Mazelen uitbraak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Dat komt denk ik doordat de griepprik elk jaar anders is, in Nederland zitten er 3 soorten griepvirussen in het vaccin (vanaf volgend jaar 4) die men die winter verwacht. Helaas zit men er regelmatig naast qua virussen.
    Wat betreft de mensen die aan griep zijn overleden, die hebben vaak ook andere onderliggende kwalen of trekken te laat aan de bel. Vooral ouderen willen niet voor niets de dokter bellen helaas.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Dan begrijp ik inderdaad dat je wat angstig bent geworden. Maar heb je ook de medische dossiers gezien van deze kinderen? Vaak is er een andere onderliggende oorzaak te vinden van het overlijden.
    Wat betreft 2 kinderen uit 1 gezin in shock, dat doet meer aan een (kippeneiwit?) allergie denken. Als je dat met 1 kind hebt meegemaakt, dan zou je verwachten dat er bij het tweede kind van te voren eerst onderzoek wordt gedaan alvorens te vaccineren.
    Daarnaast noemen mensen al heel snel iets een shock, maar kinderen die in shock zijn worden met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht. Echter zijn er mensen die flauwvallen ook een shock noemen, geen idee of jouw collega het verschil weet?
     
    Roodborstje2, Tuttebella en Fennec vinden dit leuk.
  3. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Wat word er genegeerd?
    De gevallen waar het mis loopt, of haar keuze?

    Het aantal gevallen waarbij de vaccinatie iets ergs teweeg brengt, is natuurlijk minder als dat je nu laat doorschijnen. Want is het in die gevallen echt de vaccinatie of zijn er onderliggende oorzaken, waardoor een vaccinatie niet goed uitpakt.
    En helaas, in de hele medische wereld loopt een percentage van elke behandeling, medicijn of wat ook mis.
    Dat is nu eenmaal zo.
    Een voorbeeld,
    Bij een zwangerschap lopen er helaas ook zaken mis, maar dit is een percentage van het geheel en over het algemeen proberen mensen steeds weer een kindje te krijgen ( om het even naar het forum te vertalen, dit kan ook een willekeurige amandeloperatie zijn), en maken we elkaar niet bang om nog zwanger te willen worden.
    Waarom bij vaccinaties wel?
     
    Mamavandrie34, Maan14, Roodborstje2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Deze kinderen met shock zijn inderdaad met gillende sirenes afgevoerd en 1 kind heeft echt zeer kritiek gelegen!
    Het is niet het kippeneiwit waar op gereageerd is. Het is niet duidelijk wat het wel geweest is.
    Mijn collega en ik zijn beide verpleegkundige dus weten heel goed het verschil tussen flauwvallen en een shock.

    Het overleden kindje is onderzocht op onderliggende kwalen in een academisch kinderziekenhuis en er is geen oorzaak gevonden.
    De arts is er zelf ook van overtuigd dat de vaccinatie de oorzaak is geweest ( want daarvoor kerngezond en ineens overleden), maar hij gaf aan dat dit moeilijk te bewijzen is. Bovendien is het in artsenland niet populair om je vraagtekens te zetten bij de veiligheid van vaccinaties dus daar durft bijna niemand zijn vingers aan te branden ( zijn woorden).
    Er is in alledrie de gevallen melding gemaakt bij het Lareb maar ze zijn niet geregistreerd.
     
  5. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Omdat ik bij vaccinaties zeker weet dat (ernstige) bijwerkingen de doofpot ingaan.
    Dan lijkt iets dus heel veilig maar is het in werkelijkheid niet.
     
  6. lies276

    lies276 Niet meer actief

    De kinderen die aan mazelen overlijden hebben vaak ook onderliggende kwalen.
    Waarom zou zo'n sterfgeval erger zijn dan dat iemand sterft aan de griep? En dat zijn echt niet alleen stokoude mensen hoor!
    2700 per jaar! Dat is heel veel!
     
  7. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik ken jouw verhaal ( en jij het mijne waarschijnlijk, want we lopen hier beide al een poosje rond en een vaccinatie topic is al zooooo vaak de revue gepasseerd).
    Wij hebben alleen een verschillende conclusie getrokken en dat is prima.
    Elke ouder wil het beste voor zijn/ haar kind.
    In mijn geval betekent dat uitgesteld en maar gedeeltelijk vaccineren zonder cocktails.
    Jij hebt er blijkbaar voor gekozen om het rvp te volgen.
     
    miloena en Oceanna vinden dit leuk.
  8. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113

    Je bent verpleegkundige, dus je weet het allemaal wel.
    zoals je zeker weet dat het doofpot in gaat?
    Waarom haal je het er dan niet uit en kom je naar buiten met de echte cijfers?

    Kijk iedereen kan online roepen wat hij of zij wilt.
    Ik ben Arts en daar is niets gelogen aan, maar ik weet niet alles over alles.
    Ik weet alleen dat de anti vaccinatie lobby veel roept en met veel vage onderzoeken komt.
    Maar echte gedegen onderzoeken met resultaten en conclusies die wijzen op autisme of erger die komen maar niet.
    Daarbij vind ik het autisme afschuiven op vaccinaties behoorlijk schandalig tegenover ouders van kinderen met autisme. Alsof het hun eigen schuld is. Hoe durven ze zonder gedegen onderbouwing!
     
    Mamavandrie34, Maan14, Rozemarijn33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat kan idd andere onderliggende redenen hebben. Net als dat de meeste kinderen die bv aan mazelen of andere ziektes zijn overleden, ook andere complicaties hadden door de ziekte, dus uiteindelijk aan bv een longontsteking zijn overleden. Oorzaak is dus de mazelen, met als gevolg longontsteking. En zo kan dat dus ook. Ik vaccinaties zijn; alleen als het nav een doorgekomen ziekte is, wordt de oorzaak de ziekte ook genoemd, maar als het nav een vaccinatie is is het opeens geen reden meer te noemen maar is het wat anders. Beetje vreemd wel toch?
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Heeft er hier iemand benoemd dag autisme een gevolg is van de vaccinatie?
    Ik zie deze reactie zo vaak (onnodig) langskomen in deze topics. Alleen snap ik niet zo goed waarom het steeds wordt aangehaald. Ik heb nog nooit iemand dat hier zien beweren. Of ik heb er overheen gelezen? Dat kan natuurlijk ook ;)
     
    jada08 en lies276 vinden dit leuk.
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    In dit topic wordt het gelukkig niet genoemd, maar er is ooit een onderzoeker geweest die deze conclusie wel getrokken heeft en erover heeft gepubliceerd.

    Een aanzienlijk deel van het geld wat opgehaald wordt voor onderzoek naar autisme in de VS gaat helaas nog steeds naar het ontkrachten van deze mythe, ook al is jaren geleden reeds het onderzoek weerlegd dat deze link zogenaamd aantoonde. Zijn methoden klopten van geen kanten.

    Denk bijvoorbeeld aan een staat die honderd duizenden kinderen gevolgd heeft om aan te tonen dat deze link niet bestaat.

    Dit is heel frustrerend, zeker voor ouders van een kind met autisme in de VS. Daar moet respijt zorg, ondersteuning en dergelijke voor een groot deel komen van giften van particulieren, maar dat is er dus amper, mede omdat er nog steeds veel geld gaat naar het ontkrachten van de link tussen autisme en vaccinaties.

    Daarmee is het een voorbeeld geworden van wat een onterechte pseudo wetenschappelijke bewering teweeg kan brengen.
     
    snoes79 vindt dit leuk.
  12. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Als ik zeg dat ik prima het verschil weet tussen flauwvallen en een shock omdat ik verpleegkundige ben, beweer ik toch niet dat ik alles van alles weet?!
    Zelfs wetenschappers die zich met deze materie bezighouden weten maar kleine stukjes.

