Mazelen uitbraak

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by julia80, Feb 11, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,240
    28,239
    113
    Waarschijnlijk omdat niet bewezen is dat het door de vaccinatie kwam. Anders zouden ze wel opgenomen worden lijkt me.

humptydumpty and Fennec like this.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je als zwangere vrouw gevaccineerd bent, is er geen risico.

lies276 likes this.
  3. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je met een kerngezond kind het cb binnen komt en je kind raakt binnen een paar minuten in shock en dat gebeurd vervolgens ook bij je zusje, dan is het inderdaad heeeel waarschijnlijk dat het een andere oorzaak heeft.
    De artsen twijfelden daar niet aan, maar jij weet dat vast beter.

4. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Nou! Moet er niet aan denken dat een van mijn kinderen misschien een klasgenootje besmet met een zwangere moeder. Als er dan iets gebeurd zou ik me een leven lang schuldig voelen

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik denk dat er niemand te vinden is die alles zal weten van vaccinaties.
    Mijn huisarts heeft zich er wel behoorlijk in verdiept ( maar weet natuurlijk ook niet alles). Ook zij vaccineert haar kinderen uitgesteld, gedeeltelijk en alleen met monovaccins.

mutskuh likes this.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,077
    12,030
    113
    Dat is waar, maar de dochters die nu niet gevaccineerd zijn niet. Dus indien zij over een xx aantal jaar zwanger zijn en de vaccinatiegraad is lager, dan is er een groter risico.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Maar als die zwangere moeder zelf als kind de rode hond heeft gehad of gevaccineerd is, is er niks aan de hand.

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Als een meisje als kind geen rode hond heeft doorgemaakt, kan ze alsnog rond puberleeftijd gevaccineerd worden. Probleem opgelost.

Dubbelgeluk likes this.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat dus ;)

lies276 likes this.
  10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Volgens mij is er hier niemand die wel graag zou willen dat haar dochter/zoon een zwangere moeder op school besmet met rode hond. Dus heel logisch dat jij daar ook niet aan moet denken.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,077
    12,030
    113
    Zeker waar, ik lees ook in jouw antwoorden terug dat je niet tegen vaccinaties an sich bent. Echter zijn er ook die geen enkele vaccinatie willen, dan is het een ander verhaal.

lies276 and Rozemarijn33 like this.
  12. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Uhm ok, dus dan kies je “ineens” wel voor vaccinatie? Is het dan ineens niet meer slecht? Die redenatie snap ik niet, behalve dat je een baby jong vindt om te vaccineren.
    (Uitgesteld vaccineren had ik zelf nog wel overwogen als ze niet ziek waren geweest)

Pluk11 likes this.
  13. Pluk11

Pluk11 Actief lid

Aug 1, 2014
    206
    243
    43
    Dat is toch tegenstrijdig...ene kan zegt men dus... risico van vaccinaties is groter dan de ziekte... Maar in de pubertijd is het dan ineens wel belangrijk. Dan krijgen ze als nog die stoffen binnen die de ouders niet willen. Of ze worden onverwacht zwanger en lopen alsnog het risico. Waarom dan niet gelijk

Rozemarijn33 likes this.
  14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dst klopt, maar de kans is best groot dat de niet gevaccineerde dochters wél rode hond hebben gehad voor zij zwanger worden. En zo niet, kunnen ze altijd nog op latere leeftijd het vaccin halen.

lies276 likes this.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ben ik met je eens!

lies276 and Rozemarijn33 like this.
  16. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ben absoluut niet tegen vaccineren. Mijn zoons krijgen bijv niet op jonge leeftijd de mazelen vaccinatie. Als ze op puberleeftijd komen ( en ze hebben nog geen mazelen gehad) krijgen ze hem alsnog.
    Datzelfde zou voor mij gelden als ik een dochter zou hebben ivm de rode hond.

17. Liselou

Liselou Bekend lid

Jan 1, 2019
    898
    1,131
    93
    Klopt natuurlijk. Ook bij artsen verschilt het uiteraard.

lies276 likes this.
  18. SAARC

SAARC Fanatiek lid

Nov 16, 2018
    1,676
    2,387
    113
    Vooropgesteld dat mijn kinderen gevaccineerd zijn wil ik even zeggen dat ik dit voorheen ook dacht, totdat de jongste een ernstigere bijwerking kreeg en ondanks dat wij en het cb dit hebben gemeld werd het zonder onderzoek meteen van tafel geschoven als niet bewezen dus ook niet geregistreerd. Inmiddels heeft ze de meeste vaccinaties gehad, maar wel in het ziekenhuis( dankzij een behulpzame cb arts en kinderarts). Maar ik weet dus inmiddels dat een melding niet per se een registratie betekend.

Mammielove and lies276 like this.
  19. lies276

lies276 Niet meer actief

Omdat een baby nog een onrijp immuunsysteem heeft willen wij sowieso niet voor het eerste vaccineren.
    Je mag toch hopen ( en het is ook zeer onwaarschijnlijk) dat je dochter op haar 11e of 12e zwanger thuis komt.

mutskuh likes this.
  20. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Geheel off topic: gefeliciteerd met je zwangerschap! Zie opeens een banner :).

Share This Page