mazelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Mukkie dank voor je heldere input ;D
    Averlhach ik zal uitleggen hoe ik tot mn keuze ben gekomen.
    Er heerste kinkhoest en ik en mijn gezin waren bezmet in wk 34 van mn zwangerschap...we moesten aan de AB, dat helpt niet tegen de kwaal maar zorgde ervoor dat wijzelf de baby niet konden besmetten.
    Informatie gevraagd bij rivm over vaccineren die adviseerde om haar met 6 wkn al te vaccineren voor de zekerheid. Afspraak al gemaakt maar toen dday dichterbij kwam vond ik haar nog zo klein en kwetsbaar en ben avond na avond informatie gaan zoeken...idd voors en tegens.samen met mijn man alles doorgesproken en telkens een paar maanden uitgesteld om meer info te vinden.
    Uit wat ik gelezen heb is wb ons het middel erger dan de kwaal.
    Zelf hebben wij ook geen bmr, meng c of gardasil gehad...
    Nu is ze 13 mndn en nog vaccinvrij, wel zijn we opnieuw aan t onderzoeken om nu tetanus te geven maar die moet dan in t pakket DTP, ze hoeft zowiezo minder vaak dan.
    We hebben vertrouwen in de ontwikkeling van haar eigen immuunsysteem, moet zeggen dat ze niet naar kinderopvang hoeft. Verder had ik ook vertrouwen omdat ik een buurmeisje vaccinvrij heel gezond zag opgroeien, zei ging wel naar kinderopvang.
    Dusss ik ben blij dat je in NL zelf mag kiezen

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zoals boven beschreven kan ik wel aardig in meekomen!ik heb inmiddels erg veel info verzameld.ook van reguliere artsen, pro en anti, tevens bijsluiters van vaccins voor professionals, want daar staat meer in dan voor ons als consumenten..er wordt gewoon niet eerlijk met info omgegaan helaas...

Zo vertrouw ik dus ook op de natuurlijke weerstand van mn zoontje...

3. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Ik denk dat de mensen die zich hier afreageren op mensen die hun kinderen niet laten inenten eens na moeten denken over waarom die mensen dat niet doen.
    Ik ben een van die mensen en ik doe het echt niet omdat ik mijn kinderen in gevaar wil brengen of andermans kinderen.
    Ik laat ze niet inenten omdat ik me er heel veel in heb verdiept en alle voors en tegens tegen mekaar heb afgewogen.
    Zo zou iedere ouder het moeten doen, en niet zomaar doen wat er zogenaamd van je verlangt wordt.
    En welke keuze iemand dan maakt moet hij helemaal zelf weten, maar ga aub niet anderen veroordelen voor hun keuze.

En dat geschreeuw over dat onze (niet gevaccineerde) kinderen de kinderen van anderen in gevaar brengen moet ook maar eens stoppen. Want dat wil alleen maar zeggen dat diegene die dat zegt zich er dus niet goed in verdiept heeft.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou lekker dan mijn kind wordt met 13,5 mmd geprikt
    En heeft op 1 aug en 24 aug geloof ik toen ook haar entingen gehad, terwijl er 4 wekentussen moet zitten. Wat is mijn cb top bezig :mad:

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn zoon is, i.v.m. wonen in buitenland met 6 maanden voor BMR geprikt en daarna met 16 maanden opnieuw. Kan dus wel hoor.
    Nooit last van gehad.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat komt op t zelfde neer dan toch? Met 6 en met 16 maanden opnieuw.... Hij moet dus sowieso twee keer dan. Ik ga nu als hij 12 maanden en een oaar dagen is en dan hoeft hij dus niet opnieuw na een paar maanden weer.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik ben van voor 1987.
    'milde kinderziekte'???
    Me zool! Ik was doodziek, net vier jaar, herinner me nog dat ik gewoon dood wilde zo gekmakend was de pijn. Ben net op het nippertje niet doof geworden.
    Ik vind info van de NVKP niet echt betrouwbaar.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, ik had hem liever die tien maanden wat meer beschermd, ook al was dat niet optimaal, dan helemaal niet beschermd.
    Als je rond 12 maanden prikt, dan stel je die van 14 maanden natuurlijk gewoon paar maanden uit, anders heeft met 12 maanden inderdaad weinig nut.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje dat is wel heftig zeg!

Moet trouwens tussendoor echt ff lachen om je uitspraak "me zool" ik ga hem pikken van je ik bler nu altijd me reet maar dat kan niet meer met een kleintje die straks alles gaat nazeggen. ;)

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is waar. Dan zou je kind deels beschermd zijn en dan met 14 maanden weer, helemaal beschermd.

Hier vaccineren ze in principe niet eerder dan de 14 mnd maar omdat ik met 13 mnd naar oostenrijk ga hebben ze geadviseerd met 12 mnd te komen en dan is dat dus een vervroeging van de 14 maanden prik en hoeft hij niet over. en waarom hij dan ineens nu met 12 mnd wel voldoende aan zal slaan en met 14 mnd niet over moet is me ook een raadsel. Soms vraag ik me af of ze het zelf allemaal nog wel weten....

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

En ik ben ook van voor 1987, heb de mazelen gehad ook. Kan me er zelf niets meer van herinneren, maar heb de ziekte keurig doorlopen. Ja, echt wel ziek geweest, maar ook niet erger dan een goede griep.

Jij bent blijkbaar nogal gevoelig voor de kinderziektes, want jij had toch ook van waterpokken complicaties overgehouden?

