Mazelen uitbraak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ik heb ook geen zin in een welles/nietes spelletje. Maar ik wilde even een tegengeluid laten horen. ;)
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook.

    Die van 10 is 2 keer ziek geweest. Toen hij 2 Was en op zijn vierde verjaardag. Duurder beide keren 1 dag en toen was het over.Verder nooit

    Die van 3 is 1 keer ziek geweest, 1 dag.

    Zijn ook echt NOOIT verkouden. Nu moet ik wel zeggen dat wij heel gezond eten.
     
    mutskuh en lies276 vinden dit leuk.
  3. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    bosi333, jannanas, Waxinelichtjes en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik vind het zo bijzonder dat er zo n wantrouwen richting de rivm/overheid/cb is over vaccinaties. Alsof er allemaal geheimzinnig word gedaan en er leugens worden verteld om het vaccineren maar te promoten. Terwijl vaccins juist zijn ontstaan om mensen te helpen. Ziektes zoals polio uit te roeien. Ik vraag mij af of mensen die niet vaccineren om dat ze het niet vertrouwen ook zo wantrouwend zijn bij medicatie of andere behandelingen.
     
    Butchke, Vogelinnetje en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  5. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Dat heb ik ook. Want wie heeft er dan ook maar iets aan te winnen, aan die vaccinaties? (Behave dus wij, omdat die ziektes hier nu niet voorkomen) er zal vast iemand geld aan verdienen, maar het wordt door de overheid betaald (jaja uiteindelijk door ons natuurlijk)

    Bij bepaald onderzoeken op andere vlakken denk ik ook wel eens; wie heeft daar de opdracht toe gegeven en welk bedrijf verdient er nu goud geld mee.

    Maar bij vaccinaties vraag ik me het echt af. En ik ben nog niet zo’n enorme complotdenker dat ik denk dat de overheid een of ander goedje inspuit waar we allemaal makke schaapjes van worden :roflmao:o_O


    Gelukkig heb ik hier nog niet de fabel over autisme gelezen. Onze zoon heeft autisme, en die is oprechter en eerlijker dan menig mens. Dus als ie dat van vaccinaties heeft gekregen, prima. Ik vind het een heerlijk joch :thumup:
     
    Pluk11 vindt dit leuk.
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat is natuurlijk hartstikke fijn maar dat zegt helrmaal niks over het grote geheel.
    Mijn vriendin met 5 borstgevoede ongevaccineerde kinderen wordt gek van de zoveelste griep die al haar kinderen treft deze winter terwijl het bij mijn 2 flesgevoede gevaccineerde kinderen hard meevalt. Ook dat zegt niks over het grote geheel.
    En zoals eerder al iemand zei; daarom hebben we wetenschappelijk onderzoek.
    En dat ik in het ziekenhuis waar ik werkte geen arts kon vinden die zijn/haar kinderen niet vaccineerde, zegt voor mij ook een hoop.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn oudste is gevaccineerd met de DKTP en daaraan bijna overleden. Daarom laat ik de jongste niet of uitgesteld vaccineren.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  9. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit 2 van de 4 dktp gehad alle 2 de keren bijna overleden. Bij de 3 dachten ze laten we het in het ziekenhuis proberen ging ook fout. Dktp heb ik dus nooit volledig gehad. Ik reageerde toen op het kippeneiwit waar het op gekweekt werd dus probeerden ze een speciale gekweekt op ganzeneiwit ook geen goed idee. Andere vaccins heb ik wel gehad maar lang niet allemaal omdat ik dus heftig reageerde.
    Nu mijn kinderen dus wel voor alles gevaccineerd. Om mijzelf te beschermen lekker egoïstisch. Maar ik vond het vroeger vreselijk dat ik de deur niet uit mocht omdat er weer een kinderziekte heerste waar ik niet tegen ingeënt was. Dat wilde ik mijn kinderen niet aandoen. Gelukkig hebben zij nergens op gereageerd.

