Mazelen.....?!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammz, Jun 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dan kan het nog een epidemie worden, want we vaccineren pas bij 14 maanden voor de BMR en na verloop van jaren is de vaccinatie uitgewerkt. En dan krijgen dus allerlei volwassenen de ziekte, die nog veel meer dan de kinderen (kinderen boven 1 jaar), kans lopen op complicaties...

2. Venice

Venice Actief lid

Nov 15, 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wilde je niet bang maken.. Punt is dat er gezegd wordt dat niet bewezen kan worden dat het door de vaccinatie kwam, maar de ouders dat wel zo ervaren. rivm heeft toen een partij uit de handel gehaald. Het kan toeval zijn, maar ook niet. Zelfde probleem nu bij de mazelen: waren die kindjes al ziek? Hadden ze anders ook hersenvliesontsteking gekregen of niet? Lastig

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Weet je toevallig na hoeveel jaar het uitgewerkt is?
    Anders ga ik ff googlen

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

Me mond valt open eerlijk waar.
    Hoe kun je dit denken en durfen te zeggen:$:$:$

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Hersenvliesontsteking en longontsteking kunnen een gevolg zijn van de mazelen. Staat overal duidelijk uitgelegd dus dat is geen toeval maar gewoon een feit.

6. Venice

Venice Actief lid

Nov 15, 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook benieuwd naar. Is in Nederland pas in 1976 ingevoerd dus misschien weten we het nog niet?

7. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even los van alle discussies die er altijd over dit onderwerp zijn, heb ik even een serieuze vraag aan de mensen die NIET vaccineren uit geloofsovertuiging. Dus niet aan de mensen die niet vaccineren om andere redenen. Ik zag namelijk recent een programma op de pagina gezond24.nl van het programma de vijfde dag van de EO. Google maar eens.
    Dat gaat over gelovigen in de Biblebelt die hun kinderen dus uit geloofsovertuiging niet laten vaccineren. Dit trok mijn interesse, dus ik heb ernaar gekeken.
    Wat schets mijn verbazing, een jonge vrouw van mijn leeftijd met 5 kinderen heeft zelf de polio epidemie meegemaakt. Ze was doodsbang om polio te krijgen, omdat haar ouders haar niet hadden laten vaccineren. Maar haar eigen kinderen laat ze ook niet vaccineren. Wat ik echter nog vreemder vond, was dat toen het vijfde kind net geboren was, de andere vier kinderen in huis op dat moment in de kraamtijd, de kinkhoest hadden!!:$ Maar daar kregen ze WEL antibiotica voor :$. En dat begrijp ik dus niet! Haar argument om niet te vaccineren was dat het in gods hand ligt of de kinderen de ziekte krijgen. En dat het in gods hand ligt of de kinderen genezing mogen krijgen, maar dan moet je ze ook geen antibiotica geven. Want dat is dan toch ook verraad naar god? Ze noemde het zelf verraad en beschamen van het vertrouwen in god als ze zou laten vaccineren.

Dat begrijp ik dus niet. De discussie over de gevaren van vaccins staan hier los van. Ik heb mijn dochter volledig laten vaccineren en daar ben ik erg blij mee. Maar toch zou ik graag antwoord krijgen op mijn bovenstaande vraag. Wellicht kan iemand dit ophelderen?!

8. raspberry

10 tot 15 jaar bij mijn weten, (maar daar ben ik niet 100% zeker van). Maar dat betekent dus dat iemand die op z'n 9e is gevaccineerd, uiterlijk rond z'n 24e opnieuw gevaccineerd zou moeten worden.

Soms zijn mensen dan, zonder het te weten, later wel in aanraking geweest met het virus, hebben het dan mild doorlopen en wel voldoende antistoffen opgebouwd, maar vaak dus ook niet, juist omdat door het vaccineren we de ziekte meestal dus niet meer doorlopen.
    Willen we dus echt beschermd zijn, in een maatschappij waarin we in aanraking komen met mensen die de ziekten meenemen uit bijvoorbeeld ontwikkelingslanden, dan zou je volgens mij een opvolgsysteem moeten hebben waarbij ook volwassenen met regelmaat dus nog gevaccineerd worden.

Of je kiest ervoor om beter te onderzoeken welke groepen kinderen risico op complicaties lopen, en je vaccineert enkel die groepen. Dan kan de rest van de kinderen de ziektes doorlopen, en meestal ben je dan dus levenslang immuun. Er is een kleine groep die uit de ziekten zelf niet voldoende antistoffen opbouwt, (maar wederom: handig om te onderzoeken of je op voorhand die groep eruit zou kunnen pikken en kunt bekijken of die groep uit de vaccinaties wel voldoende antistoffen opbouwt, of ook daaruit niet).

