wie vaccinaties niet werken.
Voor die 120 meldingen van mazelen op dit moment zou ik me niet druk maken. Bovendien heeft je zoontje nu nog jouw bescherming, daarom wordt die BMr ook pas met 14mnd gedaan Van alle Nederlanders komt het neer op 0,0007% die de mazelen heeft. Ik zou er niet zo over paniekeren...