    Uitgesteld vaccineren begrijp ik dus heel goed en de angst om te vaccineren ook maar het niet vaccineren kan ik echt niet bij. Ik begrijp de angst maar de kans dat het bij je jongste ook gebeurt is klein. Aub doe dan uitgesteld vaccineren. En dat is smeek bede naar alle ouders niet alleen naar jou. Dan liever uitgesteld dan helemaal niet. Tenzij ze er inderdaad zo heftig op reageren.
     
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Alle geneesmiddelen (dus ook vaccinaties) geven bijwerkingen. Sommige wat meer dan andere; en bij sommige mensen zijn ze heftiger dan bij anderen. Er wordt altijd een kosten/baten balans opgemaakt. Voor paracetamol zullen er minder bijwerkingen getolereerd worden dan voor een chemotherapie.

    Voor vaccins is er blijkbaar getolereerd dat er een x aantal keer anafylactische shock mag voorkomen. Dan reageert je lichaam allergisch op een bestanddeel. Allergie voor kippenei is bekend, maar komt in verhouding ook weer niet heel vaak voor. Of: heet komt niet heel vaak voor dat er zo heftig op gereageerd wordt. Nieuwe vaccin worden trouwens vaak niet meer in een kippenei geproduceerd.

    En ook: om iets te kunnen zeggen over bijwerkingen, moet je grote groepen analyseren. Een mededeling van 'ik ken niemand in mijn omgeving' zegt dus helemaal niets.
     
    Pluk11, amdaa en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Fijn dat jij niet bang hoeft te zijn voor sommige ziektes maar een ander moet dat dus wel zijn. Neem ouders van jonge baby's en zieke kinderen. Door jouw keuze kunnen hun kinderen die ziektes wel oplopen en daar ernstige gevolgen van ondervinden. Knap dat je daarmee kunt leven.
     
  12. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Gemelde bijwerkingen zullen dus altijd geregistreerd moeten worden om te bepalen hoe vaak een bijwerking optreedt. Dan pas kun je een goede kosten/ baten balans maken. En dat is nu juist het punt, dat gebeurd niet. Op de site van het RIVM staat zelfs dat een anafylactische shock nog nooit is voorgekomen. En dat terwijl mijn collega toch echt 2 kinderen heeft bij wie dit gebeurd is. De mevrouw van het cb is aan de telefoon afgewimpeld toen ze deze "bijwerking"heeft gemeld. En dat verhaal staat niet op zich.
     
  13. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Mijn eigen zus heeft zo'n kwetsbaar kind en iom haar hebben we uiteindelijk besloten om toch niet volledig te vaccineren. De kans dat haar dochter ernstig ziek wordt en overlijdt van een snotneus van een klasgenoot is nl nog groter.

    Wij zijn ons altijd zeer bewust van het potentiële gevaar dat onze kinderen vormen voor die kwetsbare kinderen. Wij nemen dus altijd uiterste voorzorgsmaatregelen om de kans op besmetting nihil te houden. Daarnaast hebben wij ook altijd gezegd dat als er kwetsbare kinderen regelmatig in de omgeving van onze kinderen zullen zijn ( familie, buurkindje, klasgenootje, enz) we ons besluit zouden heroverwegen. Tot nu toe is dat, op mijn nichtje na, niet nodig geweest.

    De post die jij quote was een reactie op de vraag of ik niet bang ben dat één van mijn kinderen een ziekte krijgt waarvoor het niet gevaccineerd is. Nu lijkt het net of ik alleen aan mijn eigen kinderen denk en dat is zeker niet het geval.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  14. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Blijkbaar is er nu een uitbraak van de Mazelen in Val Thorens. Geen Madagascar deze keer maar een Europees ski-oord...

