'Mazelen in Nederland'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ik las hier laatst een artikel over....dat er weer 12 jaar voorbij waren sinds de laatste uitbraak en dat er weer wat aan zat te komen. Dat is toch apart. Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden. Eens even heel hard gaan nadenken waar ik dat gelezen heb.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoontje heeft de BMR ook niet, de andere vaccinaties wel.

Geen religieuze beweegredenen, en heb ook geen zin om de reden wel uit te leggen, komen toch alleen discussies van.
    Samengevat vind ik dat er meer risico's aan de inenting zitten dan aan de ziektes.

Dan zijn jullie maar lekker boos op mij.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    kan weinig vinden over kansberekeningen hoor in dit artikel...
    Het kan snel verspreiden staat er in, maar meer in omgevingen waar bijna niet geënt word. Daarbij staat er ook da er geen reden is om je veel zorgen te maken...

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik weet niet wat er opweegt tegen de dood, maar dat zal aan mij liggen.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je kunt ook dood gaan aan griep.

Laaaaaaaaang niet iedereen gaat dood aan de mazelen.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    overdrijven is ook een vak zeg ;).
    Deze ziekte kunnen kinderen prima door lopen hoor! Er kunnen complicaties op treden maar dat kan overal bij.

Sluit me verder aan bij skatje, wij hebben de bmr ook niet gegeven, en niet om het geloof of wat dan ook

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ja maar als ik dat risico kan voor komen dan graag. Dat kan ik niet voorkomen met de griep. Kan ook niet vookomen dat mijn kind onder een auto komt met een enting. Als dat kon had ik het gedaan!
    Ik wil het risico gewoon niet lopen.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Prima dat is natuurlijk je goed recht. Ik wil het risico niet lopen dat mijn kind misschien wel iets krijgt van enting. Zo heeft ieder zijn mening.

Nu ga ik weg uit dit topic aangezien dit vaak discussies zijn die nergens op uit draaien...

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou ja, de kinderen die niet geent zijn hebben nu ook een groot risico om het te krijgen dus dat is ook spannend voor de ouders die het niet hebben gedaan.

Ik zou het wel erg eng vinden eigenlijk.

Nog 4 maanden en gelukkig kan Julian dan ook.

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jada en Skatje: gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom niet de BMR prik en wel de andere entingen? Wat is er zo anders aan de BMR dan aan de DKTP? Waarom hebben jullie ervoor gekozen om juist niet de BMR te geven?
    Nogmaals...dit is puur uit nieuwgierigheid he? ;)

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tja kijk het komt erop neer dat iedereen het beste voor zijn of haar kind wil.

Ook als iemand uit religieus oogpunt niet laat enten: zij zijn ervan overtuigd dat God het beste voor heeft met hun kinderen.

Maar inderdaad, in de 'Biblebelt' loop je meer risico op bepaalde ziekten..

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Daar gaan we.....

ik denk dat ik nu ook maar echt weg blijf

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoezo "daar gaan we'? Ik heb de andere topics niet gelezen en ik stel gewoon een belangstellende vraag. Mag dat soms niet? Ik veroordeel niemand, ieder moet doen wat hij/zij het beste voor zijn kind vindt. Maar ben wel nieuwsgierig naar andere meningen, dat is alles..

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tja, ik zou dan gewoon eens googlen op 'voors en tegens bmr', dan vind je de uitgebreide uitleg van veel mensen, die het veel beter en duidelijker kunnen verwoorden dan ik. En ik heb indd geen zin in discussie ;) (Misschien ga jij niet in discussie maar ongetwijfeld anderen wel.)

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Omdat ik me toen nog niet in de entingen had verdiept, pas met die Mexicaanse griep ben ik heel veel hierover gaan lezen. Daarbij is mijn neefje heel extreem ziek geweest naar de bmr, en dan niet een beetje koorts etc. Er was bijna niks meer van hem over zo ziek was hij geworden, trauma helikopter stond op het punt om hem op te halen. Hun kinderarts adviseerde zelfs om hun andere zoontje niet te laten enten. Dit soort dingen zet je wel aan het denken. De kinderarts heeft zelf aangegeven dat dit door de enting komt.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Precies, dit soort ervaringen..

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Het gaat mij niet om jou en je vraag.

Vragen staat vrij en is ook juist positief,

Ik houd juist van mensen die vragen en nieuwsgierig zijn.

Maar je snapt toch wel dat dit reacties gaat uitlokken ( naief ben je vast niet :D)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Ja en zo zijn er ook veel artsen die zeggen dat het niet zo is

et cetera...

Niks bewezen en veel ervaringen.

Maar...

Ik snap dat je daarom kiest om het niet te doen. Logisch als je zoiets meemaakt.

het zou mijn keus niet zijn.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

NIet persoonlijk tegen jou, maar tegen iedereen met een vergelijkbare reactie: als mensen daar nou eens goede redenen voor hebben?
    En ook: kids die inge-ent zijn, worden er doorgaans NIET ziek van, dus maak je niet zo druk!

20. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jada en Skatje: dank voor jullie antwoorden. Ik zal maar een op de "zoekfunctie" klikken dan ;)

@Jada: ik snap dat je daar inderdaad dan enorm van schrikt. Zo'n nare ervaring zet je inderdaad aan het denken.

@Bosi: nee, ben zeker niet naïef hoor ;) Ik ben ook zeer zeker niet uit op een discussie. Het is jammer dat je gewoon bijna niks kan vragen zonder dat daar meestal een discussie op uitdraait. Maar goed, ik laat het hier dan ook bij ;)

Deel Deze Pagina