Mazelen (wat te doen?!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door buonanotte, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen?

1. optie 1

2. optie 2

3. optie 3

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ohh ik had het ook niet over bv hoor meer over de antistoffen in het algemeen:D Dat had ik namelijk gelijk al gevraagd omdat ik hoorde dat een kindje 7mnd ne de bevalling beschermd zou zijn ( en ik dus niet wist of dit waar was ) En volgens de GGD was dit dus niet zo.

Wel was het zo als je bv gaf/geeft het afweer systeem beter werkt waardoor ze dan misschien minder ziek konden worden.

Het kindje dat het heeft is 5 mnd en dus 1 maandje jonger dan mijn jongste.
    En alle kindjes die besmet zijn hier in Den Haag zijn onder de 14 mnd:(

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #22 Sandana, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    Incubatietijd van de mazelen is 7-18 dagen (gemiddeld 14, zegt het RIVM). Je kindje is er toch vorige week mee in aanraking geweest? Even uitgaande van die 14 dagen heb je dus nog een goede kans dat als je ent je nog op tijd ent.

Ik zou het er dus wel op wagen en vervroegd enten. Want dan is het lichaam van je kind alvast de afweerstoffen aan het aanmaken voordat de ziekte 'toeslaat'.

Wanneer uitte de vlekken zich bij dat andere kindje? Besmettelijkheid volgens het RIVM is vanaf 4 dagen voor het ontstaan van die vlekjes...

Een enting verergert het ziekteproces niet is wat ik logischerwijs denk. Het zijn zeer verzwakte organismen die ze injecteren, die kunnen geen tot amper kwaad meer. Je lichaam verslaat ze dus in een oogwenk en dan is je immuunsysteem al op gang voor de levende virus eraan komt.

En nee.... het is geen verkoudheid of zo waarmee je naar een homeopaat kunt gaan. Die zijn hooguit voor huis-tuin-en-keuken-ziektes.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou niet wachten en meteen laten enten. Ik heb destijds mijn zoon ook veel eerder laten enten, en dat moest inderdaad opnieuw toen hij anderhalf was. MAar van de prik heeft hij echt weinig gemerkt, terwijl ik uit eigen ervaring weet hoe ziek je van de mazelen kunt worden, ik heb ze ternauwernood overleefd. En bij jonge baby's gaan die mazelen vaak heel heftig.

Balen hoor! Wens jullie veel sterkte.

4. buonanotte

De Vlekken kwamen in het weekend.. Ik heb idd begrepen dat als je toch besmet bent en ervoor laat enten dat het ziekte proces kan verminderen.

Maar we gaan straks naar de GGD om te prikken ( mogen alleen bij de balie komen en worden dan in een aparte kamer gezet ) en dan maar afwachten.. Ik hoop stiekem heel erg dat hij de dans ontspringt hij begint nu wel te snotteren en heeft de hele nacht liggen spoken en heeft verhoging gehad dus hou mn hart vast en hoop dat het maar een "gewone" verkoudheid is en niet het begin van:(

5. buonanotte

Ja ik kreeg gisteren een foto van het baby'tje te zien nou mn hart brak echt! Je zag gewoon dat hij dood ziek was en hij zat helemaal onder de rode vlekjes:(

Had liever gehad dat ik deze keus niet hoefde te maken maar man en ik hebben het er gisteren nog over gehad dat we beide vinden dat we liever de risico's van het enten op deze leeftijd nemen dan de risico's van de mazelen.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Goede keus als je het mij vraagt.
    En we duimen voor jullie dat jullie de dans ontspringen!

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 8 maanden geënt en hij heeft er geen enkele last van gehad. De prik was even huilen maar dat was binnen 10 sec weer over.... met 14 maanden het zelfde.. weer geen last gehad... liever zo, dan dat je je zorgen moet maken of je kindje het gaat krijgen of nog erger.. het krijgt.. dan is dat niet met 10 sec over.

Succes!

8. buonanotte

Nou net geweest wat een bikkel! Geen traantje gelaten!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed zo! Hopen dat het op tijd was!

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Fijn hè mensen die hun kinderen bewust niet inenten en daardoor andere kinderen (ernstig) ziek maken. :(

Maar goed, lijkt mij de meest verstandige keus geweest hoor, had ook voor inenten gekozen. Mazelen kan heel vervelend verlopen.

Hoop dat je mannetje niet ziek wordt! :)

11. buonanotte

DM en Nikki bedankt!

Ik hoop dat mocht hij het krijgen de vaccinatie zijn werk doet.

Maar stiekem hoop ik gewoon dat hij de dans ontspringt. Al is die kans niet heel groot..

Deel Deze Pagina