    Ik heb nog nooit 1 argument gehoord waardoor ik spijt heb gekregen van het laten vaccineren van mijn kinderen. Ik ben wel zeer dankbaar voor de goede gezondheidszorg in NL, anders waren zeker twee van mijn drie kinderen overleden. Wees blij dat je toegang hebt tot medicatie, vaccinaties en goede zorg. Dankzij deze drie zaken zijn wij welvarend en relatief gezond. Ik denk dat er een groep mensen is die verwend is door de goede leefomstandigheden en daardoor deze beslissing neemt die tzt waarschijnlijk keihard aan de stoelpoten zaagt van deze goede leefomstandigheden. Geen wonder dat de regering er alles aan gelegen is om mensen op andere gedachten te brengen.
     
    Lana1986, jannanas, Paardenbloem en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Hier weet ik het fijne niet van, maar ik doelde op de preregistratie periode. Na registratie vindt er ook monitoring plaats, maar die worden anders geregistreerd. Als door deze postmarketing studies de balans toch uitslaat naar de 'verkeerde' kant, dan kan bepaald worden om een registratie te schrappen.

    Ik snap trouwens ook niet waarom het Lareb het signaal niet zou willen opnemen. Als ik de jaarrapportages zie, nemen ze nl wel sterfte op. Ze willen vaccins blijkbaar dus niet mooier maken dan ze zijn. De bijwerking staat wel in de bijsluiter genoemd:

    Zoals met alle injecteerbare vaccins kunnen ernstige allergische reacties (anafylactische en anafylactoїde reacties) zeer zelden optreden (bij maximaal 1 op 10.000 doses van het vaccin). Deze kunnen als volgt worden herkend:
     huiduitslag die kan jeuken of met blaartjes
    opzwellen van de ogen en het gezicht
    moeite met ademhalen of slikken

     een plotselinge afname van de bloeddruk en bewustzijnverlies


    Zulke reacties zullen gewoonlijk optreden voordat u de spreekkamer van de arts verlaat.
    Indien u of uw kind één van deze symptomen krijgt, dient u echter onmiddellijk een arts te raadplegen.
     
  16. lies276

    lies276 Niet meer actief

    "Allergische reacties kunnen soms ernstiger worden naarmate het lichaam vaker in contact komt met een stof waar het lichaam allergisch op reageert. Dan kunnen slijmvliezen opzwellen en krijg je dikke lippen, rode vlekken op de huid en word je benauwd. In hele ernstige gevallen kunnen de bloedvaten verwijden en kan de bloeddruk dalen. We noemen dat een anafylactische reactie. Dit is acute gevaarlijke situatie waar je zonder behandeling aan dood kunt gaan. Deze ernstige reactie is in Nederland, voor zo ver bekend, nog nooit voorgekomen na een vaccinatie bij kinderen in het Rijksvaccinatieprogramma."
    Aldus het RIVM......
     
  17. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik vind het ook raar dat dit schijnbaar niet goed verwerkt wordt. Mede daardoor krijg je mensen die twijfelen. Ze mogen wat dat betreft wel even bij zichzelf te raden gaan en kijken hoe ze dit beter kunnen doen.
     
  18. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Klopt. Er zijn ruim 20 gevallen bekend nu.
     
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Bijwerkingen die in bijsluiters genoemd worden, hoeven niet per se in NL gevonden te zijn. Lareb-meldingen zijn wel uit Nederland.

    Maar Lareb rapporteert wel sterfte. Daarom vind ik het raar dat anafylactische shock niet opgenomen zou worden als signaal.
     
  20. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    #200 Sic, 21 feb 2019
    Laatst bewerkt: 21 feb 2019
    En bijvoorbeeld ook flauwvallen, shock, hartstilstand, ademhalingsproblemen, epileptische aanval, coma, shock etc etc. Hele lijsten alleen al bij dtp. Ik twijfel er zelf niet aan dat de meldingen worden opgenomen door het Lareb.

    Deze uitleg bij de meldingen wordt ook gegeven:

    Het feit dat een melding in de databank opgenomen is hoeft niet te betekenen dat het verband tussen de klacht en het geneesmiddel vast staat. Omdat Lareb ook op zoek is naar nieuwe bijwerkingen vragen we melders ook bijwerkingen te melden waarbij het verband juist nog niet duidelijk is maar het om een vermoeden gaat.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina