Nee maar bij deze wel, vandaar mijn keuze. Ik schrijf toch ook nergens dat dat voor alle stofwisselingsziekten zo is. Ik beschrijf MIJN keuze en MIJN kinderen. Fijn dat jij dan schrijft dat dat niet hoeft te zijn, maar ik ken mijn kinderen en hun ziekte geloof ik toch echt beter...
Ze schrijft over haar situatie. Ze gaat toch niet voor haar lol opschrijven dat haar kinderen dood kunnen gaan als ze een van de ziektes krijgen? Waarom trek je dat in eerste instantie in twijfel? @Rozemarijn33 fijn dat ze de vaccinaties aankunnen. Lijkt mij erg heftig voor jullie. Voor de niet vaccineerders heb ik 2 vragen; 1. Stel niemand in NL gaat meer vaccineren (ik word nu al onrustig van het idee), zouden jullie daar dan onrustig van worden of is dat jullie ideale toekomstbeeld? 2. Vermijden jullie landen waar regelmatig grote uitbraken zijn?
Ik vond jou post erg onnodig want trekt eigenlijk in twijfel wat ik zeg. Ik ben elke dag dankbaar dat ik hier in Nederland woon waar zo’n goede zorg beschikbaar is, anders had ik nu 2 kinderen niet meer bij me mogen hebben.
Ja vat het helemaal verkeerd op, zo was het totaal niet bedoel. Ik vind het jammer dat ik steeds in herhaling moet vallen. Ik trek helemaal niets in twijfel wat @Dubbelgeluk beweert. Ik reageerde alleen maar op jouw argument dat het niet perse betekend dat als een kind een stofwisselingsziekte heeft, dan geen ziektes waartegen gevaccineerd wordt door kan maken. Voor jouw kinderen geldt dat dus wel, voor anderen niet.
95% van de poliogevallen verloopt meestal ongemerkt en dus zonder complicaties. Van de 5% die wel complicaties ondervindt, is vervolgens ook een zeer klein percentage die blijvend last houdt van die complicaties. Mijn kinderen zijn overigens wel gevaccineerd tegen polio. Rode hond is een volkomen onschuldige kinderziekte, maar kan wel gevaarlijk zijn voor pril zwangere vrouwen. Daarom worden alle kinderen hiertegen gevaccineerd . Men wil de hele ziekte uitroeien. Ik zie hier prima andere alternatieven voor dan de hele bevolking vaccineren.
Hier trek je dat in twijfel: Het was anders geweest als je had geschreven: “wat heftig dat jouw kinderen een stofwisselingsziekte hebben waarbij ze een zwak immuunsysteem hebben, dat hoeft niet altijd het geval te zijn bij stofwisselingsziekte”. Anyway het maakte mij al boos, dus ik kan mij voorstellen dag @Rozemarijn33 zo’n uitspraak niet kan waarderen.
Wij hebben onze kinderen uitgesteld, gedeeltelijk en zonder cocktails laten vaccineren. De ziektes waar we onze kinderen niet tegen laten vaccineren zijn ziektes waar we dus geen angst voor hebben. Ik zou dus zeker niet onrustig worden als 1 van deze ziektes uitbreekt ( ten tijde van de laatste mazelenepidemie was geen enkel kind van ons gevaccineerd tegen mazelen. Ik heb er geen nacht wakker van gelegen). Juist omdat wij in Nederland een hele goede gezondheidszorg hebben ( ziekenhuizen op korte afstand, goede hygiene), gezond eten en drinkwater, durf ik het aan om sommige vaccinaties te skippen. Voor ons is vaccineren maatwerk. Zouden we bijv verhuizen naar de bush bush, kiezen we ws anders. Zo hebben we onze kinderen op puberleeftijd alsnog laten vaccineren tegen mazelen ( want hoger risico op ernstige complicaties) en heeft onze oudste bij aanvang van zijn studie diergeneeskunde alsnog de dtp gehaald.
Dank je wel. Het maakt me inderdaad boos. Ik heb met mijn 3 maanden oude zoon als slappe wasse pop uren in de armen gezeten in de hoop dat er weer wat leven in hem kwam. En met onze 6 jarige dochter weken in het ziekenhuis gelegen met infuus en sondevoeding waarbij ze ook op het randje van een coma lag. Ik gun dat geen enkele ouder. Dus ja dat raakt me enorm
Als je dat weet, zou je je misschien ook voor kunnen stellen dat iemand liever heeft dat haar kind rode hond krijgt, dan 100 snotneuzen met bijbehorende klachten.
nee, want rode hond is hartstikke gevaarlijk voor zwangere vrouwen, en het kan bij kinderen ook voor een hersenontsteking zorgen. Rode hond moet daarom verbannen blijven en dat doe je door iedereen te vaccineren.
Ik ben voor vaccineren. Maar toch heb ik bij bv @lies276 wel het idee dat ze er goed over nagedacht heeft, en weeloverwogen keuzes maakt. Achteraf had ik miss ook wel uitgesteld en aangepast willen vaccineren, maar ik wist destijds er weinig vanaf. Desalnietemin vind ik het wel zorgwekkend dat de vaccinatiegraad zo laag is. Ik ben zeker niet voor helemaal niet vaccineren.
Ik ben toch altijd wel benieuwd hoe de mensen die er voor kiezen niet te vaccineren die keuze hebben gemaakt. Ze zeggen zich te hebben verdiept, maar hoe dan? Wat weten ze? Hoe ver gaat die verdieping?
Ik vermoed dat dat net zo gaat als bij diegene die er wel voor hebben gekozen te vaccineren. Sommige zullen het uit gewoonte doen, anderen zullen het vanuit persoonlijke ervaringen doen en weer anderen zullen er veel over ingelezen hebben in boeken en op het www.
De complicatie" hersenontsteking" bij rode hond is uiterst zeldzaam. De kans dat je kind overlijdt aan de griep is minstens zo groot. Toch geven we kinderen ook niet standaard een griepprik. Dat rode hond gevaarlijk is voor zwangere vrouwen is inderdaad zo, maar dat was niet de vraag. De vraag was: Wil je liever dat je kind rode hond krijgt, of 100 snotneuzen. Aangezien rode hond voor kinderen een milde kinderziekte is, kan ik me voorstellen dat je daar voor zou kiezen ( de risico's voor anderen dus buiten beschouwing gelaten).
In mijn geval is dat veel lezen geweest, gesprekken met de huisarts en cb en contact met andere ouders die kritisch zijn wat betreft vaccineren. Mijn achterdocht is vooral aangewakkerd door situaties waarbij ernstige bijwerkingen optraden na vaccinaties die gemeld zijn, maar nergens geregistreerd zijn. Op de site van het rivm staat bijvoorbeeld dat er in Nederland in de afgelopen 10 jaar nooit een shock is voorgekomen na een vaccinatie. Ik ken 2 kinderen persoonlijk die met gillende sirenes zijn afgevoerd na de vaccinatie. Ook heb ik contact met anderen bij wie dit ook is gebeurd. Maar als je zulke " bijwerkingen" niet registreert, bestaan ze natuurlijk niet.
Ja, dat zal het inderdaad bij de meesten zijn. Toch zie ik ook vrij regelmatig (niet perse op dit forum) dat mensen beweren zich écht te hebben ingelezen en daarom besluiten niet te vaccineren. Ik vraag me af hoe dat kan zonder fatsoenlijke studie. Zonder studie is het namelijk niet te begrijpen, zelfs met studeren kost het velen moeite om het te begrijpen. Vreselijk wanneer dat je (of iemand anders) overkomt. Ik kan me persoonlijk moeilijk voorstellen dat dat niet geregistreerd is, maar ik geloof jou daarin. Ik neem even aan dat het niet bewezen is dat het daadwerkelijk door het vaccin kwam? Dat het daarom niet geregistreerd is? Ik blijf het opvallend vinden dat mensen naar artsen wijzen wanneer men iemand zoekt met verstand van vaccinaties. Ik bedoel het niet persoonlijk richting jou hoor. Artsen hebben vaak de kennis helemaal niet om écht verstand te hebben van vaccinaties. Mijn man is arts, maar weet lang niet zoveel over vaccinaties als ik. Hij zal het ook niet kunnen begrijpen zonder studie. Wat ik er mee wil zeggen, ik kan me niet voorstellen dat mensen een keuze kunnen maken op basis van wat inlezen. In jouw geval kan ik me heel goed voorstellen dat je achterdocht wordt aangewakkerd door zulke gebeurtenissen. Dat vind ik ook wat anders dan lezen en dan besluiten helemaal niet te vaccineren.
Risico's voor anderen zitten inbegrepen, daarom dat de vaccinatie er is, en daarom dat ik liever voor 100 snotneuzen kies.