Mazelen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik ben het helemaal met je eens dat er van twee kanten dingen worden geroepen, en het is inderdaad soms zo verschrikkelijk moeilijk om dan een keus te maken. Ik lees ook mee op Facebook bij vaccinvrij. Ik lig soms compleet dubbel over de onzin die daar geschreven word. Maar er zijn er genoeg die alles maar overnemen. Op de site van het RIVM en lareb is ook veel te lezen. Door de vele dingen die ik heb gelezen heb ik dus besloten om het niet te doen. Die keus vind ik voor mijn kinderen het beste.
    Ik ben niet zo bang voor deze ziektes.

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Jada08, hoe zou jij het vinden als iedereen stopt met vaccineren? Dan lopen jouw kinderen namelijk wel een hele grote kans om flink ziek te worden.

3. stressbal

stressbal Niet meer actief

Sorry voor de typefouten btw zit op mn tablet en heb zware medicijnen dus zie een beetje dubbel haha.

Maar idd er staat bij beide een hoop lariekoek tussen en ben van mening dat ze beide wat meer de waarheid moeten gaan vertellen maar dat gaat niet gebeuren denk ik.

Ik heb gekozen voor6wel vaccineren maar op eigen schema.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb daar geen moeite mee hoor. Ik heb toch gekozen om niet te vaccineren, dat staat compleet los van wat een ander doet. Nogmaals ik ben niet bang dat ze zoiets oplopen, ik ben zeg maar niet bang voor de ziektes zelf. Mijn zoontjes hebben beide ook kinkhoest gehad, 3 maand lang ondanks de vaccinatie ( deze hebben ze wel gehad had me er toen niet in verdiept)

5. Niekepiek

Dus als jij daar nu in Afrika woonde, met zo'n epidemie dichtbij en de hygiënische omstandigheden, dan zou je ook een vaccinatie weigeren voor je kinderen? En nu zijn het de mazelen maar voor hetzelfde geldt is het polio...

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontjes hebben wel 4x dktp gehad. Had me er toen niet in verdiept.
    Ik zou deze achteraf gezien ook anders willen doen, sowieso geen kinkhoest. En later vaccineren zodat er minder nodig zijn

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat is voor mij gewoon totaal niet relevant ik woon hier en niet daar!
    Voor mij totaal geen punt van discussie

8. stressbal

Mijn oudste heeft ze allemaal volgens schema gehad( ook niet in verdiept) mn jongste kreeg dktp wel maar zonder de hepB en pas met 3 mnd de eerste vaccinatie.

Bmr heeft ie net pas gehad( hij is nu2) en zonder de mazelen gezien hij die al heeft gehad.

9. Niekepiek

Jij zegt net dat jij die keuze los van anderen maakt en nu krabbel je terug en zeg je dat het niet relevant is maar dat is het natuurlijk wel! Lekker een ver van je bedshow zeker;). Jij lift gewoon mee op het succes van een maatschappij, omdat het hier zo "beschermd" is maak jij deze keuze maar misschien kun je dan ook gewoon eerlijk toegeven dat je in die situatie wel gewoon zou vaccineren...

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    HepB zou ik dus ook nooit geven.
    Heeft je zoontje dan 3 of 4 keer dktp gehad?
    Later beginnen scheelt een vaccinantie

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Met het oog op al de vluchtelingen die nu naar Nederland komen, zou ik zéker vaccineren.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind dit gewoon totaal niet relevant, dat jij vind dat ik nu terug krabbel slaat werkelijk nergens op. Ik woon niet in een derdewereld land. Ik woon in een land waar de zorg meer dan goed is, hygiëne prima is, mijn zoontjes eten iedere dag gezond. Waarom zou ik dan in vredesnaam moeten nadenken over wat als? Totaal niet aan de orde dus ok vind die stelling volkomen flauwekul! Wat jij daar vind is jou ding, maar leg me geen dingen in mijn mond en denk niet voor mij want je kent me niet.

13. stressbal

4 keer gewoon alleen aangepast en zonder hepB ( vind t onzin want bij mn oudste zat hij nog niet in het rvp)

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja inderdaad ben ik met je eens

15. Niekepiek

#35 Niekepiek, 15 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2015
    Precies jij woont niet in een derdewereldland, geluksvogel. Denk jij dat hier geen epidemieën uitbreken als er niet meer gevaccineerd wordt? Maar ohja tuurlijk, dan hebben we uiteraard onze hygiëne nog;). Maar helaas zal de weerstand van onze kinderen wel afnemen als zij kinkhoest krijgen en oeps daarna komt er een epidemie mazelen, onze hygiëne zal ze dan niet redden hoor...En waarom is die situatie en discussie niet relevant? Jij maakt deze keuze toch persoonlijk voor jouw kinderen, waarom maak je diezelfde keuze dan niet in Afrika, dichtbij een mazelenepidemie? Of komt er dan ineens wel meer bij kijken?

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Maar dan verloopt de ziekte milder dan bij ongevaccineerden. Net als bij kinkhoest.

17. MamavC

MamavC Niet meer actief

Nee hoor, die was er al voordat ik reageerde :)

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heftig hoor! Maar ik vind de reacties hier ook wel lekker over the top :( Dat mensen niet vaccineren, heb ik geen moeite mee. Ik heb destijds ook heel erg getwijfeld en van alles gelezen van zowel voor als tegen. Uiteindelijk besloten wel te vaccineren, maar ik begrijp het ook wanneer mensen niet willen vaccineren. Om dan maar meteen te roepen dat de gezondheid van haar kinderen dus niet belangrijk is, vind ik echt onnodig gemeen. Sowieso de toon, slaat meteen hard om hier ;) Kunnen we elkaars keuze niet gewoon respecteren? Of is hier al eerder een heel heftige discussie over geweest met dezelfde mensen en is er daarom zoveel onderliggende nijd?

19. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik denk dat de mensen die hier heftig reageren op het wel inenten zich nooit hebben laten informeren, dingen hebben opgezocht, erg kortzichtig.
    Ik heb mijn kinderen wel laten enten maar sta er ook grotendeels niet achter.
    Dingen zoals mexicaanse griep toendertijd heb ik mijn dochter die er toen voor in aanmerking kwam niet laten enten, ik vond dat mijn kinderen sterk genoeg waren om het te kunnen overwinnen aangezien ik niet achter het vaccin stond.
    Net zoals de hpv daar laat ik mijn beide dochters ook niet voor enten, sta er ook niet achter.
    Ik stuur ze liever elk jaar op mijn kosten voor een uitstrijkje naar de huisarts.

Maar goed dit is toch een eindeloze discussie waar nooit een einde aan zal komen.

20. stressbal

Ik heb geen dochter maar als ik die wel hadden gehad dannhad ik die hpv ook niet gegeven.

Deel Deze Pagina