Wie heeft het laatste item van BOOS ook gezien? Gaat over influencer Annic ten Duis die platform mamaworden heeft opgericht. Dit platform is er voor vrouwen die zwanger willennworden en/of waarbij dat moeilijk gaat. Dat platform ligt nu onder vuur omdat ze omstreden niet-wetenschappelijk bewezen bloedtests verkopen en ook veel onzinnige, aantoonbaar onjuiste informatie delen rondom zwanger worden. Ik vond het best shocking dat je vrouwen in zo'n kwetsbare positie kiest als verdienmodel, ze onjuiste informatie verkoopt én vervolgens weigert in te gaan op commentaar. Zie de aflevering van boos: en: https://www.viva.nl/mama/influencer-annic-verkoopt-onzin/
Ja ik heb het ook gezien. Denk dat het een enorm dom besluit is geweest voor haar imago om haar compagnon voor ze bus te gooien en zelf terug te treden. Buiten dat het echt een te bizar platform is.
Ik vind dit echt schandalig. Ik ken haar als sympathieke en hardwerkende vrouw, maar dit slaat echt alles. En dan haar manager die alles afwimpelt op die zakenpartner. Lekker makkelijk weer..
Ik heb het ook met open mond gekeken. Wat een verschrikkelijke mens is die Annic. Ze heeft ook een advocaat op mensen afgestuurd die kritiek hadden. Reageer functie op haar social media kanalen staan uit. Wilde in Boos niet reageren en ze gooit haar compagnon onder de bus. En dan geld willen verdienen over de rug van kwetsbare vrouwen. Bah.
Volgens mij is dit meer voor mensen die een beetje in de alternatieve geneeswijzen geloven. Een gezond lichaam kan natuurlijk in je voordeel werken, maar heel pijnlijk voor vrouwen die er alles aan doen zonder succes.. Wat die arts ook zegt, vaak is het echt iets medisch.. Is dat het niet, zijn deze tips leuk en kunnen wellicht helpen om je gewoon goed te voelen, en volgens mij kan dat wel helpen in het hele proces, maar is totaal niet medisch verklaarbaar. Wel raar verhaal van Annic, dat ze er mee is gestopt na negatieve berichtgeving.
Ze had eerst op de site staan dat als hartje plotseling stil staat met 19 weken voorkomen had kunnen worden
Vind het ook heeeel shady. Maar wat ik ook bizar vond is dat zoveel mensen zo’n type als Annic volgen op insta? Wat heeft zo’n vrouw nou te vertellen behalve wat inhoudsloos gezever en perfecte plaatjes? Daar word je toch onzeker en ongelukkig van? Snap niet wat je ermee moet.
Sorry hoor, maar ik vind het vooral dom dat er types zijn die voor zo'n bloedtest geld over hebben, haar gaan volgen op Instagram etc. Zolang er zulke vrouwen bestaan zullen er altijd anderen zijn die daar een verdienmodel in zien. Overigens hebben bv osteopaten het ook wel over blokkades. Maar dat is m.i net zulke kwakzalverij.
Mijn osteopaat is meer een type als een fysio eigenlijk, geen kwakzalverij. Maar dat zal wel verschillen ook per praktijk.
Ik weet niet of je ervaring hebt met moeilijk zwanger worden (ik ken je verhaal niet), maar wat ik zie om.mij heen en zelf een klein beetje ervaren heb, is dat dat heel verdrieitig en onzeker is. Je vraagt je een miljoen dingen af waarom het niet lukt en zoekt naar zekerheid in een heel onzeker traject. En als iets die zekerheid belooft te bieden, is het echt niet zo gek dat je daar voor valt. Ik heb om mij heen gezien dat mensen verder gaan kijken als een vruchtbaarheidsbehandeling ook niet lukt. Zo'n bloedtest is ook niet heel gek dan, zeker als het belooft heel uitgebreid te testen en je inzichten te geven. Én als er een influencer over verteld dat ze zo wel zwanger is geworden en gezondheidsissues heeft gefixt nav die testresultaten. Wat ze er alleen niet bij vertellen is dat deze specifieke test onzin is, en word uitgevoerd en geanalyseerd door mensen die helemaal geen arts zijn.
Ik vind dom wel heel erg hard en niet oke om te zeggen. Ik heb geen ervaring met moeilijk zwanger worden, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe wanhopig en onzeker je ervan wordt. Dat werd ik al bij de eerste keer toen het in ronde 10 nog niet gelukt was. Je gaat van alles zoeken, proberen. En dan zie je zo’n site/instagram dus voorbij komen. Van een succesvolle vrouw (Met kind na volgens mij zelf een miskraam) in samenwerking met een fertiliteitarts (wat dus niet zo blijkt te zijn). Ik zag ook een aantal influencers die deze bloedtest gedaan hadden en hier weer over gingen posten. Je bent kwetsbaar als zwanger worden niet zo snel lukt. Of je meerdere miskramen hebt gehad. En daar maken deze vrouwen misbruik van met hun platform. Heel kwalijk. En ik snap best dat je daar kan intrappen uit onzekerheid en wanhoop. Niet uit domheid.
Oh wat vreselijk... ik zie steeds vaker dit soort testen voorbij komen. Zo dubieus. Dan wordt er beweerd dat je met zo’n bloedtest je gehele vruchtbaarheid in kaart kan brengen. Dat is echt zoooo niet waar! pasgeleden beweerde eentje dat een soa als chlamydia je vruchtbaarheid niet kan aantasten. Onzin. Heb ik wel werk van gemaakt en die opmerking is nu weg.
Tja, dan zal ik er wel gewoon anders in staan, maar dat is dan gewoon mijn mening. Natuurlijk is het heel erg rot wanneer zwanger worden moeilijker gaat, daar ben ik me zeker van bewust (en dat staat verder los van wat ik zelf heb meegemaakt). Maar ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat ikzelf over zou gaan op het alternatieve circuit, gewoon omdat ik sceptisch ben over de meeste alternatieve geneeswijzen. En ik vind het inderdaad niet de slimste keuze om niet eerst navraag te doen over de medische betrouwbaarheid van hetgeen waarmee je je inlaat. Vreselijk natuurlijk dat zo'n vrouw misbruik maakt van onzekere vrouwen, maar je kan natuurlijk geen misbruik maken wanneer er geen vraag naar is.
Die medische betrouwbaarheid is dus iets waar over gelogen word. Degene die zich fertiliteitsexpert noemt blijkt verpleegkundige (met alle respect voor het vak, maar dan ben je geen fertiliteitsexpert) en de arts waar je de test naar stuurt blijkt ook geen arts (werd wel zo genoemd op de website) maar 'slechts' verpleegkundige. Daar kunnen ze overigens ook voor berispt worden omdat arts/dokter een beschermde titel is.
Vreselijk dat daar dan over gelogen wordt. Ik neem aan dat die "experts" inmiddels hun BIG-registratie kwijt zijn?
Ik ben toch blij dat J door die "kwakzalverij" na 2 behandelingen niet meer zo krijste en duidelijk zichzelf prettiger vond. Overigens zou ik niet zomaar een willekeurige osteopaat kiezen, deze was op aanraden van de vk