Mazelen uitbraak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe je hier bij komt?! Maar als je echt verstand van zaken zou hebben, dan zou je weten dat hier een heel andere reden voor is, of eigenlijk was. Ondertussen is de werkgroep vaccinaties van het RIVM namelijk hard bezig om ook deze vaccinatie in het pakket te krijgen!

    Overigens vind ik mensen die hun kinderen niet vaccineren, egoïstisch. Zij denken namelijk alleen aan hun eigen kinderen en niet aan kinderen die om bepaalde redenen geen vaccinatie mogen hebben. Dat de kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden, vaak de kinderen zijn met een zwak immuunsysteem en dus als eerste dood gaan aan een ziekte is kennelijk minder belangrijk dan dat hun eigen kind last heeft van de (mogelijke) bijwerking van een vaccinatie, die niet dodelijk is, anders zat hun kind namelijk bij de groep kinderen die niet gevaccineerd mogen worden. Om deze redenen vind ik deze groep ouders super egoïstisch.
     
    Mamavandrie34, Elsss, Tuttebella en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Dat is wat ik gelezen heb. Maar aangezien jij dus blijkbaar heel veel verstand van zaken hebt ben ik wel benieuwd wat de echte reden dan is??

    Overigens is mijn kind wel ingeënt voor meningokokken B
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik had eerlijk gezegd wel verwacht van iemand die zo pro vaccineren is, dat diegene dan ook een beetje op de hoogte is van de achtergrond informatie.
    Het bevestigd mijn vermoeden wel dat er door velen mensen klakkeloos wordt gevaccineerd omdat men het gewoon vind, het hoort nou eenmaal, enz. Maar er wordt verder niet naar gekeken.
    Prima hoor, zo zal ik ook vast ook op andere vlakken keuzes maken uit gewoonte zonder er bij na te denken.
    Wat ik dan wel jammer vind is dat er juist door die personen (algemeen) vaak zo denigrerend wordt gesproken over anti vaccineerders , terwijl die dus vaak veel meer op de hoogte zijn en hun keuze nìet zomaar uit gewoonte of gemakzucht hebben gemaakt.
    Overigens ben ik niet anti ;)
     
    miloena vindt dit leuk.
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    *neemt nog wat popcorn*
     
  5. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Gelukkig weet ik zelf in hoeverre ik op de hoogte ben.
    En het blijft altijd dat er tegenstrijdige berichten te vinden zijn over dingen.
    Dat betekend niet meteen dat ik niet op de hoogte ben :roflmao:
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je hebt er alleen niet zoveel aan om niet op de goede hoogte te zijn, als naar aanleiding daarvan je keuze maakt ;)
     
  7. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Wat is niet op de goede hoogte zijn dan?
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  8. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Aangezien het zoontje van vrienden van ons is overleden na zijn vaccinatie en 2 kinderen van een collega in shock zijn geraakt na een vaccinatie, vind ik het gerechtvaardigd om kritisch te zijn wat betreft vaccineren.
    Dat jij dat egoïstisch vindt, kan me zeer weinig boeien.
    Elke ouder kiest in eerste instantie voor het eigen kind ( natuurlijke reactie).
    Ouders kunnen dus wel roepen: Ik laat mijn kinderen vaccineren om andere, kwetsbare kinderen te beschermen.
    Ik geloof daar helemaal niks van.
    Je vaccineert je kinderen omdat je denkt dat dat het beste is voor jouw kind.
    Dat andere, kwetsbare kinderen daar dan van mee profiteren is natuurlijk niet de belangrijkste reden.
     
    mutskuh, miloena, maartje84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Vorig jaar zijn er ongeveer 2700 mensen overleden tijdens de griepepidemie ( ws nog veel meer).
    Tijdens de laatste mazelenepidemie is er 1 meisje van 17 jaar ( dat al gehandicapt was en er zelf voor koos om niet gevaccineerd te worden) overleden.
    Toch bijzonder dat aan die griepepidemie zo weinig aandacht wordt besteedt. Ik zie hier iig geen hysterische oproepen om allemaal massaal een griepprik te gaan halen.
    Is er een mazelenepidemie aan de andere kant van de wereld, breekt hier wel weer een hele strijd los.
    Apart....
     
    mutskuh, maartje84 en jada08 vinden dit leuk.
  10. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    En met name jonge babies, die nog niet ingeent zijn en dan besmet worden door andere kinderen...
     
