Als er een mazelen zijn, hoef ik dus niet met mijn dikke buik in gebieden te komen zoals Staphorst. Ik denk dat zoiets bedoeld wordt....doordat anderen zich niet laten inenten loop ik als zwangere...en mijn ongeboren kind, juist mijn ongeboren kind en als ze geboren is....de eerste maanden, heel veel risico!
lekker dan, woon in de bijbelbelt en probeer weer zwanger te worden... Hoop dat de mazelen weg blijven..
Ik heb juist gelezen dat kinderen tussen de 3 maanden en 14 maanden het meeste kans hebben om het te krijgen. De pasgeboren kindjes hebben eerst van de moeder nog antistoffen in het bloed meegekregen.
Volgens mij is het gevaarlijk als de moeder zelf mazelen krijgt terwijl ze zwanger is. Dan loopt het ongeboren vrucht gevaar, maar dan een pasgeboren kindje.
mazelen is in de zw-schap gevaarlijk ivm hoge koorts vroegtijdige weeen. maar het is niet bekend dat het de vrucht zelf gevaar loopt. Dit is wel zo bij de rode hond en de vijfde ziekte. Zwangeren en pasgeborenen kunnen behandeld worden met een antiviraal middel daarom zouden ze snel bij de ha moeten zijn als er twijfel is of ze het wel of niet hebben. Baby krijgt antistoffen van de moeder mee maar omdat velen de mazelen niet echt krijgen (as in de ziekte doormaken) krijgt de baby vaak niet genoeg antistoffen dus uit de buurt blijven.
idd door vroegtijdige weeen. De vrucht zelf loopt niet direct gevaar, maar wel als je bv met 20 weken al weeen krijgt.
Ik ben erg blij dat bijna iedereen kiest voor wél inenten. Omdat bijvoorbeeld mazelen écht een ernstige ziekte is (150 besmettingen, 3 kinderen dood en een veelvoud aan overlevenden met blijvende gevolgen) en deze nu veel minder vaak voorkomt dan toen er nog niet ingeënt werd. Verder geloof ik niet dat we elkaar hier gaan overtuigen. Ik heb dus weinig zin om te gaan discussiëren. Erger me te veel aan drogredeneringen, verkeerde aannames en niet juist interpreteren van statistiek.