'Mazelen in Nederland'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het wel eng vooral omdat het voor zwangeren erg gevaarlijk kan zijn.

en ik hoop dat het voor de juli weer weg is. voor pas geboren baby's heeft het 27% kans op een dodelijke afloop:$

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik snap trouwens de redenatie niet dat het de schuld van een ouder die niet laat enten zou zijn, als een kind van 7 maanden bijvoorbeeld ziek zou worden van het kind van die ouder dat door het niet-enten mazelen heeft gekregen.
    Ziek word je van het virus, en dat draag je bij mijn weten ook mee als je WEL geent bent en NIET ziek wordt, en vandaar dat het zich gewoon kan blijven verspreiden, enkel worden er minder mensen ziek van.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat is het vaak, de 1 zegt dit en de ander zegt dat. En iedereen trekt daar zijn eigen conclusie uit. Er word voor mijn gevoel veel in de doofpot gestopt.

Laatst was er immers dat verhaal over dat kleine jongetje die die slaapziekte had gekregen na de vaccinatie van de m-griep. Op dat nieuwsartikel kon gereageerd worden door nieuwslezers, dus mensen zoals wij die het nieuws lezen. Er stonden meer dan 200 reacties onder, ik schrok van het aantal reacties van ouders waarvan hun kind wel degelijk erg ziek waren geworden of veranderd waren in hun gedrag naar de bmr. En dat zijn dan mensen die het van dicht bij mee maken. Dus ouders zoals wij... Daarom denk dat er veel in de doofpot word gestopt

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    dat draag je bij mijn weten ook mee als je WEL geent bent en NIET ziek wordt

Is dat zo?

Als dat zo is dan kunnen we ophouden met elkaar te veroordelen. ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

O dat denk ik ook. Dat gebeurt met erg veel dingen in de wereld.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja dat is zo, hoe vaak hoor je wel niet dat geënte kindjes alsnog ziek worden, wel minder heftig. Maar ze kunnen dan alsnog anderen besmetten

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Dat hangt er ook helemaal vanaf welke enting gebruikt is. Levende of dode virussen etc

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    ???? Gewoon de bmr hoor

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

BMR is een levend vaccin.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Trouwens maakt niet uit welke, er zijn ook kinderen die gewoon nog kinkhoest krijgen naar een vaccinatie

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#51 Polletjepiek, 15 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2011
    Onze dochter heeft ze wel gehad, vind het wel belangrijk. Ze is er niet heel ziek van geweest. Ze heeft nu wel, d.m.v. het vaccin, enige weerstand ertegen opgebouwd.

Daarbij is het zo dat sinds er gevaccineerd wordt tegen BMR er veel minder ziekte-en/of sterfgevallen van de betreffende ziektes zijn dan voor die tijd.

12. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ja dat van de kinkhoest komt omdat dat virus gemuteerd is. Of ja het is zodanig verandert dat het lichaam geen reactie krijgt van hey die binnendringer herkennen we.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waarom zou je dan nog enten???beetje nutteloos dan toch?

14. tulip

tulip Niet meer actief

waarom ik het van het kdv zei, ik krijg kindjes van 10 a 12 weken he, weet je hoe vatbaar die zijn???

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja maar die kunnen het ook krijgen van kindjes die wel geënt zijn

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Staat dat ook ergens op internet dat je ook alleen drager kunt zijn?

Ik kan dat nergens vinden eigenlijk.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik persoonlijk snap niet waarom mensen hun kindjes niet enten, maar zoals altijd is dat natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik ben trouwens netjes geent, maar heb toch geen antistoffen tegen rode hond ;)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ieder zijn eigen keuze! Maar ik maak de keuze wel om mijn kinderen in te laten enten. Ik geloof er namelijk NIET in, dat iets wat het rijk ingesteld is, slecht voor de volksgezondheid is.
    Dat er van alles in de doofpot gestopt wordt, vind ik in de zelfde categorie dat de FBI stiekem proeven doet op aliens.
    Dat is alleen maar om de boel op te ruien :cool:

Dat er bijwerkingen zijn, heeft onder ander ook meer te maken hoe het lichaam er op reageert. En als je leest hoeveel kinderen ziek zijn geworden van de MG enting en hoeveel niet.....

Het is gewoon meestal zo, dat als er weer een ziekte uitbreekt, waarvoor er dus gewoon vaccinaties zijn die door het rijk beschikbaar zijn gesteld, deze uitbraken vooral zijn in gebieden waar mensen wonen die vanuit een overtuiging hun kinderen niet laten inenten.
    Het gaat dan dus om meerdere kindjes bij elkaar. Denk aan bepaalde steden/dorpen/streken. (bijvoorbeeld regio Staphorst).

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, of je het doofpot moet noemen of oogkleppen-kijken van het RIVM: alles wat je daar meldt NA twee weken na een vaccinatie, wordt bij voorbaat al NIET meegenomen in de cijfers, want DAT KAN NIET van de vaccinatie komen.
    Als ze nou nog zouden zeggen dat het dan niet meer controleerbaar is waar het van komt, zou ik het nog wel enigszins snappen, maar deze houding vind ik werkelijk onverteerbaar.

@Bosi: dat heb ik me door medici laten vertellen, dat je het virus gewoon bij je kunt dragen zonder er ziek van te worden, (als je dus ge-ent bent of antistoffen zelf heb opgebouwd). Ik kan het zo ook niet terugvinden, maar ben nog even aan het zoeken hoe dat met vergelijkbare virussen is. Bij virussen is dat toch in het algemeen wel waar? Dan zou het daarmee ook voor mazelen gelden.

Wat betreft terugdringen van deze 3 ziektes: sinds er gevaccineerd wordt, is er uiteindelijk WEL een groei van de ziekte te zien bij volwassenen, (vaccinaties beschermen namelijk NIET levenslang, zoals veel mensen denken), en bij volwassenen hebben deze 3 ziektes veel ernstiger complicaties. Daarom ben ik er nou juist voorstander van dat kids de ziekte zelf doormaken en dat medisch gewoon goed begeleid wordt. In westerse landen is de sterfte bij mazelen namelijk maar 1 op de 1000.... (dus 1 op de 1000 kids die ziek wordt, overlijdt).

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zit op de iPad en kan niet kopiëren, maar als je op Google intoetst

Kinkhoest ondanks vaccinatie, of bof ondanks vaccinatie dan kun je het wel vinden. Gisteren nog gelezen.

Deel Deze Pagina