Mazelen.....?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    volgens mij enten ze sowieso pas extra vanaf zes maanden. In principe gaan ze ervan uit dat een kindje tot zes maanden beschermd is door de moeder. Of ik hier nou zo heilig in geloof is een ander verhaal. Misschien anders ook eens het cb bellen en overleggen.

2. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ja dat ga ik morgen toch maar eventjes doen... Dank je voor je reactie!

3. zatapa

zatapa Lid

29 jun 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de geinteresseerden, vanavond om 23:15 bij Knevel en v/d Brink een stel met acht kinderen dat vertelt waarom de kids niet gevaccineerd zijn. Weet niet precies de achtergrond, maar ik ga zeker even kijken.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt ga kijken!

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tegen wat zijn de kids beschermt tot 6 mnd ? Hier met 4 mnd al waterpokken.
    Of zijn ze daar niet tegen beschermd.

Ik zou mijn kind zeker eerder enten. Als ze het al krijgen verloopt het geloof ik milder omdat ze al antistoffen hebben

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Net terug gekeken knevel en v/d brink.
    Me haren begonnen sireus rechtop te staan...

7. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Zo dan...ik ook! Die man kon echt geen enkel fatsoenlijk antwoord geven. Hij bidt voor zijn gezin en het is de keuze van De Heer. Dat was zelfs zo'n beetje het antwoord op de vraag of hij kon begrijpen hoe het is voor een zogenaamde buurman met een kindje jonger dan 14 maanden... Egoïst. Bah. Ik was het helemaal eens met de politicus die zich afvraagt waarom dit niet per wet is geregeld.

Volgens mij snapt deze beste meneer Broers ook niet dat iemand besmettelijk is vóórdat er ziekteverschijnselen zijn? Fijn dat hij bij een ziek kind geen vriendjes laat komen spelen, maar verder moeten mensen die hun kind nog niet hebben kunnen enten naar gewoon niet in de supermarkten in de Biblebelt komen?

Ongelofelijk. Het zal je vader maar zijn. Of buurman.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

In een ander mazelentopic had iemand een link over onderzoek naar antistoffen bij baby's en waarom vaccineren voor 6 maanden niet zinvol is:

Maternale antistoffen : Hoe lang worden pasgeborenen beschermd door maternaal verworven antistoffen? - Vax Info

9. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik had het CB ook even gebeld, bij mij in de buurt zijn er ook een paar gemeenten waar het heerst. Omdat het in mijn gemeente zelf niet heerst komt mijn dochter niet in aanmerking helaas, ik zou het graag doen maarja. Zolang je zelf ook geen contact hebt met die kringen (reformatorisch) dan heb je weinig kans dat je kindje de ziekte oploopt, alhoewel het heel besmettelijk is..

Kwestie van tijd denk ik dan, aangezien de vorige epidemie ook 3000 kinderen/mensen betrof, maargoed. Vooralsnog kan ik nog niks doen behalve voorzichtig zijn :)
    Op Rivm staat ook nog wat aanvullende informatie, voor degenen die dat willen weten:

Gemeenten waar het nu heerst:
    http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:210295&type=org&disposition=inline&ns_nc=1

Mazelen 2013 - Nationale Atlas Volksgezondheid

Veelgestelde vragen Mazelen - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    He meiden

Even een vraagje: ik heb ons dochtertje met 1 jaar en 3 dagen laten enten voor BMR. Nu krijg ik een brief van CB dat ik haar moet laten enten voor BMR. Maar dat geldt toch voor kinderen die tussen de 6 en 12 maanden geënt zijn regen BMR? Of zou zij toch nog in die categorie vallen??
    Twijfel een beetje..

11. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja heftige discussie bij knevel en van de Brink. Over zulke gevoelige onderwerpen wordt je het toch nooit eens.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Vraagje kunnen mazelen zich uiten in grote rode vlekken? Dochter is al eventjes verkouden, gister gespuugd en 39 graden koorts vandaag koorts weg maar 3 rode vlekken op haar rug, ze is 3 jaar oud.

lijkt me stug dat het de mazelen zijn toch?

