Had trouwens een eerder stukje over de angst voor polio onder vluchtelingen niet helemaal goed gelezen. Dacht dat dit bedoeld was in relatie was met het orale vaccin. Maar angst voor ziektes in het algemeen is niet geheel ongegrond, aangezien de vaccinatiegraad in oorlogsgebieden vaak drastisch daalt, waardoor er geregeld weer epidemieën van reeds 'weggevaccineerde' ziektes opduiken.
Dus en het oraal polio vaccin én het geïnjecteerde vaccin kán in zeldzame gevallen voor verlamming zorgen. Ik heb hier wel vaker over gelezen en ik weet dan men in 1950 al wist dat eerder gegeven vaccinaties risico konden geven op verlammingen, zo is te kezen in het Nederlands tijdschrift voor geneeskunde onder het kopje: "de polio-stop". https://www.ntvg.nl/system/files/publications/1956132880001a.pdf Maar zou enkel het poliovirus het risico geven op verlammingen als je een injectie geeft of kunnen meerdere (wellicht nog onbekende) virussen voor verlammingen zorgen als je een injectie hebt gekregen? Was er in 1950 wel sprake van verlamming door het polio virus in combinatie met eerder gegeven injecties/vaccinaties óf was het wellicht de opeenstapeling van vergif in het lijf (door o.a. DDT) in combinatie met de (gif) stoffen in de vaccins die verlammingen hebben veroorzaakt? Hoe heeft men in 1950 bewezen dat het poliovirus in combinatie met eerder gegeven injecties de kans op verlammingen vergrote? Er werd toen namelijk (vrijwel) enkel op uiterlijke kenmerken een polio diagnose gegeven en er werd niet of nauwelijks onderzocht of de persoon met polioverlamming ook het poliovirus in zijn lijf had (en al had hij het virus in zijn lijf, tig anderen konden het virus ook bij zich dragen zónder dat zij ziek werden of verlamd raakten). In Nederland is er direct gevaccineerd met het geïnjecteerde poliovaccin eind jaren 50 toen er schijnbaar nog volop poliovirus heerste in Nederland. Waarom is er toen niet gekozen voor opv als de injectie zo veel gevaarlijker zou zijn als het poliovirus nog overal in Nederland aanwezig was? Dit valt voor mij niet te rijmen met de keus om op de bijbelbelt dan nu, tijdens een kleine epidemie (waarvan ik me afvraag of die epidemie niet juist groter gemaakt wordt door het besmettelijke opv vaccin) met oraal polio vaccin te vaccineren. Was er nog wel poliovirus in Nederland voor invoering poliovaccin of was het poliovirus al (zo goed als) verdwenen in Nederland dankzij de verbeterde hygiene zoals wc's en is enkel de poliodiagnose veranderd waardoor het leek of er na invoering vaccin een afname te zien is in polioverlammingen? Is er bewijs dat het poliovirus nog onder heel de bevolking heerste voor invoering polio vaccin? Zijn er toen grote groepen Nederlanders getest op het (onbewust) bij zich dragen van het polio virus vlak voor invoering vaccin en is dit onderzoek vlak na invoering herhaald? Zo ja, kan iemand de link met het onderzoek hier plaatsen? Krijgen de mensen die eerst polioverlamming hadden nu een andere diagnose omdat we vandaag de dag enkel nog een polio diagnose mogen geven als het polio virus daadwerkelijk in je lichaam zit terwijl vroeger de diagnose gegeven werd op basis van uiterlijke kenmerken?
Als ik dan kijk op de website van lareb waar je klachten ná vaccinatie kunt melden dan zie ik dat er ook meldingen zijn binnen gekomen van verlamming na vaccinatie. Lareb Databank Zouden deze verlammingen dan ontstaan zijn door de vaccinatie, door de injectie in combinatie met een (onbekend) virus, of waardoor krijgen vandaag de dag nog steeds mensen in Nederland plotseling verlammings verschijnselen terwijl het polio virus al lang weg is? Ook de bijsluiters van verschillende vaccins geven aan dat er als bijwerking in zeldzame gevallen verlammingen op kunnen treden.
Ik heb nergens gezegd dat het geïnjecteerde vaccin polio kan veroorzaken. Dat is jouw interpretatie. Het gaat niet om de injectie(vloeistof) naar om de injectie zelf. Een injectie met fysiologisch zout of een ander medicijn kan hetzelfde veroorzaken. Je moet gewoon geen naald in een zieke (met polio geïnfecteerde) spier steken. (Ps. Kunnen mensen mij nog wel volgen? Ander hou ik ook op hoor. Scheelt veel type-werk 😉 )
Ik snap je helemaal hoor, maar Sandra leest zeer selectief en pakt een paar woorden uit een tekst en maakt daar haar eigen interpretatie van.
