Meisje (6) zwaargewond in skilift

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 22 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
  2. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Oh wat verschrikkelijk!!!
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Jeetje wat heftig :eek:
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg, wat verschrikkelijk!
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat erg, ik zou mijn 6 jarige dan ook nooit zonder mijn eigen toezicht mee op skiles geven.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat gruwelijk zeg :(
     
  7. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Maar dat er iemand naast zit en niet even checkt... onbegrijpelijk... Ook al zit ik in de lift met een kind wat niet van mij is (komt heel vaak voor met die klasjes die met de lift gaan) dan check ik altijd even of het kind goed zit en of het goed gaat.
     
    NiVa0230, Aszz en Butchke vinden dit leuk.
  8. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik vraag me ook af hoe dit eruit moet hebben gezien... En zat ze dan zo vast dat ze geen geluid kon maken om hulp te vragen? Afschuwelijk :(
     
  9. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wil je dan de hele dag achter het skiklasje aan skiën ? Het is gewoon gebruikelijk dat je je kind van 6 jaar meegeeft met de juf of meester. Het is zelfs niet wenselijk dat ouders meegaan met de groep, niet alleen omdat dit voor het kind niet altijd prettig is om bespioneerd te worden maar ook niet voor de rest van de groep en de instructeur. Bij 4 en 5 jarige mag je in de oefenweide blijven kijken, maar zodra de klas op pad gaat in het skigebied is het gewoon not done. Maar wellicht skiën jullie niet.....
     
    poema, fairy2011, littlemunchkin en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Idem hier. Je houdt een extra oogje in het zeil. Je zorgt ervoor dat de beugel niet te snel wordt dicht gegooid door een of andere onverlaat, of bovenaan juist te snel de beugel openmaakt. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je 6 minuten naast een kind in deze situatie in de lift zit zonder iets op te merken.... gelukkig worden de medepassagiers verhoord, hopelijk brengt dit meer duidelijkheid. Hopelijk knapt het arme meisje volledig op.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Eh ja en? Wij skiën ook niet, maar ik neem aan dat er toch wel een skileraar/lerares die toezicht houdt?? Een 6 jarige kan toch niet zonder enkel toezicht zich vrij bewegen over een skipiste, skiliften etc???
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    De kinderen kunnen niet allemaal in de zelfde skilift als de skileraar, dus de skileraar spreekt mensen aan die vooraan in de rij staan om 1 kind mee te nemen naar boven. Ik heb zo vaak kinderen mee naar boven moeten nemen, dat is echt heel gebruikelijk. De kinderen die het eng vinden gaan uiteraard met de skilleraar de skilift in.

    Je bent geen skiër, je hebt geen idee hoe het gaat ik snap daarme jou commentaar dus ook echt niet. Lees je eerst in voordat je begint te roepen hoe iets wel of niet moet.
     
    poema, littlemunchkin, Jo79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ski inderdaad niet.
    Vind het bizar dat een volwassen persoon geeneens opmerkt dat een kind in gevaar is wannneer je er pal naast zit.
    Mijn dochter is zes jaar en die zal ik echt niet zonder mijn toezicht in een skilift gaan zetten met een onbekende,
     
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Dat getuigt dan van weinig inlevingsvermogen dat jij mijn commentaar niet snapt terwijl je weet dat ik geen skier ben en dus niet weet hoe het er aan toe gaat.
    Wat ik wel weet is wanneer ik zelf geen toezicht heb op mijn kinderen dan verzeker ik mij ervan dat iemand anders dit heeft, in dit geval bij een skiklas is daar een docent bij. Kortom, er zal altijd iemand zijn die toezicht houdt. Als dat niet het geval is ben ik alleen maar blij dat wij niet skien.
    Dit nieuwsbericht roept vragen op. Zolang er een onderzoek loopt ga ik niks roepen over schuld oid, soms is een ongeluk een ongeluk. Maar ik reageer wel op mensen die roepen dat het bij skien blijkbaar normaal is dat jonge kinderen zonder toezicht in liften zitten.
     
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    De kinderen zitten er niet zonder toezicht in! Want ze zitten met minstens 1 volwassene er in.
    En dat is in skigebieden echt heel normaal. Het gaat er gewoon heel vriendelijk en gemoedelijk aan toe op dat moment en het werkt gewoon prima dat systeem. En zowel bij in-als uitstappen staat er in principe een medewerker te helpen.
    Wat er nu mis gegaan is weet ik uiteraard niet, maar het is in ieder geval een heel triest ongeluk.
     
    littlemunchkin en Butchke vinden dit leuk.
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Dat geloof ik zeker hoor. Zegt alleen des te meer dat hier gewoon iets gruwelijk mis is gegaan.... Laten we hopen dat het goed afloopt voor het meisje.
     
  17. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Dan is skiën niet aan jullie besteed. Je kan ook overbeschermend zijn in dit geval. Zulke ongelukken zijn gelukkig zeer zeldzaam.

    Op school en in andere situaties kan ook iets gebeuren bij een uitstapje of zelfs op het speelplein , je kan niet altijd toezicht houden. Of sta je de hele dag aan school om te kijken of je kind niet te hoog klimt, niet te hard fietst, niet te ver springt, zijn/haar vingers niet tussen de deur krijgt etc etc

    Uiteraard is dit ongeval veel ernstiger, maar er zullen helaas veel meer kinderen gewond raken in het dagelijkse verkeer of thuissituatie.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    @Anouk2005 echt helemaal met je eens.

    Ik zou ook nooit mijn kind van 6 zonder mij zoiets laten doen.

    Ik vind ook dat je de volwassenen die in de lift erbij waren dit gewoon kunnen aanrekenen. Ze zaten er toch om op te passen?

    Zodra er ergens beweging in komt ( trein, lift et cetera..) dan heb je contact met je kind. Tenminste ik wel.

    Deze mensen hebben helemaal niet naar haar omgekeken? Speculatie...ik weet het. Maar als je op moet passen moet je toch tenminste 1 keer iets zeggen tegen zo'n klein kind.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    het bericht hierboven is niet correct. Meisje zat helemaal niet klem. Ik lees nu dit:

    Het meisje zat niet klem , is het kind buiten bewust zijn geraakt door het hoogte verschil ,waarom hadden de mensen die bij haar zaten niets in de gaten ?triest voor het meisje hoop dat het goed komt met haar .

    Verandert mijn bericht van boven compleet uiteraard.
     
  20. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    En dat is van een 'betrouwbare' bron?
     
    bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina