Mazelen uitbraak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.373
    5.644
    113
    Hoogopgeleiden denken dat ze het zelf allemaal wel kunnen beoordelen. Ze zijn kritisch en geloven niet zomaar alles. Ikzelf vind het dan weer jammer dat ze kritisch zijn ten opzichte van betrouwbare bronnen.

    Zelf ben ik hoogopgeleid en ben zeer bekend met het werk van het RIVM. Ik ben kritisch genoeg, maar heb geen twijfel aan de afwegingen die het RIVM maakt.
     
    Mamavandrie34, Elsss, Fennec en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Soumayyaah

    Soumayyaah Bekend lid

    8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik denk dat ze er eerder voor willen zorgen dat de 'meelopers' die zich makkelijk laten beinvloeden (zonder zich er echt in te verdiepen), door de boete oid zich er toch van weerhouden om niet te vaccineren. Het is toch logisch dat de overheid zulke dingen roept, nu er steeds meer kritische geluiden komen mbt vaccinaties. Mede door internet en social media e.d. dat mensen makkelijk toegang hebben tot allerlei info, waardoor ook kritische mensen een platform krijgen. Ik denk dat die acties ook weinig effect zullen hebben op de mensen die zich er goed in hebben verdiept en bewust de keuze hebben gemaakt..
     
  3. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik ben nu nieuwsgierig wat de redenen zijn om niet te vaccineren. Ik kan het mij namelijk niet voorstellen. Wat zijn nu de harde feiten dat vaccineren echt niet goed zou zijn. Dat er helaas heftige reacties op een vaccinatie kunnen ontstaan is zo. Net zoals bij elke medische ingreep/medicijn dit kan. Zelfs op bv antibiotica kan iemand in shock raken. Maar niemand die om die reden zegt ik wil geen antibiotica meer. Het betekend niet dat de antibiotica of vaccinatie niet goed is. Maar het is een reactie van die individu op het middel.
    Het komt op mij zo wantrouwend over. Alsof het rivm/regering/medische wereld iedereen een loer wil draaien.
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Het zijn veelal ook geloof blinde mensen die niet vaccineren. 'Oei nee God zorgt voor ons dus vaccineren is niet nodig '....
    Het is te belachelijk voor woorden.. Want wat doen ze als ze ernstig ziek worden? Juist naar de dokter rennen voor hulp....

    Ik woon op de bible belt en zie hier veel mensen die bewust niet vaccineren om die reden.
     
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    In mijn ogen heeft God ons juist de kennis gegeven om deze nare ziektes te lijf te gaan.
    Maar dat is een hele andere discussie.

    Ik ben pro vaccineren, en vind het belachelijk dat we al onder de 95% zijn gek o men.
    Sterker nog, vind het dood eng.
    In Afrika smeken ze om deze vaccinaties.... en hier willen een grote groep ze niet geven aan de kinderen.
    Eigenlijk te schandalig voor woorden dat de westerse wereld zo verwend is geraakt dat door een heel aantal het nut niet meer wordt ingezien.
     
    humptydumpty, Maan14, Fennec en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Nou precies!
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je als ouder geen verschil ziet om je kind middelen toe te dienen om een ziekte te bestrijden, die op dat moment hardnekkig is, of om nóg zwaardere middelen toe te dienen aan een gezond lijf, puur uit voorzorg, want stel je voor.
    Daar zit namelijk een heel verschil in.
    Ik ben er zelf namelijk wel van overtuigd dat kinderen met vaccinaties uiteindelijk een mindere weerstand hebben dan kinderen die geen vaccinaties hebben gehad. En ja dat is bij iedereen anders, maar ík zie dat wel in mijn omgeving.
    En ja, het kan ook echt andersom zijn natuurlijk en wellicht ziet iemand anders dat in zijn/haar omgeving. Maar dat zijn dus wel factoren die meespelen om een keuze te maken.
     
  8. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    In wat voor opzicht zijn vaccinaties nog zwaarder dan antibiotica? Het feit dat het nog relatief veilig is om niet te vaccineren is omdat het grootste gedeelte nog wel gevaccineerd is. En ik ben idd liever de ziekte voor met 'zware' middelen. Dan het risico lopen op complicaties. En dan heb ik het niet over een griep of verkoudheid. Maar idd ziektes als mazelen of menigtes.
     