Vertel mij wat 😜 Daarom probeer ik altijd zorgvuldig af te wegen of en hoe ik zal reageren. Ze weet meestal namelijk altijd wel een komma te vinden die niet goed staat. Maar soms kan ik het toch gewoon niet laten...
Is te vinden in de bijsluiter van het polio vaccin, zie hier http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h17642.pdf Maar ook het bmr vaccin kan verlammingen uitlokken en als je zoekt bij Lareb op mogelijke bijwerkingen van het dtp vaccin of dktp vaccin dan zie je dat daar ook verlammingen staan beschreven. Ik zeg ook niet dat de oorzaak het geïnactiveerde poliovirus is (zeg ook niet dat het niet zo is) maar zeg wel dat zowel het oraal poliovaccin als het geïnjecteerde poliovaccin verlamming kan veroorzaken.
De mensen die verlamd zijn geraakt in Nederland de afgelopen tijd na vaccinatie hadden geen polio virus bij zich en toch raakten ze verlamd. Dus je moet geen naald in een zieke (met polio geïnfecteerde) spier steken maar wanneer moet je nog meer geen naald in iemand steken om ervoor te zorgen dat hij/zij niet verlamd raakt na vaccinatie? Hoe kun je ervoor zorgen dat de mensen die nu, vandaag de dag nog verlamd raken na vaccinatie in Nederland niet meer verlamd raken?
Iemand die hier nog een goed antwoord op heeft? Ik ben echt benieuwd óf er bewijs is dat de polio slachtoffers uit het verleden, voor invoering poliovaccin, daadwerkelijk met polio besmet zijn geweest. Ik heb het bewijs nooit kunnen vinden en heb het meerdere keren gevraagd.
Zie hier hoe m'n vroeger "bewees" dat het poliovirus verantwoordelijk was voor verlammingen en sterfte: ""In 1908 rapporteerden twee wetenschappers die in Oostenrijk werkten, Karl Landsteiner en Erwin Popper, dat zij misschien een 'onzichtbaar virus' gevonden hadden dat deze epidemieën veroorzaakt zou hebben. Ze deden hun ontdekking, zo beweerden zij, na het maken van een suspensie in water van gemalen ziek ruggemerg van een negenjarig slachtoffertje van kinderverlamming. Ze hadden deze schadelijke suspensie getest door één of twee kopjes ervan rechtstreeks te injecteren in de hersenen van twee apen. De apen werden ernstig ziek (zoals voorspeld kon worden). Eén aap stierf en de anderen zijn poten waren verlamd. De wetenschappers deden dan een dissectie op de apen en vonden beschadiging in het weefsel van het centrale zenuwstelsel, vergelijkbaar met wat aangetroffen werd in gevallen van kinderverlamming" Bron van bovenstaande tekst: Polio: Het Virus en het Vaccin Officiële bron van dit onderzoek: https://www.ntvg.nl/artikelen/moderne-opvattingen-over-het-ontstaan-en-het-beloop-van-de-ziekte-van-heine-medin
Ik zit met nog een vraag. Op de bijbelbelt kregen alle gereformeerden die niet waren gevaccineerd het oraal polio vaccin aangeboden tijdens de polio epidemie. Is er toen ook een stop geweest op de consultatie bureaus wat betreft vaccineren met injecties of zijn de (nog ongevaccineerde of niet volledig gevaccineerde) baby's wel gevaccineerd in die gebieden waar toen polio heerste? Kregen de niet gereformeerde baby's daar, in het gebied waar polio heerste, toen ook oraal polio vaccin aangeboden?
Dit geldt voor 98 % van de mensen die ingeënt zijn. 2% krijgt ondanks inentingen toch rode hond. ( ben van 1985 en ben alleen op mijn 11e geënt tegen rode hond, na 1987 werden ook baby's ingeënt ) . Na vele onderzoeken kregen ze niks gevonden. Na de curetage is al het zwangerschapsweefsel opgestuurd voor onderzoek. Hieruit kwam dat het baarmoederslijmvlies geïnfecteerd was. Na nog meer onderzoeken Inc bloedonderzoeken moesten ze contracteren dat het moest gaan om het rubbela virus. Zodra ik gecureteerd was knapte ik ook heel snel op. Binnen 1 dag was de koorts weg en voelde ik me opknappen. Ondanks natuurlijk het grote verdriet .
Ja, weet je nog? Het niet gevaccineerde kind ging dood aan difterie. De gevaccineerde dragers zijn niet eens ziek geworden.
Als je even in het archief kijkt zul je zien dat die vragen al tig keer beantwoord zijn. Alleen, dat is voor mensen met een obsessief-compulsieve stoornis niet voldoende. Vooral niet als er ook sprake is van een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Dit, En als je uitleg geeft over iets, pakt ze 1 woordje er uit om vervolgens met haar propaganda te smijten want verder reageert ze nergens op Ik hou echt wel van een leuke discussie maar met haar is er gewoon geen discussie mogelijk gezien ze selectief leest en reageert.