    Mijn eigen zoon heeft een lichte vorm van autisme dus ook dat hoor je mij nergens beweren ( altijd hetzelfde stokpaardje van de pro vaccinatie lobby).

    Ik weet 100% zeker dat er dingen in de doofpot gaan omdat ik dat van zeer nabij heb meegemaakt en die verhalen staan niet op zich.
    Natuurlijk kan iedereen hier wat roepen. Ik weet dat ik de waarheid spreek en wie dat niet gelooft, helemaal prima!
    Jij zegt dat je arts bent. Dat zal best waar zijn.
    Mijn huisarts heeft zich ook behoorlijk verdiept in dit thema en laat haar eigen kinderen op dezelfde manier vaccineren als die van mij.
    Ook artsen kunnen hier dus verschillend over denken.
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat weet ik. Maar waarom dat hier altijd aangehaald moet worden terwijl die niet vaccineerder er híer zo helemaal niet over denken vind ik dan erg jammer en stennis schipperij. Want niet iedereen neemt zomaar iets aan, wat de pro vaccineerder wel héél vaak denken en beweren over de andere kant. Niet nodig lijkt me.
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  14. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ja klopt we komen elkaar steeds tegen en ik respecteer jouw keuze om uitgesteld en gedeeltelijk te vaccineren. En toch blijf ik altijd op jou verhaal reageren met mijn ervaring. Niet omdat ik jouw keuze niet respecteer maar om aan anderen aan te geven dat ik een andere keuze heb gemaakt.
    Een keuze waar ik doodsbang bij was maar wel heb gedaan. Ik was bang dat mijn kinderen hetzelfde zouden reageren als ik. Gelukkig helemaal geen reactie alleen bij mijn dochter lichte mazelen van de bmr en die heb ik aangegeven bij lareb.
    Ik heb veel opgezocht op internet de bijsluiters gelezen en weken lang zitten dubben wat te doen. Uiteindelijk toch gekozen voor het rvp.
     
    lies276 en MyMiracle vinden dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

  16. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Dat gaat er ws niet door komen.
    Dit is al vaker besproken.
    Bovendien weet ik zeker dat het niet gaat werken ( misschien zelfs wel averechts).
    De mensen die bewust niet vaccineren hebben dat vrijwel nooit besloten op grond van spannende verhalen op internet ( al wordt dat gedacht). Het zijn steeds vaker hoogopgeleide ouders die zich echt wel goed hebben laten informeren.
    Een boete gaat ze echt niet overhalen.
     
  17. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Nee want die boete kunnen ze waarschijnlijk makkelijk betalen...
    En ja het zijn steeds vaker hoogopgeleide ouders maar of zij zich echt wel goed hebben laten informeren is natuurlijk discutabel. Die 8% die niet ent bestaat inderdaad niet uit mensen die hun kind om gezondheidsredenen niet of uitgesteld laten enten. Dat percentage zal veel lager zijn en die mensen hebben er wat mij betreft alle reden toe om dit te beslissen. Maar mensen die beweren dat de natuur zn beloop moet hebben of dat een mens zelf weerstand opbouwt om deze ziektes het hoofd te bieden, die kunnen nog zo hoop opgeleid zijn; in mijn ogen zijn ze dom!
     
    Fennec, Pluk11 en Oceanna vinden dit leuk.
  18. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Dat mag jij vinden, maar die ga je hiermee ( dwang) niet overhalen.
    Bovendien zijn er veel meer redenen om kritisch te kijken naar vaccinaties dan de redenen jij hier noemt.
     
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Geloof ook zeker niet dat dit er ooit door zal komen hier. Allemaal weer bangmakerij.
    Zolang er gewoon nog tabak vrij verkocht en gebruikt mag worden, is er niets om je zorgen om te maken.
     
  20. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ik ben ook kritisch, maar dat wil niet zeggen dat ik niet laat vaccineren.
     

Deel Deze Pagina