    Spectre, Dubbelgeluk en Fennec vinden dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Wat iemand in de omgeving ziet is niet altijd hoe het zit. Daarom dat er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan. En wetenschappelijk onderzoek zegt dat er geen verschil zit.
    Een vaccinatie -zou je zeggen- versterkt juist het immuunsysteem want een gevaccineerd kind dat polio krijgt zal er stukken beter uitkomen dan een niet gevaccineerd kind.
    En ook al zou het zo zijn (wat dus niet zo is), dan heb je toch liever 100 snotneuzen meer in een jaar dan 1x rode hond?
     
  10. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Precies dit idd
     
  11. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    2 van mijn kinderen hebben een stofwisselingsziekte. Ze zijn gezond genoeg om ingeënt te worden, maar als ik dat niet had gedaan en ze krijgen een van deze kinderziekten gaan ze zeer waarschijnlijk dood aan de complicaties ervan. Voor mij was de keus dus heel makkelijk. Maar ook om nog kwetsbaardere kinderen te beschermen, ik heb daar dus echt wel rekening mee gehouden, al toen ik zwanger was van de oudste en nog niet wist dat hij ziek zou zijn.
     
    Oceanna en Pluk11 vinden dit leuk.
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Er zijn inderdaad mensen die dat liever hebben. Ik zou ‘blij’ zijn als ze een keer rode hond zouden krijgen en liever geen 100 snotneuzen.
    Overigens gaan die snotneuzen waar ik het dan over heb, wel gepaard met ontstoken ogen, oorontstekingen en veel slijm hoesten. Niet zomaar alleen een neusverkoudheid dus.
    Maar nogmaals; dat is wat ik zie. Een ander zal vast wat anders zien in zijn omgeving.
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik begrijp dat je daar bang voor bent, maar dat hoeft echt helemaal niet zo te zijn. Een kind met een stofwisselingsziekte lijkt soms heel zwak, maar kan juist een ijzersterk immuunsysteem hebben.
    Ik snap je keuze overigens wel hoor.
     
  14. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Waarom zouden ze aan kippenei eiwit moeten denken? Dat zit helemaal niet in de vaccinaties. Soms zijn er geen andere redenen, maar komt het (hoogstwaarschijnlijk) tóch door de vaccinatie.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Can't argue with stupid dus hier laat ik het bij.
     
  16. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Dat zou idd door de vaccinatie kunnen komen. Net zoals iemand ook angio oedeem van ace remmers kan krijgen. ( gezwollen keel en luchtpijp door medicatie voor hartfalen.) Of een analfalactische shock door wat voor medicatie dan ook... Er kan idd (helaas) een reactie optreden tgv een vaccinatie. Maar dat betekend niet dat vaccinaties slecht zijn. Al is het idd alleen maar om de groeps immuniteit hoog te houden.
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Voor het maken van bijv BMR vaccinaties worden kippeneieren/eiwit gebruikt;)
    Hier wordt het virus namelijk op gekweekt. Virus wordt daarna van het eiwit gescheiden maar er kan niet gegarandeerd worden dat er geen kippeneiwit in het vaccin beland is.
    Beetje zelfde idee als met voedsel waarop de verpakking staat dat het in een fabriek gemaakt is waar ook notdn verwerkt worden. Mogelijk dat er dus sporen van noot in het product zitten. Hier een kindje in de buurt met ernstige allergie voor kippeneiwit. Kind kan in shock raken. Kindje krijgt om die reden dus ook zn entingen in het ziekenhuis zodat ze meteen in kunnen grijpen. Dit omdat er sporen van kippeneiwit in het vaccin kan zitten.
     
    Oceanna en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  18. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Bij de productie van vaccins voor het Rijksvaccinatieprogramma worden geen bebroede kippeneieren als voedingsbodem gebruikt. Die worden wel gebruikt bij de productie van griepvaccins en het gele koorts-vaccin, die niet in het Rijksvaccinatieprogramma zitten. Vaccins van het Rijksvaccinatieprogramma kunnen dan ook geen resten van kippenei-eiwit bevatten. Kinderen met een allergie voor kippenei-eiwit kunnen zonder problemen worden gevaccineerd met de vaccins van het Rijksvaccinatieprogramma.
     
  19. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Uhm nee. De gevolgen zijn hier duidelijk. Zelfs van griep kunnen ze dood gaan. En ja dat hebben we met beide kinderen al bijna mee gemaakt
     
  20. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het hoeft dus niet persé zo te zijn bij een stofwisselingsziekte.
     

Deel Deze Pagina