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je even afbeelding googelen en dan mazelen.

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nee ziet erniet hetzelfde uit pffieuw. maar even inde gaten houden

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is dat niet de standaard-oproep en is er dus administratief iets langs elkaar heen gegaan? Lijkt me niet dat je nog een keer moet hoor!

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    cb belde toevallig ivm zoontje dus gelijk dit aangekaart. hoeft gelukkig niet nog een keer inderdaad!

17. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik belde op aanraden van mij. Huisarts vandaag het cb. Mijn huisarts vind dat mijn zoontje van 6 maanden ingeint moet worden tegen de mazelen aangezien we in de biblebelt op vakantie gaan 3 weken láng, hij drong er zelfs op aan om het te doen.
    Maar bij het cb krijg ik geen poot aan de grond. Volgens de verpleegkundigen daar is het allemaal geklets en ze wenste me een fijne vakantie en ik moest me maar geen zorgen maken het komt vast goed zij ze...

Snap er niets van, wat zouden jullie doen?

Ik woon overigens dus ook al op de heuvelrug...

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Babi wat belachelijk van je cb. Ze zijn vast te druk nu met extra vaccinaties dat ze zo reageren. Ik zou nogmaals bellen en vragen of je de arts mag spreken. En dan aangeven dat je huisarts de vaccinatie dringend adviseert, en dat je veel in contact komt met kinderen die niet geent zijn (beetje overdrijven mag soms best). Als je in de biblebelt woont krijg je volgens mij nu wel een oproep tot vacciatie als je kindje zo jong is. Drie weken op de camping is ook een soort 'wonen' toch? Gewoon die vaccinatie eisen. Succes!

19. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat krijg je dus niet... hier juist de kindjes die niet zijn gevaccineerd met 14 maanden..... wij krijgen geen oproep (nog) alleen als jezelf belt wordt aangegeven dat het MAG... ja... ik weet t dan ook niet hoor. Is kiezen tussen 2 kwaden... tot 9 jaar minder gevaccineerd zijn is langer dan 4 maanden.... maar hoeveel minder?!....

20. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Extra vaccinatie

Afgelopen week is het Outbreak Management Team (OMT) van het RIVM samengekomen en heeft de minister geadviseerd om kinderen met een verhoogd risico op besmetting met mazelen een extra vaccinatie aan te bieden. Het gaat hierbij om kinderen tussen 6 en 14 maanden oud, die mogelijk in contact komen met mazelenpatiënten. Vanaf 14 maanden krijgen alle kinderen een inenting tegen mazelen aangeboden binnen het Rijksvaccinatieprogramma. Vóór 6 maanden kunnen kinderen nog niet ingeënt worden tegen mazelen. De minister heeft het advies van het OMT overgenomen. De volgende groepen kinderen worden uitgenodigd voor een extra vaccinatie:
    Kinderen van 6 tot 14 maanden die wonen in gemeenten waar minder dan 90% van de kinderen tegen mazelen ingeënt zijn. Zij krijgen een uitnodiging voor vaccinatie half juli thuisgestuurd
    Kinderen van 6 tot 14 maanden die behoren tot de reformatorische gezindte, ongeacht hun woonplaats. Zij worden voor vaccinatie uitgenodigd via hun eigen kanalen.

Voor kinderen met een hoog risico op blootstelling aan mazelen weegt het positieve aspect van snelle bescherming op tegen het negatieve aspect van mogelijk lagere hoeveelheden afweerstoffen tegen mazelen op de lange termijn. Vandaar dat een extra BMR wordt aangeboden aan een beperkte groep kinderen in de regio met lage vaccinatiegraad. Als er geen direct risico is om mazelen op te lopen, geeft vaccinatie op de leeftijd van 14 maanden optimale bescherming.

Site RIVM

Deel Deze Pagina