Ik kan me de bof nog herinneren en dat was geen pretje, maar ook niet erger dan een fikse griep. Paar dagen flink beroerd en daarna weer opgeknapt. Ben verder goed gezond en binnen onze familie doorstaan we deze kinderziektes prima, maar reageren we dus met enige regelmaat wel erg heftig op de vaccinaties. Onze dochters ook, en die laten wij dus gedeeltelijk vaccineren om die reden. DKTP krijgen ze, de rest niet.

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik lees net dat na 8 jaar nog maar 27,5 % beschermd is

10. Venice

Venice Actief lid

Nov 15, 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt dat niet ook af van de leeftijd waarop geprikt is?

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    En bof zal ook rond de 10-15 jaar uit zijn gewerkt, aangezien er vorig jaar of 2 jaar terug een epidemie was onder studenten

12. eef80

eef80 Niet meer actief

Eigenlijk zouden wij als ouders niet zoveel tijd moeten besteden aan discussie voeren wel/niet maar zouden wij een gedegen onderzoek moeten eisen bij de overheid!!
    Naar mijn idee wordt er te veel in de doofpot gestopt en zijn er teveel finaciele belangen om een dergelijk onafhankelijk en uitgebreid onderzoek te krijgen. Wij als ouders hebben rechten op die onderzoeken!! Het gaaat hier om de gezondheid van onze kinderen.
    Helaas voor de overheid is de maatschappij mondiger geworden en wordt er ook kritisch gekeken naar het handelen van autoriteiten. De tijd is voorbij dat wij alles klakkeloos aannemen. Wij willen HEEL GRAAG vaccins!!!!! Maar wel binnen alle veiligheid!

Het gevaar van alle nadelen naar buiten brengen van vaccins is namelijk dat niemand zich meer laaat vaccineren en dan kunnen er idd echt epedimien ontstaan. Dus nemen ze 'een paar slachtoffers' op de koop toe om te voorkomen dat er een volsopstand en volksepidemie komt.

Nu kan ik in mijn eentje wel op het binnenhof gaan staan maar dat zal weinig effect hebben ;) Maar eigenlijk moeten wij als ouders de handen in elkaar slaan en kwaliteit eisen voor onze kinderen!

En als blijkt na gedegen, uitgebreid en ONAFHANKELIJK onderzoek dat het veilig blijkt dan danken wij heel hartelijk en blijkthet niet veilig dan eissen wij meer kwaliteit.

(jemig,,,,ik start hier een propaganda :))

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Durf ik je niet zeggen maar ik denk dat er dan uit is gegaan vanaf de leeftijd van 9 jaar. Want dan krijgen ze toch de herhalings prik van bmr?

14. raspberry

Dat was in 2009/2010 geloof ik, een bof-epidemie onder studenten in A'dam. Meegenomen vanuit het buitenland, en onze gevaccineerde knullen werden dus ziek.... Daar ga je dan dus met je RVP. Juist die studenten liepen grote kans op complicaties als onvruchtbaarheid door de bof :(
    Dat heeft mij toen heel erg aan het denken gezet over de vaccinaties.

15. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Hahahaha sluit me bij je aan.

16. sunshineS1976

Pagina 9...heb mn reactie verwijderd.
    Te hard idd naar onschuldige kindjes toe...ik heb te heftig gereageerd.

Was bovendien ook nog niet op de hoogte dat diegene oa niet liet inenten door een sterfgeval in de fam na vaccinatie...

Dus excuus! Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als iemand dichtbij overleed na een vaccinatie...

17. raspberry

Wat Jada zegt: zal wel uitgegaan zijn van de prik die bij 9 jaar gegeven wordt.

18. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij 90 tot 98 procent van de kinderen zorgt één inenting met dit vaccin voor een levenslange afweer tegen deze ziekten. De tweede injectie op negenjarige leeftijd dient slechts voor bescherming aan diegenen die door het eerste vaccin niet voldoende werden beschermd van wikipedia

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja mij ook. En de complicaties zijn juist bij (jong)volwassenen veel heftiger dan bij kinderen

20. sunshineS1976

Dan loopt feitelijk iedereen gevaar de mazelen te krijgen...tenzij je het vroeger al gehad hebt??

Share This Page