  11. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #71 goblins, 12 feb 2019
    Laatst bewerkt: 12 feb 2019
    Ik zeg maar zo,
    Op internet lees je dat vaccineren slecht voor je kan wezen, dus je vaccineert niet.
    Is gelijk aan
    Op internet lees je dat bruggen kunnen instorten, dus ik ga niet meer over bruggen.

    Ofwel, beide is mogelijk, maar een brug niet nemen is door die wilde rivier zwemmen, dat is veel gezonder... net als een dodelijke ziekte doorstaan. Misschien overleef je het wel...
     
  12. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!

    Wist je dat dit ook voor waterpokken zo is? En dat vinden de meeste toch een gewone kinderziekte
     
    mutskuh en lies276 vinden dit leuk.
  13. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik zeg maar zo:
    In mijn directe omgeving maak ik mee dat een kind overlijdt na een vaccinatie.
    In mijn directe omgeving maak ik mee dat 2 kinderen na een vaccinatie in shock raken.
    De logische conclusie is voor mij dan niet dat vaccineren de meest veilige optie is.
    En nee, die informatie heb ik dus niet van internet.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  14. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Puur uit interesse.. waar is het zoontje van jullie vrienden dan precies aan overleden?
    Een soort over reactie op het vaccin ofzo?
     
  15. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Sterker nog, bij iedereen die waterpokken heeft gehad, is het virus opgeslagen in de dorsale ganglia, dat is ook waarvandaan je gordelroos krijgt, dit is tenslotte hetzelfde virus waarbij je als kind waterpokken van hebt gehad.
    Maar om waterpokken encephalitis nu met mazelen encephalitis te vergelijken gaat echt wel een beetje heel erg ver, een beetje a la aardbei vs peren vergelijking.
     
  16. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik werk in de thuiszorg en álle ouderen zeggen dat wij ‘dom bezig zijn nu en de gevolgen van de zogenaamde kinderziektes niet helemaal begrijpen’
     
  17. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf op de IC gelegen na een inenting en toch mijn eigen kinderen gevaccineerd.
     
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Heeft er iemand cola? Krijg dorst van de popcorn.
     
    Oceanna, Riverdale87 en Fennec vinden dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat is toch ook prima? @lies276 zegt toch ook niet dat jij daarom niet zou moeten vaccineren? Zij heeft alleen door ervaring andere keuzes gemaakt dan jij. Waarom wordt dat altijd zo genegeerd?
     
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Kortweg gezegd bestaan er 2 verschillende soorten vaccins tegen meningokokken B, beide beschermen ze niet tegen alle stammen van de bacterie. De gene die tegen de meeste soorten beschermd is echter pas geregistreerd voor kinderen van 10 jaar en ouder, niet heel handig als je bedenkt dat de meeste besmetting vooruit bij kinderen onder de 5 jaar.
    Het andere vaccin zit in de landen om ons heen als in de rijksvaccinatieprogramma's met 14 maanden. Het nadeel van dit vaccin is dat het (vaak in combinatie met de andere vaccinaties die dan gegeven worden) vaak koorts veroorzaakt. Daarnaast verschilt het per persoon, afhankelijk van je immuunsysteem, hoe lang je beschermt bent, de antistoffen nemen namelijk variabel af. Om deze redenen heeft de Gezondheidsraad in december besloten om een negatief advies te geven om de vaccinatie tegen meningokokken B in het rvp op te nemen, echter stuiten ze nu op een hoop weerstand van andere werkgroepen en artsen, maar alle waarschijnlijkheid zal dit besluit binnen enkele maanden worden heroverwogen.
    Heel verhaal, maar hopelijk wel duidelijk.

    Super goed dat je je kind hebt ingeënt!
     
    Elsss, Rosa5 en Fennec vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina