Baby wordt plots erg onrustig bij voeden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chica82, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn kindje is nu bijna 3 maanden oud/jong en de laatste tijd bij het geven van de fles blijft hij de eerste 10 min druk trappelen en huilen tussen het voeden door. Kan dit komen omdat hij toe is aan een nieuwe speen? Hij doet overigens meestal zo'n 20-30 min over een fles. Ben benieuwd naar de reacties!

Ik heb in ieder geval nu de medium speen in huis gehaald vanaf 3 mnd!

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hier ook flink wat getrappel en gezwaai met de armpjes. Denk dat het erbij hoort. Mini is 3 dagen jonger (29/1)
    Ik gebruik ook een 3+ speen, maar dit ivm de nutriton die ik door de voeding doe. Is wat dikker dus grotere speen nodig.
    20-30 minuten vind ik vrij lang trouwens, zou 15-20 minuten moeten zijn dacht ik?

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    ja het gekke is dat het soms ook opeens in 10 is, maf he? Terwijl het dezelfde spenen zijn...alsof ze niet allemaal gelijk zijn toch, ik heb difrax flessen en de small spenen en heb nu medium gekocht, ik zal vnvd kijken hoe dat gaat en hoe lang hij erover doet

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam

in 10 minuten bedoelde ik

5. misa

misa Niet meer actief

Misschien een extra boertje laten? Vrij rechtop zetten met het voeden wil ook wel eens helpen.
    Of over gaan naar speen M. hebben we hier ook gedaan, maar dat kwam omdat we nutriton toe gingen voegen.
    Kan zijn dat M net te groot is, dan zou je ook kunnen indikken.

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    maar hij heeft het zeg maar al meteen bij het begin van de voeding na 1 slok dus dan kan t niet een boertje zijn toch? Hmm...tja de ene keer drinkt hij een fles ook weer snel leeg zonder onrust. Misschien zijn de spenen toch niet helemaal hetzelfde...:(

7. misa

misa Niet meer actief

Nee, dan zal het geen boertje zijn denk ik.
    Misschien eens kijken of de spenen wel helemaal heel zijn en een even groot gat hebben.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier was dat ook rond 2,5 maanden. Midden in de nacht begon dat... erg frustrerend. Verder die dag ook tot ik maar snel een M speentje had uitgekookt en die ging gebruiken (gebruiken ook nutriton) Toen was het over.

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik ga denk ik een keer overdag de medium speen uitproberen, kijken hoe lang hij erover doet!

10. misa

misa Niet meer actief

Succes! Hopen dat dat niet te snel gaat. Ik vind het verschil tussen die spenen nogal groot. maar goed, met nutriton is dat wel op te lossen.
    En het kan misschien ook een periode zijn. Deed hij hier ook even (niet zo lang geleden). Regelmatig een extra boertje laten doen hielp op dat moment. Maar nu doet hij dat bijna al niet meer (druk doen).

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    wacht dan ga ik dat nutriton halen, dat is toch tegen spugen?? Noah spuugt namelijk de laatste dagen af en toe weer, neit veel hoor maar misschien toch lekker als hij helemaal niet spuugt.

12. misa

misa Niet meer actief

Ja klopt, dat kan helpen tegen spugen! Ik zou gewoon eens beginnen met een klein beetje (veel minder dan de maximale hoeveelheid). En kijken hoe dat gaat. Wel met de m speen denk ik hoor! :)
    Het spugen is hier wel veel minder, maar nog steeds kan hij er wat van hoor! Moeten we maar mee leven! Hij lijkt er gen last van te hebben. :)

Trouwens, een hele mooie naam: Noah voor een jongen... :)

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja Noah lijkt er ook geen last van te hebben het spugen, hij gaat gewoon rustig verder op zijn duim zuigen! Simon is ook een mooie naam. Grappig dat we elkaar nu hier op het baby forum tegenkomen trouwens, ik ken je naam nog van het zwangerschap forum! Zat ik daar ongerust mijn topics te openen over niet genoeg beweging etc, nou en hij ligt hier nu en beweegt genoeg en helemaal gezond, grappig he dat je zo ongerust kan zijn tijdens de zwangerschap en die ongerustheid dan helemaal vergeten bent als hij er eenmaal is:)!

14. misa

misa Niet meer actief

Oja! Klopt ook! Dit forum is veel leuker he! ;) Nu zijn onze mormeltje er in ieder geval!
    Ja, de dingen waar je eerder over dacht of piekerde kun je snel vergeten. Ik ben blij dat ik veel geschreven heb tijdens mijn zwangerschap. Maar ik vind dat je je nu ook wel zorgen kunt maken over van alles hoor.. En dat terwijl Simon de makkelijkste en liefste baby is die bestaat..! ;) (ja sorry, die heb ik al). :)
    Ik had de naam Noah zo kunnen kiezen, maar ons nichtje heet al Noa... Dus dat gaat niet meer! Het valt me op dat ik vaak op bijbelse namen uit kom, terwijl ik helemaal niet gelovig ben.. :)

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik weet het, ik kwam ook op allemaal bijbelse namen en ben absoluut niet gelovig, tja het zijn gewoon vaak mooie klassieke namen! En inderdaad ik kan me vaak genoeg nog erg zorgen maken, en dat zal de komende 40 jaar vast zo blijven, ik kan me niet voorstellen dat Noah ooit een grote vent is. Het consultatiebureau schatte hem 1.85, kan jij je dat voorstellen dat jouw kleine Simon ooit een grote kerel is? haha

16. misa

misa Niet meer actief

Ik kan het me nog niet indenken nee. Ik kan het al niet over een jaartje indenken... ! :)
    Maar ik heb wel een stoere vent voor ogen met de naam Simon.. Maar dat hij dat straks is.. Nee dat gaat er nog niet in!

Ja, die bijbelse namen..! Geweldig! Manlief weet alleen niet of hij dat wel weer wil, anders wordt het zo bijbels, lievig, gelovig.. Jaja..!
    Ik ben benieuwd wat voor naam jullie de volgende keer kiezen (als er een volgende keer kan.mag.wil komen)!

17. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    als het een meisje is kiezen we of Giulia of Chiara, Italiaanse namen. Mijn vriend is Italiaans. Maar voor een jongen weet ik nog niet..we hadden er een aantal opgeschreven: Luca, Stefano, Julian (weer heel nederlands:p)

En jij voor een volgende?

18. misa

misa Niet meer actief

Dat is wel heel anders ja!

Voor een meisje zal het Vera worden (en als tweede naam Isabel of Julia ofzo).
    Voor een jongen vind ik David leuk. Maar ik heb er nog geen JA! gevoel bij als bij Simon. Dus mijn lijst met namen is mega lang..! ;) Julian staat er ook op, vrij hoog bovenaan..! Maar mijn man vind dat niet super. Hij vind eigenlijk nu na Simon niets meer super.. Dus dat wordt nog wat!
    Ach ja, eerst maar eens zwanger raken, dan zien we wel weer verder. :)

19. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    en wanneer willen jullie voor een 2e gaan?

20. misa

misa Niet meer actief

Ik denk als Simon 6 tot 12 maand is. Ik zelf vind rond de 9 a 10 maanden wel mooi. En zouden jullie een tweede willen?

Share This Page