Mazelen uitbraak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Joh hou toch op met die eindeloze discussies
    En afzeiken van mensen die niet inenten..
    Laat toch lekker iedereen z3lf kiezen wat ze doen...

    Als het gaat om homo lesbisch, transseksueel etc etc moet iedereen in zijn waarde gelaten worden, en over inenten moet iedereen altijd zagen en zeiken.. houd het lekker binnen je eigen huis en doe zelf lekker wat jou goed lijkt.
     
    miloena, Hana84, lies276 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij mazelen wordt je vrijwel altijd opgenomen en in quarantaine geplaatst ter voorkoming dat de besmetting uitbreid.

    Met de BMR is denk ik niet zo heel veel mis maar het ligt er wel aan wanneer hij gegeven wordt en wat de conditie van het kind is.

    Ik denk in zn algemeenheid dat we te veel en te vroeg vaccineren.
    Verder neemt het cb het niet zo nauw met de regels is mijn ervaring. Als het aan hun had gelegen had ze ze mijn baby met koorts gewoon gevaccineerd.

    Het is de gezondheid van onze kinderen. En als je ziet dat het orgaan wat juist die gezondheid moet monitoren en de vaccinaties moet zetten er een potje van maakt snap ik best dat er met een wantrouwend oog naar wordt gekeken.

    Overigens heeft mijn zoon op de BMR ook een redelijk heftige reactie gehad met een milde mazelen. Ik heb niet eens de moeite genomen om het te melden en zo zijn er vast vele met mij. Mijn kinderarts had er zelfs al voor gewaarschuwd dat het een gebruikelijke reactie was. Gek genoeg wordt deze bijwerking bij Lareb zelden genoemd. Maar is hij door haar zo vaak gezien dat ze het het vermelden waard vond.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Natuurlijk is het wel relevant. Feit is dat er nog steeds mensen overlijden aan mazelen. Hier zal een uitbraak misschien minder heftig verlopen dankzij betere hygiëne en een heel hoge vaccinatiegraad, maar dat maakt mazelen niet minder ernstig voor diegenen die het wel krijgen.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Omdat mensen die niet inenten anderen in gevaar brengen met hun acties (namelijk o.a. die mensen/kinderen die niet gevaccineerd mogen worden door medische oorzaak). Dat doen homo's etc niet hoor.
     
    Mamavandrie34, Emama, Elsss en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Maar dat zei ik net ook al; ik ontken dit ook niet.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Wat heeft dàt nou weer met elkaar te maken :roflmao:
     
    Butchke, Fennec, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    En daarom dus iedereen vaccineren.
     
    masami en Tuttebella vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    WoW wat een reactie, laten we het maar op je hormonen gooien ;)
     
    Butchke vindt dit leuk.
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat vind jij en dat is natuurlijk helemaal prima.
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    I know
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Een nieuwsitem als deze laat zien hoe gevaarlijk een uitbraak is en hoe fijn het is dat we hier wonen en onze kinderen hiertegen kunnen beschermen door ze te vaccineren.

    Als je kind nog te jong is of een te lage weerstand heeft waardoor vaccineren (nog) geen optie is, is het goed geregeld dat in NL de vaccinatiegraad zo hoog is dat de kans dat ze dit oplopen minimaal is. Want juist die groep kan wel komen te overlijden als ze de mazelen krijgen. We kunnen er alleen met elkaar voor zorgen dat deze groep op deze indirecte wijze beschermt blijft.
     
    Mamavandrie34, Elsss, Fennec en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    De bijdrage van 2019...

    @Beheer ik vind deze bijdrage beledigend voor homo's, lesbiennes, transgenders, etc.
     
  13. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Onbegrijpelijk dat er toch steeds meer mensen zijn die er bewust voor kiezen om niet te vaccineren.
     
    Mamavandrie34, Emama, Oceanna en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dat is echt totaal ongegrond in deze, want de persoon in kwestie stipt juist aan hoe belangrijk het is mensen wél in hun waarde te laten, met de groep die jij noemt als voorbeeld. Allesbehalve kwetsend, ondersteunend juist. Het is maar net wat je wilt lezen blijkbaar.
     
    kleinepien, Hana84, lies276 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Een discussie over standpunten vergelijken met de structurele onverdraagzaamheid die mensen die homo, lesbienne of transgender zijn gedwongen worden te ondergaan vind ik ongepast.

    Het een is een keuze waar je over kunt discussieren, het andere is iets waar mensen hun hele leven om gediscrimineerd (kunnen) worden.
     
    Oceanna, Butchke, Jackie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dat zal best maar de inhoud van de post ging niet over of die twee hetzelfde waren, maar over dat je in alle genoemde gevallen mensen in hun waarde moet laten. Er was geen sprake van discriminatie, dat je ervan wilt maken dat het kwetsend is, is gewoon heel vergezocht. Dat je vindt dat de twee niet te vergelijken zijn is heel wat anders.
     
    lies276 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  17. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Zijn mensen die hun kind(eren) niet laten vaccineren tegen mazelen zich ervan bewust in wat voor luxe positie zij verkeren met de keuze die ze hebben om niet te vaccineren?
     
    Elsss, Oceanna, Rozemarijn33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    We zijn het oneens, laten we het daar op houden.
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant

    Waarom niet?
    Juist vanwege onze uitstekende gezondheidszorg én dus het feit dat hier een kuddeimmuniteit is.
    Stel dat hier vanaf nu níemand meer zou vaccineren tegen mazelen en stel dan dat er een reiziger uit, ik noem maar wat, madagaskar hier zou komen.
    Met een klein beetje mazelen onder zijn schoen.

    Heb jij enig idee hoe snel die ziekte zich dan zou verspreiden? Ondanks onze hygiene

    Zou het zo erg zijn als daar? Nee.
    Onze zorg is beter.
    Zouden er kinderen overlijden? Ja! Een heleboel

    Je moet niet daar met hier vergelijken nee.
    Je moet daar vergelijken met hier, als hier ineens iedereen zou stoppen met vaccineren.

    Want nu lift iedereen gewoon mee met de vaccineerders
     
    Oceanna, MyMiracle, Fennec en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Verschil is natuurlijk dat je hiermee potentieel gevaar veroorzaakt voor anderen. Beetje kromme vergelijking dus.
     

Deel Deze Pagina