Mazelen uitbraak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door julia80, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik hoop het niet ;)

lies276 vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Cruciaal woord vergeten: Niet ;)

Oceanna, Mammielove en lies276 vinden dit leuk.
  3. lies276

lies276 Niet meer actief

Whahaha, ik zie het nu pas!

Uiteraard hoop ik dat NIET!

Dubbelgeluk en Mammielove vinden dit leuk.
  4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik ben gewoon blij dat men destijds slim genoeg was om alle baby’s tegen pokken in te enten zodat pokken nu de wereld uit is.

Met de redenatie van de niet-vaccineerders hier was dat dus nooit gelukt.

Hoe je het ook bekijkt, vaccineren werkt. En daar is gewoon niks tegenin te brengen.

Waxinelichtjes, qwerty123, Fennec en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Zo is het en niet anders

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Overigens was de vaccinatie tegen rode hond oorspronkelijk alleen voor meisjes. Pas in 1987 is men iedereen in gaan enten. Waarom? Omdat alleen meisjes inenten onvoldoende werkte. Onbegrijpelijk dat mensen het hier toch altijd beter denken te weten.

Fennec, Fantykoekie, Oceanna en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kassa gezien van 16-2? Erg interessant

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dank je, ik heb het terug gekeken.
    Zeker interessant.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Ja, gezien!
    Daarom voor elke ouder dus zeer belangrijk om je goed te (laten) informeren.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Deze twee zinnen vatten heel goed samen wat ik tegen gros van de anti-vaxxers heb. Overtuigd zijn van zaken gebaseerd op eigen observaties (en wetenschappelijk onverantwoorde literatuur).... zucht.

"En ja, het kan ook echt andersom zijn natuurlijk en wellicht ziet iemand anders dat in zijn/haar omgeving" (quote van hierboven)

Ja, en daarom hebben we wetenschappelijk publicaties. Zodat we niet afhankelijk zijn van Tiny's, Joop's, en Piet's "systematische analyses" van hun omgevingen. :rolleyes:

jannanas, lidu1, Jackie87 en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat is ook zo. Heeft zelfs op de site van het RIVM gestaan. Ook dat gevaccineerde kinderen gevoeliger zijn voor allergieën. Dit stond er op rivm.nl

De samenstelling van vaccins kan mogelijk het evenwicht tussen onderdelen van het immuunsysteem in belangrijke mate beïnvloeden, waardoor een hogere IgE-productie wordt veroorzaakt. Verder kan ook de voor veel humane vaccins gebruikte 'hulpstof' ALUM het evenwicht binnen het immuunsysteem verstoren (Speidel et al., 1997). Betere 'hulpstoffen' zijn beschikbaar, maar deze zijn nog niet grootschalig bij de mens getest op werkzaamheid en veiligheid. Het eindresultaat van verminderde infectiedruk en grootschalige vaccinatie met onder andere ALUM-bevattende vaccins kan een verstoord T1/T2 evenwicht (teveel T2) zijn, met daaraan gekoppeld overproductie van IgE.

Een lage infectiedruk binnen de bevolking kan vooral tijdens de 'rijping' van het immuunsysteem bij kinderen tot 2 jaar het evenwicht tussen onderdelen van het immuunsysteem verstoren. Dit verstoorde evenwicht kan leiden tot een verhoogde productie van een bepaalde antistof (IgE), wat vervolgens kan resulteren in een verhoogde gevoeligheid voor luchtweg-, huid- en voedsel-allergieën"

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Aangezien wij aangepast vaccineren, heb ik natuurlijk veel gelezen, informatie verzameld en heb ik veel contact (gehad) met andere ouders die niet of gedeeltelijk vaccineren.
    Mijn kinderen zijn in hun hele leven nog nooit ziek geweest ( inmiddels 57 kinderjaren). Dat kan natuurlijk toeval en puur geluk zijn, maar opvallend is dat die andere ouders (bijna) dezelfde ervaring hebben.
    Daarbij geeft het RIVM dit ook gewoon toe.

13. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ziek zijn en gevoelig worden voor allergieën vind ik 2 verschillende dingen.

Zo zat er hier ook verschil tussen ziek zijn tussen mijn fles gevoede kind en mijn 3 jaar lang borstgevoede kind.

14. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik ben bang dat veel ouders dit dan vergeten of toch niet zo belangrijk vinden etc.
    En dan krijg je dus alsnog jonge vrouwen die rode hond oplopen terwijl ze zwanger zijn.

Pluk11 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  15. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Mijn kinderen zijn gevaccineerd volgens f programma, eigenlijk nooit ziek en geen allergieën. Dat bestaat dus ook. ;)

qwerty123 vindt dit leuk.
  16. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik zal ook zeker niet beweren dat het andersom niet kan ( al zit er nog een verschil tussen" nooit" en "eigenlijk nooit").
    Het is echter wel opvallend dat ik in de (grote) groep niet of gedeeltelijk /uitgesteld vaccineerders niemand ken die ziekelijke/ vatbare kinderen heeft.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

Je krijgt dan toch ook gewoon een oproep? Net als nu.
    Als je het bij je baby blijkbaar belangrijk vindt om deze vaccinatie te geven, lijkt me dat je dat minstens zo belangrijk vindt bij een 11- jarige.

18. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk nooit geschreven omdat ze heus wel eens verkouden zijn en waterpokken hebben gehad.Maar nooit ernstige griep, keel of oorontstekingen. Verder ken ik in mijn vriendengroep ook zeer weinig ziekelijke/vatbare kinderen. Die zijn allemaal gevaccineerd. Ik ken overigens ook veel niet gevaccineerde kinderen op de basisschool van mijn kinderen die gewoon regelmatig ziek zijn.

Oceanna vindt dit leuk.
  19. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

N=1 he dames...

20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Waarom zou je dit vergeten? Jij vergeet toch ook niet je kind te vaccineren? Ouders die dit belangrijk vinden, zullen dit heus niet zomaar vergeten ;)

Overigens was het niet mijn bedoeling om hier een welles/nietes spelletje te spelen wie de meeste vatbare kinderen in de buurt heeft en of die wel of niet gevaccineerd zijn.
    Mijn kinderen zijn ook heus wel eens ziek, dat ontken ik niet. Maar ik ken kinderen die gewoon bijna áltijd aan het snotteren/hoesten zijn, enz. Dat ken ik gelukkig niet. En zoals ik al eerder zei; dit is mijn persoonlijke ervaring en dat valt dus gewoon op hier.

Deel Deze Pagina