Binnen mijn familie dus juist weer niet gevoelig daarvoor, we doorlopen alles keurig zonder complicaties en hier wordt op de vaccinaties juist sterk gereageerd.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oke, dank je voor je uitleg :)
    Mijn kindjes gaan sowieso wel naar het kdv, bij de vorige moesten de kindjes gevaccineerd zijn (geloof ik).
    In mijn ogen kan je zonder inenten gezond opgroeien, alleen als je iets krijgt kan je er slechter uitkomen.

Als volwassene kun je trouwens een losse inenting voor tetanus, voor kinderen dus niet?

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben van januari 1975 en ik ben januari 1976 ingeent tegen de mazelen.Mijn moeder heeft het opgezocht.
    Mijn man heeft wel mazelen gehad en daar overheen een longontsteking.
    Een neefje van mijn man is destijds overleden aan de mazelen.Kreeg er een hersenvliesontsteking bij en dit werd hem fataal.Hij is 2 jaar geworden.Dit was nog in de tijd dat er niet werd gevaccineerd.

14. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Volwassen krijgen een losse tetanus omdat ze eerder gevaccineerd zijn.
    Ziekenhuizen hebben een apart protocol over tetanus voor wie wel of niet eerder gevaccineerd is.
    Verder heb ik ondersteuning van een homeopatische arts waarmee ik ook goede resultaten had bij m'n zoon z'n oorontsteking en behandelen van de kinkhoest.
    Als vaccineren een vrije keuze is in nl dan lijkt het mij niet kloppen wanneer een Kdv het wel verplicht of ze mogen een discriminerend beleid voeren ?
    Dirksmamma, ik was zelf heel ziek van de bof als klein kind maar kwam er gelukkig zonder complicatie vanaf en ben nu levenslang immuun en kan hier ook via de bv wat aan m'n kinderen doorgeven.

15. raspberry

Ja, de bof, die kan ik me nog wel herinneren. Ook niet fijn, maar hier ook zonder verdere complicaties doorlopen en nu dus levenslang immuun. Mijn broer had het tegelijk met mij, ook zonder complicaties doorlopen en nu dus levenslang immuun.

Ik vind vaccineren prima, maar nu momenteel de kinderziekten via reizen en ontwikkelingslanden nogal meegenomen worden, is het dan wel handig als dat vaccinatieprogramma dusdanig wordt opgevolgd dat ook volwassenen beschermd blijven. Want juist zij lopen grotere kans op de complicaties.
    Een paar jaar terug was er een bofepidemie onder studenten in Amsterdam: meegenomen vanuit het buitenland en richtte dus grote schade aan onder jongens die met 14 maanden en 9 jaar gevaccineerd waren, maar inmiddels niet meer beschermd waren met die prikken....

ALS je dan dus een vaccinatieprogramma opzet, moet je het goed doen en ook volwassenen herhalingsprikken blijven geven, zou ik denken. Wel in tijden waarin vanuit allerlei andere landen de ziekten weer meegenomen worden.
    Als je dat niet doet, zou je een muur om NL heen moeten bouwen en niemand erin en eruit..... ;)

16. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik heb bij lange na niet alle reacties gelezen, maar wel het artikel dat stelt dat de mazelen een kinderziekte is die gezonde kinderen in Nederland goed kunnen doorlopen. Als iedereen het hier dan toch heeft over weloverwogen beslissingen dan wil ik daar dit artikelen even tegenover zetten.
    'Mazelen is geen onschuldige kinderziekte' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik maak me best wel zorgen om de uitbraak momenteel en ga dinsdag op het kdv eens vragen hoe zij ermee omgaan.

17. raspberry

Dan moet je het dus ofwel als kind doorlopen, of zorgen dat je het echt nooit krijgt. Reden te meer dan dus voor een verder opvolgsysteem van vaccinaties, wat we nu nog niet hebben.... ;)

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja volgens mij is dirksmama erg gevoelig voor alle kinderziektes...apart overigens dat je ze toch kreeg terwijl je ingeent bent, toch?ik ben van 1972 en heb pas in 1976 de eerste mazelen prik gehad.toen was ik vier jaar.heb daarvoor nooit mazelen gekregen.terwijl het wel gebruikelijk was in mijn tijd...waterpokken heb ik antistoffen aantoonbaar in mn bloed, dus doorlopen maar nooooooit gemerkt!bof goed doorlopen.was wel ziek maar iedereen kreeg het toen gewoon.

Feit blijft dat straks niemand meer immuun is omdat we vaccineren en het vaccin maar beperkte tijd werkzaam is.dit met alle gevolgen vandien, net als de bofuitbraak onder studenten.het zijn niet voor niets KINDERziektes...

19. raspberry

Nee, ik was toen dus nog niet ingeënt :) De 14-maandenvaccinatie is in 87 ingevoerd, daarvoor had je alleen bij 9 jaar een vaccinatie. Die heb ik dus niet meer hoeven hebben, want toen had ik ze alledrie al gehad :)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik was niet ingeënt, in mijn tijd had je alleen maar DKTP en pokkenprik.
    En inderdaad, de ziektes die ik wel kreeg verliepen erg heftig. Ik heb trouwens nu al drie keer waterpokken gehad, dus dat het doormaken van een ziekte je levenslang immuun maakt gaat ook niet altijd op.
    Antistoffen voor o.a. rubella heb ik trouwens wel. In andere landen wordt dat nl. tijdens je eerste zwangerschapscontrole via bloedtest gecheckt. En in veel landen wordt mensen die ouder willen worden geadviseerd om voor ze zwanger worden hun vaccinaties te boosten. Gek dat dat in Nederland niet gebeurt eigenlijk!

Deel Deze Pagina